Hi, ons nieuwbouwhuis moet nog gebouwd worden (projectbouw). Nu moeten wij al gaan beslissen over de optie zonnepanelen. Ik ben mij er in aan het verdiepen, maar kom er nog niet gericht uit.
Hieronder de beschrijving.
:strip_exif()/f/image/u7UDbtw02NgA8t64dI29Gjv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze kavel heeft vanuit de energieprestatieberekening 1730 Wattpiek benodigd. In basis zitten er 6 panelen op de woning van 325 WP. Omdat onze woning geen 2e verdieping hebben kunnen hier maximaal 13 panelen (7 extra) worden geplaatst. Hellingshoek 15, RF-PV = 0,85
We hebben als offerte voor de extra panelen het volgende:
Standaard op de woning: 1750 Wattpiek, dit resulteer in 6 panelen van 325 Wattpiek totaal: 1950 Wattpiek (ca. 1657 kWh jaaropbrengst).
6 Extra panelen bieden een totaal maximaal vermogen van 3900Wp.
Verwachtte jaaropbrengst met 12 panelen is ca. 3315 kWh.
Incl. verzwaring van de omvormer: Solis 4K-4G
Incl. verzwaring 3-fase aansluiting
Prijs: 3465,- + app á 395. Per paneel komt er 470,- bovenop. Wij kunnen max. opschalen naar 7 extra panelen.
Graag hoor ik hoe ik deze offerte moet aan beoordelen, rekening mee moet houden, extra vragen etc?
Hieronder de beschrijving.
Foto's
Foto's zijn er nog niet specifiek. Betreft een eindwoning met garage. Panelen komen op het dak:strip_exif()/f/image/u7UDbtw02NgA8t64dI29Gjv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
afmetingen van de woning zijn 11,8 x 5. Ruimte voor panelen zal iets kleiner zijn.Schaduw
Geen sprake vanJaarverbruik
Ons huidige jaarverbruik betreft 2137 KwH voor een tussenwoning. Wij krijgen één woonlaag minder maar hebben straks wel een eindwoning. Verwachting is dat er op termijn een elektrische auto komt.Huidige elektriciteitsaansluiting
Is mij niet bekend.Budget en doel
Budget hadden we 7.000 euro gesteld. Doel is om de rekening zover mogelijk te drukken qua elektriciteit en in de toekomst dus elektrisch te gaan rijden.Wie gaat het project uitvoeren
Dat is nu de vraag. De aannemer van het project heeft een offerte uitgebracht voor het plaatsen van extra panelen.Bijhouden van data
Geen wensen, de standaard is primaReeds verkregen offertes
We hebben nu een offerte van de projectaannemer liggen:Onze kavel heeft vanuit de energieprestatieberekening 1730 Wattpiek benodigd. In basis zitten er 6 panelen op de woning van 325 WP. Omdat onze woning geen 2e verdieping hebben kunnen hier maximaal 13 panelen (7 extra) worden geplaatst. Hellingshoek 15, RF-PV = 0,85
We hebben als offerte voor de extra panelen het volgende:
Standaard op de woning: 1750 Wattpiek, dit resulteer in 6 panelen van 325 Wattpiek totaal: 1950 Wattpiek (ca. 1657 kWh jaaropbrengst).
6 Extra panelen bieden een totaal maximaal vermogen van 3900Wp.
Verwachtte jaaropbrengst met 12 panelen is ca. 3315 kWh.
Incl. verzwaring van de omvormer: Solis 4K-4G
Incl. verzwaring 3-fase aansluiting
Prijs: 3465,- + app á 395. Per paneel komt er 470,- bovenop. Wij kunnen max. opschalen naar 7 extra panelen.
Regio
ZeelandGraag hoor ik hoe ik deze offerte moet aan beoordelen, rekening mee moet houden, extra vragen etc?