Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
Hoi,

Ivm inbraken willen mijn ouders een slimme deurbel en meerdere camera’s aanschaffen.

Zelf gebruik ik Home Assistant icm een Ring deurbel, maar heb geen ervaring met andere camera’s. Vooral mijn vader was wel gecharmeerd zijn van HA vanwege de aansturing van de lampen, meten van stroomverbruik en de evt consolidatie van camera beelden.

Nu kan ik 2 opties bedenken.
Ik koop een deurbel en losse camera’s, sluit dat aan op een HA omgeving met SSD. Dan kunnen ze dit ook later voor de lampen en elektra gebruiken. Kan ik dan de camera beelden automatisch laten opslaan op de SSD van HA?

Wat zouden dan prima camera’s en slimme deurbel zijn?

Andere optie is zonder HA, maar een complete set met cloud of lokale opslag. Eufi kan dan volgens mij een goede optie zijn. Ring kan ook maar dan wordt het 10 euro per maand voor opslag en dat is best prijzig.

Wat zouden jullie doen? Waar moet ik rekening mee houden?
Ofwel, wie kan mij hier op weg helpen?

Edit:
Zag een set van Eufy met deurbel, 2 camera’s en een homebase voor locale opslag. Is dat wat? Die opslag van 16gb lijkt me best weinig…

[ Voor 7% gewijzigd door crimby op 21-11-2021 08:39 ]

Beste antwoord (via crimby op 21-11-2021 17:53)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf eufy doorbell (wireless) en wat eufycam (2 en 2c, de meeste wireless). Alles aangesloten op homestation, dus lokale opslag en geen abbo kosten.
Ik heb 2 homestations, vanwege bereik en vanwege een ander tijdschema (ik wil overdag bewegingsmeldingen uit het kippenhok maar niet van de tuin en deurbel).

Ik ben overgestapt van ring naar eufy, vanwege geen abbo kosten. Geen spijt van 😊

Werkt ook samen met Google en alexa. Enige is geen live beeld daarop als de deurbel gaat.
Mijn ouders hebben mijn oude ring, daar krijgen ze wel automatisch beeld op de alexa hub.

Er zijn nu al leuke bf aanbiedingen voor eufy spul.

Alle reacties

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:08
je weet dat dit niks oplost toch? een camera voelt leuk maar het maakt je huis niet per se veiliger.

• crimby
Fr33z schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:18:
je weet dat dit niks oplost toch? een camera voelt leuk maar het maakt je huis niet per se veiliger.
Waarom niet? Het schrikt behoorlijk af lijkt mij..
Het geeft mijn ouders sowieso een veiliger gevoel.
Andere maatregelen worden ook getroffen, maar daar heb ik jullie hulp niet voor nodig :-)

[ Voor 21% gewijzigd door crimby op 21-11-2021 08:38 ]

• Fr33z
nou meestal is het zo dat "Beveiligingscamera’s worden in eerste instantie ingezet als afschrikmiddel en niet zozeer ter opsporing". Je het weinig aan de beelden tenzij je een dienst erbij koopt reageert op alarmen, beelden terugkijkt en dan een prive-beveiligingsdienst belt om eens langs te rijden.

Als het vooral om het afschrikken gaat moet je gewoon iets plaatsen wat er uitziet als een camera (of dus gewoon goedkope echte camera) maar je hoeft ze niet aan te sluiten.

Punt is namelijk nogal, wat denk je te kunnen met die beelden? Als er al mensen in je huis zijn terwijl je beveiligingscamera's hebt dan kun je ze misschien laten opsporen met de beelden, maar er is nog steeds ingebroken.

Als mensen op het punt staan in te breken wil je misschien een waarschuwing krijgen, maar dan moet je wel iets of iemand hebben die dat constant monitort.

Wil je vooral inbrekers afschrikken dan moet je daar voor zorgen, en geen monitoringsssytemen inrichten die toch niks doen. Een camera-systeem kan letterlijk niks als het niet gekoppeld is aan een alarmcentrale of persoon die het in de gaten houdt. ik kan me voorstellen dat je ouders ook niet zitten te wachten op contstant zelf alarmcentrale spelen via de telefoon?

• crimby
Fr33z schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:11:
nou meestal is het zo dat "Beveiligingscamera’s worden in eerste instantie ingezet als afschrikmiddel en niet zozeer ter opsporing". Je het weinig aan de beelden tenzij je een dienst erbij koopt reageert op alarmen, beelden terugkijkt en dan een prive-beveiligingsdienst belt om eens langs te rijden.

Als het vooral om het afschrikken gaat moet je gewoon iets plaatsen wat er uitziet als een camera (of dus gewoon goedkope echte camera) maar je hoeft ze niet aan te sluiten.

Punt is namelijk nogal, wat denk je te kunnen met die beelden? Als er al mensen in je huis zijn terwijl je beveiligingscamera's hebt dan kun je ze misschien laten opsporen met de beelden, maar er is nog steeds ingebroken.

Als mensen op het punt staan in te breken wil je misschien een waarschuwing krijgen, maar dan moet je wel iets of iemand hebben die dat constant monitort.

Wil je vooral inbrekers afschrikken dan moet je daar voor zorgen, en geen monitoringsssytemen inrichten die toch niks doen. Een camera-systeem kan letterlijk niks als het niet gekoppeld is aan een alarmcentrale of persoon die het in de gaten houdt. ik kan me voorstellen dat je ouders ook niet zitten te wachten op contstant zelf alarmcentrale spelen via de telefoon?
Bijvoorbeeld een systeem als Ring of Eufy kan prima meldingen geven als er beweging is. Mn ouders kunnen dat bekijken en tijdig de politie bellen vóór ze oog in oog met de inbreker staan.

Bij Home Assistant zou je ook nog een derde kunnen waarschuwen, bijvoorbeeld de buren of een familielid in de buurt. Lijkt mij ook niet perse onhandig.

Maargoed, ik wil even af van de discussie of het nut heeft en wat we met beelden wel of niet gaan doen en meer op richting de daadwerkelijke vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door crimby op 21-11-2021 11:31 ]

• Fr33z
ok, ik denk dat dat dus niks doet, maar dat is inmiddels duidelijk.

heb je wat meer specs? hoe groot is het terrein, hoeveel ingangen wil je beveiligen bijv, is er overal goed wifi-bereik en/of stroom? hoeveel wil je er zelf mee moeten prutsen versus plug-and-play?

home assistant kan bijv heel goed werken, maar is meestal wel zelf hosted dus jij moet in de gaten houden of alles werkt.

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:40
Om een degelijk antwoord op je vraag te krijgen, hebben we meer informatie nodig. Wat zijn de andere maatregelen die je gaat treffen om inbraken te voorkomen? Camerabewaking is nl. schijnveiligheid die enkel helpt als de inbreker je buurman is (want dan kan je die persoon herkennen).

Even kort door de bocht, als je het risico op inbraken wil voorkomen:

Begin bij stap 1: degelijk hang en sluitwerk en verlichting op sensor. Doe ook alles slotvast als je weggaat (dus ook ramen op de 1e verdieping)
Stap 2: plaats een inbraakdetectiesysteem met doormelding naar je telefoon of nog beter een meldkamer
Stap 3: koop een degelijke kluis (berg je waardevolle voorwerpen er in op) en bevestig deze fatsoenlijk. Door het grijpen van de buit moeilijker te maken en in combinatie van het inbraakalarm heb je nog kans om de inbrekers te vatten.
Stap 3: indien je je echt onveilig voelt, dan hang je nog wat camera’s op

• crimby
Kapotto schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:16:
Om een degelijk antwoord op je vraag te krijgen, hebben we meer informatie nodig. Wat zijn de andere maatregelen die je gaat treffen om inbraken te voorkomen? Camerabewaking is nl. schijnveiligheid die enkel helpt als de inbreker je buurman is (want dan kan je die persoon herkennen).

Even kort door de bocht, als je het risico op inbraken wil voorkomen:

Begin bij stap 1: degelijk hang en sluitwerk en verlichting op sensor. Doe ook alles slotvast als je weggaat (dus ook ramen op de 1e verdieping)
Stap 2: plaats een inbraakdetectiesysteem met doormelding naar je telefoon of nog beter een meldkamer
Stap 3: koop een degelijke kluis (berg je waardevolle voorwerpen er in op) en bevestig deze fatsoenlijk. Door het grijpen van de buit moeilijker te maken en in combinatie van het inbraakalarm heb je nog kans om de inbrekers te vatten.
Stap 3: indien je je echt onveilig voelt, dan hang je nog wat camera’s op
Zoals gezegd, voor stap 1 tm 3 heb ik geen hulp nodig vanuit Tweakers. Ik vraag specifiek om de slimme deurbel en camera's. Daarbij geeft stap 3 je ook geen enkele veiligheid, want als ze er achter komen dat je alles netjes in een kluis hebt zitten, dan zijn ze al binnen.

Maargoed, nogmaals.. Ik ben dus op zoek naar een slimm deurbel met daarbij 2 camera's. 1 voor aan de zijkant van het huis en een voor de achterkant. Aan de achterkant gaat het om ongeveer 80m2 tuin en aan de zijkant nog eens 30m2.
Nachtvisie zou fijn zijn, maar er hangen ook wel wat lampen dus wellicht dat dan voldoende is.
De deurbel moet op kunnen nemen en staat gericht op een flinke carport.

Home Assistant werkt hier thuis heel fijn en geeft additionele mogelijkheden mbt lampen, energiemonitoring etc... maar aan de andere kant is het niet plug&play.

Lokale opslag heeft wel sterk de voorkeur.

Acties:
  • Beste antwoord

• dragon2
  • Niet online
Ik heb zelf eufy doorbell (wireless) en wat eufycam (2 en 2c, de meeste wireless). Alles aangesloten op homestation, dus lokale opslag en geen abbo kosten.
Ik heb 2 homestations, vanwege bereik en vanwege een ander tijdschema (ik wil overdag bewegingsmeldingen uit het kippenhok maar niet van de tuin en deurbel).

Ik ben overgestapt van ring naar eufy, vanwege geen abbo kosten. Geen spijt van 😊

Werkt ook samen met Google en alexa. Enige is geen live beeld daarop als de deurbel gaat.
Mijn ouders hebben mijn oude ring, daar krijgen ze wel automatisch beeld op de alexa hub.

• crimby
dragon2 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:50:

Thanks! Klinkt goed! Live beeld vanuit Eufy direct gaat wel neem ik aan?
Kan je alles niet separaat instellen met 1 base station?

• dragon2
  • Niet online
crimby schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:06:
[...]

Thanks! Klinkt goed! Live beeld vanuit Eufy direct gaat wel neem ik aan?
Kan je alles niet separaat instellen met 1 base station?
Sommige dingen kun je per camera/deurbel instellen uiteraard, maar zodra je iets anders wil dan 'altijd wel/geen meldingen bij beweging en altijd de deurbel aan', dan stel je dat in via de homebase, en dan geldt dit dus voor alle cams die aan die homebase hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WOqS7uAevYtHQ6clLKzpjpx3I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSIZVfNdbDwWIoRX7f3BFuP2.jpg?f=fotoalbum_large

• crimby
dragon2 schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:13:
[...]

Sommige dingen kun je per camera/deurbel instellen uiteraard, maar zodra je iets anders wil dan 'altijd wel/geen meldingen bij beweging en altijd de deurbel aan', dan stel je dat in via de homebase, en dan geldt dit dus voor alle cams die aan die homebase hangen:

[Afbeelding]
Oke thanks!
Pagina: 1