Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaneveld1962
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09-2024
Hallo Allen,
Ik heb een 1080 TI van Asus en heb sinds kort problemen met een aantal spellen..
Met spellen als Dead Space 3 en Battlefield 4 werkt de kaart probleemloos.
Ook in Valley, Heaven, Superposition en Furmark zijn er geen problemen of artefacten.
Ik heb echter in Battlefield 1 en 5 wel artefacten en Control, Rage2 en 3dmark crashen al bij het intro.
Ik begrijp daar niets van. :?
Enkele games en benchmarks draaien prima en andere spellen lopen vast.
Voorheen geen last gehad met welk spel dan ook, maar sinds kort gaat het gedeeltelijk mis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11, Intel 9900KS, 32 Gb mem.
GPU 65 gr. max.
In Afterburner de core clock en mem clock al terug gezet, maar dat lost het probleem niet op.

Iemand een idee of oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 06:59
Is sinds kort, sinds dat je w11 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaneveld1962
Nee, ik heb onder Windows 11 deze spellen gespeeld, zonder problemen. Was het spel Control aan het spelen, toen het spel opeens vastliep. Windows 11 opnieuw geïnstalleerd (22000.346) met nieuwste drivers. Voorheen dus geen problemen met deze spellen, ook niet onder Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Andere drivers proberen?

Dat is waar ik in ieder geval altijd zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEnellis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:52
Gebruik dan eerst ddu https://www.wagnardsoft.com/ om de oude drivers helemaal te verwijderen. Dit wil nog weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zwaneveld1962 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:10:
Nee, ik heb onder Windows 11 deze spellen gespeeld, zonder problemen. Was het spel Control aan het spelen, toen het spel opeens vastliep. Windows 11 opnieuw geïnstalleerd (22000.346) met nieuwste drivers. Voorheen dus geen problemen met deze spellen, ook niet onder Windows 11.
Is dit ook nog de driver die nu actief is? Ik zag toevallig op LTT dat Windows 11 ook zelf drivers kan downgraden ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaneveld1962
Heb met ddu eerst de native drivers gewist na de installatie van Windows 11 en daarna de nieuwste Nvidia drivers met een schone installatie. Vindt het raar dat een aantal games probleemloos werken en anderen niet. Kapot is kapot, maar nu is de kaart met (Battlefield 4) probleemloos en met Battlefield 5 of 1 heeft ie wel problemen. Ook met benchmarks geen problemen met de een en wel met de ander. Is toch niet logisch. Zit te denken aan een reflow, maar dat stel ik het liefst uit tot het allerlaatst.
Pagina: 1