Ik ben net begonnen met de Sony a7S te filmen met AF objectieven en ik moet zeggen dat de AF performantie wel heel erg heel erg heel erg traag is. Ik heb vandaag mijn zoontje gefilmd terwijl hij boven de salontalfel een puzzel maakt. Zijn hoofd gaat wat vooruit en achteruit en zo maar geen gekke bewegingen. Toch duurt het 10 à 15 seconden eer de camera terug focus heeft. Ik heb de zone op large flexible gezet. Is er nog iets wat ik kan doen om het toch wat sneller te laten gaan?
Als lens heb ik een Samyang 35mm f/2.8. Een goedkope lens, maar ik denk dat deze beter kan dan wat ik nu gezien heb. Ook van de camera weet ik dat die enkel contrast-detect-AF en geen phase detect heeft en dat dat niet het snelste systeem is. Dus mijn verwchtingen liggen volgens mij niet erg hoog (denk ik).
Ik zag online al ergens een optie AF motor speed. Maar die functie vind ik nergens op de a7S Mark 1
Als lens heb ik een Samyang 35mm f/2.8. Een goedkope lens, maar ik denk dat deze beter kan dan wat ik nu gezien heb. Ook van de camera weet ik dat die enkel contrast-detect-AF en geen phase detect heeft en dat dat niet het snelste systeem is. Dus mijn verwchtingen liggen volgens mij niet erg hoog (denk ik).
Ik zag online al ergens een optie AF motor speed. Maar die functie vind ik nergens op de a7S Mark 1