Vraag

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 09:21

mpol

root@localhost

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een Garmin Vivosmart 3, gekregen van een vriendin. Na synchronisatie met Garmin Connect blijkt dat alle oude geschiedenis er nog in staat.

In Garmin Connect Web kan ik de activiteiten per stuk verwijderen, maar ik wil compleet alle gegevens verwijderen.

De documentatie bevat er niets over. De forums op garmin.com hebben geen Engels deel voor de vivosmart 3. In de menu's van de telefoon kan ik er ook niets van vinden. Ook in de Android app kan ik hoogstens het toestel verwijderen, maar dat verwijdert niet de gegevens van het horloge. Op youtube vind ik enkel een filmpje van een ander model vivosmart.

Iemand de juiste tip? Of kan het niet eens op dit horloge?

https://timelord.nl

Beste antwoord (via mpol op 21-11-2021 18:27)

• Taennyn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 08:03

Taennyn

Elder Root

Om te beginnen, zou ik natuurlijk de vivosmart een factory reset geven waarmee de activiteiten weg zijn van je horloge (https://www8.garmin.com/m.../vivosmart_3_OM_EN-US.pdf Pagina 9 linkerkant - Hold the touchscreen to view the menu, select <gear icon> , <spanner icon> , Restore Defaults , <checkmark icon>)

Maar aangezien je de dingen al naar Garmin Connect gesync'd hebt, staan de activiteiten ook daar. Afhankelijk van het aantal kan je het handmatig doen of eventueel aan de hand van wat op Github staat (niet getest, ik heb 10 jaar aan activiteiten staan die ik niet graag kwijtraak :) ): https://gist.github.com/s...cb4c2#gistcomment-3536924

Listen to me at your own risk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Taennyn

Taennyn

Elder Root

Om te beginnen, zou ik natuurlijk de vivosmart een factory reset geven waarmee de activiteiten weg zijn van je horloge (https://www8.garmin.com/m.../vivosmart_3_OM_EN-US.pdf Pagina 9 linkerkant - Hold the touchscreen to view the menu, select <gear icon> , <spanner icon> , Restore Defaults , <checkmark icon>)

Maar aangezien je de dingen al naar Garmin Connect gesync'd hebt, staan de activiteiten ook daar. Afhankelijk van het aantal kan je het handmatig doen of eventueel aan de hand van wat op Github staat (niet getest, ik heb 10 jaar aan activiteiten staan die ik niet graag kwijtraak :) ): https://gist.github.com/s...cb4c2#gistcomment-3536924

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 09:21

mpol

root@localhost

Topicstarter
Dank je, gelukt.

De digitale handleiding legt het wel uit, de papieren handleiding niet.
Op andere pagina's bij Garmin had ik wel gelezen dat terugzetten naar standaardinstellingen niet de gegevens verwijdert. De digitale handleiding zegt van wel.

Data op het horloge gewist. Na het koppelen en synchroniseren stond de data alsnog in Garmin Connect.

Nogmaals het horloge gewist. De data in de Android app verwijderd, daarna de app verwijderd. Telefoon een herstart gegeven.
Account bij Garmin verwijderd, met een ander emailadres een nieuw account aangemaakt. Android App opnieuw geinstalleerd. Deze bood aan om de bestaande Vivosmart 3 te koppelen. Deze toch maar handmatig opgegeven en na synchronisatie was er geen geschiedenis meer.

https://timelord.nl

• Taennyn

Taennyn

Elder Root

Het klopt dat de data aan de kant van Garmin Connect staat na synchronisatie en op de horloge. Deze synchronisatie werkt 1 kant op: richting Garmin Connect.

Dus als je dingen op je Garmin horloge verwijderd, staan die nog bij Garmin. Dat is natuurlijk ook wenselijk, want je wilt in principe een log bijhouden van informatie. Andersom is het standaard dat je de informatie niet op je horloge wilt hebben tenzij je daar eigenlijk een reden voor hebt: er kan maar beperkte hoeveelheid data op je horloge. Dus tenzij je het wilt gebruiken (bij de Fenix bijvoorbeeld dat je een activiteit wilt herhalen met de kaart) is het het beste om de instelling aan te zetten dat de activiteit van de horloge wordt verwijderd nadat deze is overgezet naar Garmin. Waar die instelling staat moet ik je even schuldig blijven.

Anyway, veel succes met je horloge.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee