Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC-werkpaard is toe aan een plekje in de stal. Tijd dus om op zoek te gaan naar een mooie build die weer een jaar of vier op mijn bureau staat. Ik zoek een frisse ITX-build, met RGB - maar nu ook weer geen kerstboom. Laat de geheugenbankjes maar lekker zwart blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2400 EUR. Dit budget is - zucht - helaas vooral afhankelijk van de dagprijs van videokaarten.....
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Behalve de randapparatuur - muis, toetsenbord, etc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Met hulp van PC builder en YouTube heb ik diverse ITX builds rondom de Corsair Crystal 280X RGB bestudeerd. Deze kast heeft mijn voorkeur. Hij is wat krap, maar ook weer niet piettepeuterig. Bij de keuze van onderdelen heb ik (hopelijk) zoveel mogelijk rekening gehouden met dit formaat.
Als ik het goed heb gezien, past de NZXT kraken met twee fans in de bovenkant van de kast. Sowieso komt deze kast met twee fans in de voorkant. Ik zet er nog twee identieke Corsair fans bij die aan de onderkant komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, m.u.v. Corsair voor de kast en ASUS voor een moederbord.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Intensief gebruik: office-applicaties en zo nu en dan een actuele game. Qua specs ga ik aan de bovenkant zitten van mijn gebruik; ik wil een paar jaartjes vooruit kunnen.
De kast moet stil zijn, voor zover dat realistisch is met de fans
Ga je overklokken?
Nee
Welke vragen heb je hier nog over?
Qua moederbord heb ik liever een ASUS ROG, mijn ervaring is dat deze zeer stabiel zijn. Ik heb echter een voorkeur voor een bord met Bluetooth 5.0 en een USB-C aansluiting en vond deze niet in een (betaalbare - ca 150 eur) variant. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Een advies voor een moederbord zou super zijn.
Dan de voeding: die ontbreekt nog. Heel lastig voor mij in te schatten wat nodig is, hier moet ik nog verder induiken. Hier zijn adviezen ook erg welkom.
Verder: ik heb mijn best gedaan om te checken of alles compatible is - moederbord, chipset, etc. Is dat gelukt?
Et voila, netjes onder elkaar is dit het (wensen)lijstje:
Mijn huidige PC-werkpaard is toe aan een plekje in de stal. Tijd dus om op zoek te gaan naar een mooie build die weer een jaar of vier op mijn bureau staat. Ik zoek een frisse ITX-build, met RGB - maar nu ook weer geen kerstboom. Laat de geheugenbankjes maar lekker zwart blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 2400 EUR. Dit budget is - zucht - helaas vooral afhankelijk van de dagprijs van videokaarten.....
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Behalve de randapparatuur - muis, toetsenbord, etc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Met hulp van PC builder en YouTube heb ik diverse ITX builds rondom de Corsair Crystal 280X RGB bestudeerd. Deze kast heeft mijn voorkeur. Hij is wat krap, maar ook weer niet piettepeuterig. Bij de keuze van onderdelen heb ik (hopelijk) zoveel mogelijk rekening gehouden met dit formaat.
Als ik het goed heb gezien, past de NZXT kraken met twee fans in de bovenkant van de kast. Sowieso komt deze kast met twee fans in de voorkant. Ik zet er nog twee identieke Corsair fans bij die aan de onderkant komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, m.u.v. Corsair voor de kast en ASUS voor een moederbord.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Intensief gebruik: office-applicaties en zo nu en dan een actuele game. Qua specs ga ik aan de bovenkant zitten van mijn gebruik; ik wil een paar jaartjes vooruit kunnen.
De kast moet stil zijn, voor zover dat realistisch is met de fans
Ga je overklokken?
Nee
Welke vragen heb je hier nog over?
Qua moederbord heb ik liever een ASUS ROG, mijn ervaring is dat deze zeer stabiel zijn. Ik heb echter een voorkeur voor een bord met Bluetooth 5.0 en een USB-C aansluiting en vond deze niet in een (betaalbare - ca 150 eur) variant. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Een advies voor een moederbord zou super zijn.
Dan de voeding: die ontbreekt nog. Heel lastig voor mij in te schatten wat nodig is, hier moet ik nog verder induiken. Hier zijn adviezen ook erg welkom.
Verder: ik heb mijn best gedaan om te checken of alles compatible is - moederbord, chipset, etc. Is dat gelukt?
Et voila, netjes onder elkaar is dit het (wensen)lijstje:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B560M AORUS PRO AX | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3070 iChill X4 LHR | € 1.059,- | € 1.059,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 6TB | € 109,76 | € 109,76 |
1 | Behuizingen | Corsair Crystal 280X RGB Wit | € 166,65 | € 166,65 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z53 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 122,28 | € 122,28 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 107,99 | € 107,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 127,99 | € 127,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.531,47 |