Kunst kerstboom - tips en waar veel keuze (offline)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Dit jaar op zoek naar een mooie kunst kerstboom. Een aantal tuincentra afgelopen maar nog niet echt iets gezien wat het helemaal is, ook niet onder de duurdere bomen. Online gezocht en er is veel te bestellen maar veel bomen wil ik toch eerst in het echt zien en niet van een plaatje kopen. Zijn er hier tips/aanraders voor mooie kunst kerstbomen en plekken om die te zien (liefst ruime keuze) in de omgeving Rotterdam?

Wat zoeken we: een mooie volle boom, rond de 230cm hoog. Het blijft een kunst boom maar des te minder je dat kan zien des te beter. Dus liefst geen stalen delen in zicht of té perfecte takken.

Waar zijn we al geweest: twee intratuin vestigingen en bij de tuindentrum de Driesprong in Zoetermeer. De bijenkorf heeft nog een ander merk (national tree company) maar is alleen online te bestellen.

Hier onder een voorbeeld van een populaire boom bij de intratuin, van een afstand een mooie boom maar dat gedraaide bruin/groen effect ziet me er veel te strak uit en kan ik niet "ontzien".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3H8rBxbSBbzC-vo6l7MWI2bH0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZuXz9aF39bVzdRr3cmngqbuF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ, daarom schop ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Al bij Intratuin Halsteren geweest? Die hebben forse keuze.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dennis1812 schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:31:
Al bij Intratuin Halsteren geweest? Die hebben forse keuze.
Nee alleen Zevenhuizen en Pijnacker, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 23:11

Illusion

(the art of)

Tuincentrum osdorp (amsterdam)? Staat redelijk bekend om zijn kerstdorp.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

jaspov schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:35:
[...]

Nee alleen Zevenhuizen en Pijnacker, thx.
Sowieso is Halsteren meestal wel een aanrader met een grote kerstshow als je dat leuk vind om doorheen te lopen.
Wel goed de tijd voor nemen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik weet niet wat je budget is, maar de Triumph Tree Abies Nordmann Deluxe is volgens mij redelijk topsegment. Staar je ook niet blind op hoe een boom er in een tuincentrum uit ziet, daar heb je zelf aardig wat invloed op. Een kunstboom heeft per tak nog meerdere zijtakken die je zelf moet buigen. De tijd en energie die je daar in steekt, is medebepalend voor hoe vol de boom er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:12
LA-384 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:44:
Ik weet niet wat je budget is, maar de Triumph Tree Abies Nordmann Deluxe is volgens mij redelijk topsegment. Staar je ook niet blind op hoe een boom er in een tuincentrum uit ziet, daar heb je zelf aardig wat invloed op. Een kunstboom heeft per tak nog meerdere zijtakken die je zelf moet buigen. De tijd en energie die je daar in steekt, is medebepalend voor hoe vol de boom er uit ziet.
+ Er komen lampjes in, ballen, slingers, eventueel engelenhaar... Je ziet uiteindelijk de takken niet meer zo goed als je nu bij een kale boom hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank voor de tips. Ik ga een nieuw rondje plannen. En goed inzicht over het neerzetten en decoratie. Ook wel benieuwd om die Triumph Tree Abies Nordmann Deluxe ergens in het echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:01
Gisteren bij Intratuin Halsteren geweest, onwijs veel keuze en mega leuk om doorheen te lopen.

Wel 1 tip; ga er niet om 2 uur op een zondag heen want dan kan je een uur in de file gaan staan. Ik was er zelf om 11 uur en dat was prima te doen.
Pagina: 1