Budget video editing & gaming laptop - Max. 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YetiNLD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Wie wil meedenken over mijn keuze voor een budget laptop? Mijn grootste hobby is fietsen. Ik fiets veel buiten, maar ook binnen via een online game (Zwift). Ik film sinds kort mijn fietsritjes en ben op zoek naar een laptop waarop ik Zwift kan draaien en mijn fietsritjes op kan editen met Filmora.

Wat ga je met je laptop doen?
Zwift en video editing. Zwift is geen super zwaar spel (zie specs hier), maar het zou leuk zijn als de graphics er beter uitzien als via de AppleTV die ik er momenteel voor gebruik. Voor het video editen gebruik ik nu een MacBook Air uit 2018, maar die trekt het nauwelijks. Ook hier: ik ben op zoek naar een verbetering t.o.v. wat ik nu heb, maar hoef niet het beste van het beste. Gewoon de dingen die ik nu doe met de AppleTV en MacBook, maar dan wat beter.

Wat is je budget?
Max. 1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt in de garage gebruikt om indoor mee te fietsen en video editen doe ik vaak lekker aan de eettafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren. Ik ben qua looks alleen geen fan van over-the-top gaming laptops. Ik weet dat dit niet het meest belangrijke is, maar vind teveel gedoe met kleurtjes en dingetjes een afknapper.

Met dit budget is het volgens mij een afweging tussen iets betere CPU en iets meer RAM versus iets mindere CPU en minder RAM maar betere GPU?

Ik kom dan zelf uit op voorbeelden als:

Beste antwoord (via YetiNLD op 23-11-2021 14:48)

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:12
Als je al een Mac gebruikt, waarom dan niet de MacBook Air M1. Nu in de aanbieding met Black Friday en als ik de reviews bekijk is het Editen ook zeer snel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:12
Als je al een Mac gebruikt, waarom dan niet de MacBook Air M1. Nu in de aanbieding met Black Friday en als ik de reviews bekijk is het Editen ook zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YetiNLD
Goeie, is eerlijk gezegd geen moment in me opgekomen. Ook omdat ik ermee wil "gamen" (Zwift-en), was mijn gedachte: ik moet iets met een redelijke GPU erin en daarom gaan zoeken bij gaming laptops. Maar zal ook naar de M1 Air kijken, thanks!

[ Voor 11% gewijzigd door YetiNLD op 22-11-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:21
YetiNLD schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:35:
Goeie, is eerlijk gezegd geen moment in me opgekomen. Ook omdat ik ermee wil "gamen" (Zwift-en), was mijn gedachte: ik moet iets met een redelijke GPU erin en daarom gaan zoeken bij gaming laptops. Maar zal ook naar de M1 Air kijken, thanks!
De m1 heeft een veel capabeler gpu dan je zou zeggen voor die formfactor. Esports titels draaien er uitstekend op, en zelfs wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YetiNLD
Thanks beiden! Ik denk dat ik hiermee inderdaad een heel goed alternatief te pakken heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
Ik heb net deze gekocht: https://estore.asus.com/nl/rog/90nr04f2-m02630-gu502lv.html

10th gen 6 core i7
Rtx 2060
240Hz FHD IPS met 100% sRGB en 75% Adobe RGB
1TB NVME SSD
16GB RAM (waarvan 8GB gesoldeerd, Andere 8GB stick is upgradebaar)
Flinke 76Whrs batterij

pricewatch: Asus ROG Zephyrus M GU502LV-AZ058T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YetiNLD
Mooie machine! Heb je er al mee kunnen werken of moet hij nog geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
Die moet nog binnen komen. Ik verwacht tegen het einde van deze week. Dit zijn wel "oude" modellen dus als je deze overweegt, wacht niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YetiNLD
Na een paar dagen broeden, gekozen om voor de MacBook Air M1 te gaan. Mooie prijs tijdens Black Friday, dus prima binnen mijn budget. Net mijn eerste videotje in elkaar zitten knutselen en het is echt een dag-en-nacht verschil met mijn oude Air. Erg blij met deze keuze, dank voor het meedenken!
Pagina: 1