Waar kan je nog betrouwbaar meubels bestellen/kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52
Ik stel deze vraag na 3 telleurstellingen de afgelopen 7 maanden met een 2tal webwinkels.

De ene webwinkel gaf vooraf aan dat de levertijd een week of 10 zou zijn. Een luiestoel en een salontafel. Na 15 weken werd de salontafel niet meer geleverd, zou zijn kwijtgeraakt in transport. Geld wel terug na een dag of 10. Heel jammer.
De luiestoel werd na een week op 17 geleverd, zou tot in de woning geleverd worden. Lang verhaal kort, die is direct weer retour gegaan. Stoel niet eens gezien :(
Had met afmetingen van lift en doos te maken en vervoerder die hem niet zonder doos de lift in wilde zetten of retournemen na openen doos om de daadwerkelijke afmetingen te kunnen meten (informatie website afmetingen klopte niet met wat er in de doos kon zitten).

Via andere website salontafel besteld. Levertijd 5 weken. Kijk dat kan ik wel wachten. Dat werd na 2 weken ineens 7 weken en inmiddels zou de tafel pas eind januari komen. Volgens de verzend info is deze inmiddels al 3 keer inpakt, heeft al weken op een schip gestaan maar sinds vrijdag dus weer met inpakken bezig 8)7.
Vertrouwen dat deze ooit nog gaat komen heb ik niet meer.

Tijdens de hele zoektoch naar die meubels ook wat fysieke meubelzaken gecheckt rond Rotterdam (woonboulevard o.a.) maar alles is ontzettende ordinair (glans/glimmend) of heel robust (grote houten blokken met zwart staal). Afschuwelijk als je het mij vraagt.
Wij zitten meer te zoeken naar Scandinavisch design, hoeft geen echt design te zijn maar spotgoedkoop ook weer niet (stoel tot 500 euro zou prima zijn, salontafel tot 300-400 euro). Maar waar vind je dat? Googlen zou je denken, maar ik zit aardig vast in een bubbel heb ik het idee. Telkens die zelfde winkels komen naar boven.

Iemand tips voor fysieke dan wel webwinkel die betrouwbaar zijn voor meubels, en die niet alleen robuust of ordinair spul verkopen?

En heeft iemand uit de transport of webwinkel branch ervaring of leveringen laatste tijd echt zo bedroevend traag zijn/lang duren. Ik hoor/lees er wel over maar krijg sterk de indruk dat dit kunstmatig is opgewekt door de winkels zelf.
Die stoel en salontafel van resp 17 en 15 weken levertijd zouden komen vanaf Denemarken. Maar daar rijd ik toch echt in 1 dag heen vanaf hier. Lijkt me niet dat een boot daar maanden over doet, ze zijn zo goed als een buurland.

Sorry voor het lange bericht en wellicht wat klagerig. Ik zit er helemaal doorheen met meubels zoeken. Zitten al een 10 maanden te zoeken, dacht begin zomer dat we eindelijk iets gevonden hadden, maar zo telleurgesteld nu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:41
Wij zitten met een vergelijkbaar issue. We vinden het überhaupt al moeilijk om naar onze smaak mooie meubels te vinden. Meeste grote zaken al gehad, meubelboulevard in Amsterdam bijlmer ook al afgestruind maar het is om moedeloos van te worden. Wij zoeken ook naar Scandinavisch meubels.

Eettafel hebben we uiteindelijk van marktplaats af gehaald. Hoogslaper van mn dochter heb ik zelf gebouwd. Een aantal andere meubels ook van marktplaats. Het is wat meer zoeken maar als je al zoveel tijd kwijt bent is het onder de streep sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Home24 en anders kave home zijn webshops die redelijk snel leveren

Home24 is Duits volgens mij, en de spullen van Kave kwamen uit Spanje

Best wel paar dingen besteld bij beiden, omdat in 85% van de meubelzaken in Nederland eigenlijk hetzelfde of precies hetzelfde staat.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 21-11-2021 16:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik hoor/lees er wel over maar krijg sterk de indruk dat dit kunstmatig is opgewekt door de winkels zelf.
Heel de supply chain zit in een gridlock. Maar inderdaad, die meubelzaken verdienen goud geld met het niet kunnen leveren van spullen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Anoniem: 1302638 schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:57:
[...]

Heel de supply chain zit in een gridlock. Maar inderdaad, die meubelzaken verdienen goud geld met het niet kunnen leveren van spullen 8)7
Ik zeg toch niet dat ze er geld aan verdienen. Maar krijg wel sterk de indruk aan het lijntje te worden gehouden. Als je van voren aangeeft dat een levertijd 5 weken is, en dat elke 2 weken met een paar weken opschuift (zonder mij te informeren, kwam daar zelf achter door de status te bekijken) vind ik dat niet erg transparant en eigenlijk best misleidend. Ik had die bestelling nooit geplaatst als ik wist dat het 4 maanden zou gaan duren.

Maar goed, ben nieuw in de wereld van non-ikea meubels. Wellicht is dit normaal, hoop echter van niet.

Supply chain grid lock, is dat niet meer van toepassing op electronica/chipproductie? Of speelt dat ook in andere branches?

@paQ thanks, ik ga ze bekijken. Kende deze volgens mij nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik070 op 21-11-2021 18:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:40
Ik werk zelf in deze branche en het is echt een drama met toeleveringen.

Vrijwel alles komt met de boot en containers komen niet of te laat. Leveranciers houden je slecht op de hoogte en levertijden wijzigen continue. Het argument "dan neem je toch een andere leverancier" gaat niet op. Een specifiek merk wordt bijvoorbeeld maar door 1 leverancier geleverd en daar ben je van afhankelijk als die in je collectie zit.

Ons bedrijf heeft al meerdere keren klanten moeten compenseren of leenartikelen moeten geven omdat de levertijden uitliepen. Deze kosten zijn niet bij een toeleverancier te verhalen, sterker nog, inkoopprijzen worden verhoogd door de sterk toegenomen containerprijzen welke je niet gaat doorberekenen aan de klant.

Het is erg moeilijk om klanten op de hoogte te houden omdat je geen zekerheden kunt bieden en de mondige consument deze van je eist, wat ook begrijpelijk is. Het begrip van klanten is niet zo groot voor deze situatie is mijn ervaring.

Als ik TS was zou ik ergens kopen waar zeker voorraad is, eventueel lokaal of lokaal gemaakt. Dan heb je mogelijk (minder/geen) last van supply-chain issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Nu weet ik niet wat je zoekt en wat je budget is. Maar misschien eens kijken bij bv een timmerman. Die kan vaak mooie naar eigen keuze meubels maken. Maar daar betaal je vaak wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 05-05 21:31
Ik heb wel goede ervaringen met xooon meubelen. Beetje in de strakke Scandinavische sfeer. Redelijk qua levertijd. Wel enigszins prijzig..

https://www.xooon.nl/

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

paQ schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:55:
omdat in 85% van de meubelzaken in Nederland eigenlijk hetzelfde of precies hetzelfde staat.
*kuchzijlstra*hoest

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

fxs81

Julianadorp

Wij hebben begin april een hoekbank besteld bij een lokale winkel (fameus wonen), levertijd normaal 12 weken, nu werd 16 weken aangehouden. Achteraf zijn het er ruim 24 geworden. We zijn wel keurig op de hoogte gehouden van de vertragingen die volgens hun met corona en grondstoffen te maken hadden. We hebben geen aanbetaling hoeven doen en pas betaald nadat de bank in de woonkamer stond en alle rommel weer was opgeruimd. Inmiddels zitten we er weer heerlijk bij maar het schijnt heel veel voor te komen op dit moment. Levertijden zijn een drama.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 16:29

weebl

YARR!

Wij hebben goede ervaringen met Zitmaxx: https://www.zitmaxx.nl

Grote zaak, maar geen keten. Zit in Ter Aar, tussen Alphen aan den Rijn en Schiphol.

Geen opdringerige verkopers, je kan heel fijn op je gemak door de winkel struinen. Sterker nog: toen wij onze bank voor bij de eettafel wilden bestellen moesten we wachten tot er een verkoper beschikbaar was. Het was erg druk en dat is m.i. een goed teken, de lege meubelzaken bij de Woonboulevard bij de Bijlmer vind ik maar verdacht.

Bank die we bestelden had flinke levertijd (4 maanden geloof ik), maar dat schijnt normaal te zijn. Kwaliteit is echt goed en prijs was scherp.

Qua stijlen hebben ze van alles, maar ze volgen vrij strak de huidige trends. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:57
Je zou ook kunnen kijken bij bijvoorbeeld bolia.com en Made. Past wel binnen jouw budget en bolia.com’s slogan is “new Scandinavian design”, dus hoop dat het wat voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou even naar Feelings kunnen kijken, die heeft wel wat in Scandinavisch design. Ik heb er zelf ook een salon tafel van hun in Scandinavisch design gehaald, die kon ik ook gewoon meteen afhalen in de winkel en anders zouden ze hem de volgende dag uit hun magazijn kunnen leveren. Dit betrof de Feelings winkel in Hillegom, maar ze worden ook door andere meubelzaken geleverd (even googlen)

https://www.feelings-collectie.nl/interieurs/

Wij werden inderdaad ook moe van de gemiddelde nederlandse meubelwinkel, allemaal industriële meuk met Mangohout (wtf waarom dat hout tegenwoordig zo populair is, is vaak niet eens recht :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij hebben een bank van homestock.nl, dat ging allemaal ook soepel. Ook wel een leuk aanbod, als je geen VT wonen meuk wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
@Noppesnada dankje voor de uitgebreide uitleg. Klinkt inderdaad als een lastige situatie. Ik zal de lopende bestelling nog een kans geven. Hoop echt dat die nog gaat komen, ooit.

@oohh dat is nou net waar we besteld hadden, zeg maar niet-bolia. Daar durven we nu niets meer te bestellen. Klantenservice, als je die zo mag noemen is volgens mij een chat-bot. Krijg altijd standaard antwoorden, en als je verhaal te complex is krijg je een niets zeggend antwoord, super irritant.
Bolia ziet er leuk uit, helaas iets heel erg uit onze prijs categorie.

@weebl zitmaxx ziet er uit als een kandidaat. Dat ze uberhaupt een showroom en een telefoonnummer hebben stemt bij gelukkig. Ga er binnenkort eens langs. Thanks.

@Rev! die ga ik ook bekijken. En ik deel je mening idd, wat een afschuwelijk hout gebruiken ze vaak bij die industriele meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Zit het probleem niet in deze markt dat ze 0 op voorraad hebben en nu de leveringen drama zijn alles op slot schiet.

Sowieso nooit begrepen waarom meubels altijd op bestelling moeten zijn. Maatwerk oke maar standaard meubels zorg dat je voorraad hebt... eem bank met 5 kleuren is geen maatwerk mijn inziens. maar het verdien model is natuurlijk wel lekker dat de klant grotendeels alles vooruit betaald en de winkelier daarna pas moeite hoeft te gaan doen.

Als dr verkoper vooraf roept 16 weken levertijd en de concurrent roept 12 weken dan bestel je het bij de 12 weken verkoper. Dat die uiteindelijk alsnog 16 weken doet tsja het geld is wel binnen en jij stapt minder snel weer terug naar die andere want dan duurt het nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:15
weebl schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:34:
Wij hebben goede ervaringen met Zitmaxx: https://www.zitmaxx.nl

Grote zaak, maar geen keten. Zit in Ter Aar, tussen Alphen aan den Rijn en Schiphol.

Geen opdringerige verkopers, je kan heel fijn op je gemak door de winkel struinen. Sterker nog: toen wij onze bank voor bij de eettafel wilden bestellen moesten we wachten tot er een verkoper beschikbaar was. Het was erg druk en dat is m.i. een goed teken, de lege meubelzaken bij de Woonboulevard bij de Bijlmer vind ik maar verdacht.

Bank die we bestelden had flinke levertijd (4 maanden geloof ik), maar dat schijnt normaal te zijn. Kwaliteit is echt goed en prijs was scherp.

Qua stijlen hebben ze van alles, maar ze volgen vrij strak de huidige trends. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken als je het mij vraagt.
Zeer slechte ervaringen met Zitmaxx. Een bank gekocht die letterlijk na twee weken al compleet waardeloos zat - kuilvorming, delen schoven los, kussen zakten in. Ingeruild, tijdelijk een leenbank gehad en toen een ander model van een ander merk gekocht. Dezelfde klachten hadden we na een maand of twee. Vrienden van ons hadden hetzelfde tweede model en zij hadden dezelfde klachten na een half jaar. Ondanks dat het goed opgelost is uiteindelij, vind ik hun banken crappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Tja. Middenklasse scandinavisch, waar je het aanbod kan zien zo uit het magazijn kan trekken... ik zou uit je bubbel stappen en ook ff bij de ikea kijken. Ze hebben verschillende stijlen, prijs en kwaliteit. Is bij ons altijd de fallback wanneer we bij de normale winkels er niet uit komen.

Verder idd van xooon een goede bank gekocht. Waren wel levertijden, weet niet hoe dat er nu voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:18
MBvB schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:56:
Verder idd van xooon een goede bank gekocht. Waren wel levertijden, weet niet hoe dat er nu voor staat.
Vorig jaar wat spullen bij Xooon en Henders&Hazel gekocht. Indicatie was 8 tot 12 weken en het werden er 15. Het stond na 14 weken al in Nederland alleen kon ik toen zelf niet de spullen in ontvangst nemen. Toen ik overigens na 12 weken eens belde kreeg ik wel netjes antwoord dat het onderweg was, wat dus ook klopte.

Als het echter snel moet zou ik dus voor uitverkoop of showmodellen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Koop in ieder geval geen meubels bij Loods5. Wij hebben daar een bank vandaan en die is na 2 jaar al helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

jordje schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:35:
[...]

Vorig jaar wat spullen bij Xooon en Henders&Hazel gekocht. Indicatie was 8 tot 12 weken en het werden er 15. Het stond na 14 weken al in Nederland alleen kon ik toen zelf niet de spullen in ontvangst nemen. Toen ik overigens na 12 weken eens belde kreeg ik wel netjes antwoord dat het onderweg was, wat dus ook klopte.

Als het echter snel moet zou ik dus voor uitverkoop of showmodellen gaan.
het punt van xooon, henders, inhouse... the lots.... het staat echt o-ver-al! En die drie merken niet zelden ook gewoon in 1 zaak. Het is allemaal branding, niet zozeer een ander merk.
Als je echt iets anders wilt, zul je toch echt naar het buitenland moeten. (of diepe zakken hebben voor de exclusieve merken)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famm40
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Erik070 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:05:

Tijdens de hele zoektoch naar die meubels ook wat fysieke meubelzaken gecheckt rond Rotterdam (woonboulevard o.a.) maar alles is ontzettende ordinair (glans/glimmend) of heel robust (grote houten blokken met zwart staal). Afschuwelijk als je het mij vraagt.
Wij zitten meer te zoeken naar Scandinavisch design, hoeft geen echt design te zijn maar spotgoedkoop ook weer niet (stoel tot 500 euro zou prima zijn, salontafel tot 300-400 euro). Maar waar vind je dat? Googlen zou je denken, maar ik zit aardig vast in een bubbel heb ik het idee. Telkens die zelfde winkels komen naar boven.

Iemand tips voor fysieke dan wel webwinkel die betrouwbaar zijn voor meubels, en die niet alleen robuust of ordinair spul verkopen?
Je zou het eens kunnen proberen bij Voorbrood in Zevenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
MBvB schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:56:
Tja. Middenklasse scandinavisch, waar je het aanbod kan zien zo uit het magazijn kan trekken... ik zou uit je bubbel stappen en ook ff bij de ikea kijken. Ze hebben verschillende stijlen, prijs en kwaliteit. Is bij ons altijd de fallback wanneer we bij de normale winkels er niet uit komen.

We kijken ook zeker bij Ikea, onze halve huis is er mee ingericht. Maar ze hebben geen luiestoel en salontafel die wij mooi vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 08:18
Wij hebben positieve ervaring met de machinekamer. Ze verkopen meubels van Sav & Okse, wat een nederlandse meubelmaker is van deens design. We hebben er een eettafel en stoelen besteld in midden augustus, wat half oktober al klaar stond bij de bezorger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 06:44
Mijn hofleverancier is marktplaats. Meubels in alle soorten en maten. Korte lever (ophaal) tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 19:51
Rebel house Ulft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben veel meubels gekocht bij https://www.brightliving.nl/
Er is een website, maar langsgaan is veel leuker :)
We kochten onze eerste kast daar > 10 jaar geleden, destijds kwamen de 2 eigenaren nog met een busje de kast bezorgen en op 1 hoog naar boven sjouwen :).

We hebben weleens een poging gewaagd bij een meubel boulevard, maar dat is niet echt ons ding zegmaar....

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 22-11-2021 22:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-05 21:43
Voor scandinavisch design ga je naar IKEA toch? Ook weinig levertijden ;) Zonder gekkigheid; de hele markt is nu drama. Staal, hout(vezel), transport, het is allemaal duurder, op of lastiger te krijgen en dat werkt net als in de huizenmarkt door op de verkrijgbaarheid van meubilair.

Wat ik zelf interessanter vind is of iemand nog een woonwinkel weet waar de ‘prijs’ niet al standaard 30% hoger is dan wat ze er eigenlijk voor willen hebben en ik dat er eerst vanaf moet praten.

[ Voor 26% gewijzigd door MagniArtistique op 22-11-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Honestock en Sissy Boy hebben wel leuke dingen vind ik. Qua levertijd heeft Homestock ook wel wat voorraad altijd. Verder is Ikea natuurlijk verreweg het snelst.. Of anders misschien een vintage winkel? Dat zijn vaak unieke stukken van een goede kwaliteit, en nu is Deens erg hip dus er is volop keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 23:41

Sebastiaan

....

Ik heb altijd wel goede ervaringen gehad de Bommel meubelen. Wel altijd in de winkel besteld. Of in de koopjeszolder in de Lier, dan kan je spullen gelijk inladen, of bezorging bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik070
Zijn inmiddels met alle tips aan het rondkijken. Als er interesse is zal ik jullie op de hoogte houden, zal waarschijnlijk wel een half jaar gaan duren voordat de stoel er is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:29

psy

Vier maanden geleden een nieuwe hoekbank bij Leenbakker gekocht. Direct en exacte leverdatum gekregen, en die is ook gewoon nagekomen. Was iets van 12 weken. Bank kwam uit Polen. Eigenlijk best tevreden over de gang van zaken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 06:16
-Muncky- schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
Koop in ieder geval geen meubels bij Loods5. Wij hebben daar een bank vandaan en die is na 2 jaar al helemaal op.
Loods5 is een verzameling van verschillende aanbieders die binnen Loods5 een deel van de winkelruimte huren als ik het goed heb (bv Zuiver en Dutchbone). Dan is zeggen dat je daar helemaal geen meubels moet kopen een beetje te generiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Student3001
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Perkouw op 27-11-2023 17:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.