Dat was anders ook wel gebeurd. TS had na 1 keer parkeren blijkbaar al een briefje in de bus. De schrijver van dat briefje kan het telefoonnummer of het contactformulier van de gemeente vast ook wel vinden.
Hier wordt de straat nu opnieuw ingericht, inclusief nieuwe verlaagde stukjes stoep als oversteekplaatsen voor minder validen. Het is nu nog een beetje een puinhoop (bijna afgerond gelukkig) en er parkeren nu ook regelmatig mensen voor de oversteekplaats voor minder validen (saillant detail: het is de oversteekplaats richting.... het ziekenhuis). Als ze dat blijven doen als straks alles afgerond is, meld ik me ook bij de gemeente. Niet dat ik zelf minder valide ben ofzo, maar ik vind dat gewoon echt "not done". We hebben het over 1 meter stoep, nog niet eens een halve auto. Als de gemeente het op moet gaan pakken, dan gaat het nog wel meer ruimte kosten.
1 van die oversteken is op precies dezelfde manier (nu dus net nieuw) aangelegd als op de foto van de TS. Dat zie je hier heel vaak, dat ze zo'n oversteekvoorziening combineren met een snelheidsbeperkende maatregel. Ze vinden dat het zo eigenlijk voldoende zou moeten zijn en gaan pas meer maatregelen treffen als het in de praktijk een struikelblok blijkt te zijn.
Edit:
Ze lijken hier wel mee te lezen. Ze zijn "as we speak" nu naast die drempel stukjes stoep aan het verlagen.

Stond net even een sigaret te roken voor het huis en toen zag ik ze bezig. Vond het al raar, want dat stukje was in mijn beleving al klaar. En - ik kan me vergissen - maar volgens mij heeft de eerste overtreder net ook een bon gescoord. Kwam iets voorbijrijden wat op een scanauto leek. Op zich wel apart, want hier wordt volgens mij echt nauwelijks gecontroleerd.
[
Voor 44% gewijzigd door
Anoniem: 39993 op 22-11-2021 15:27
]