Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ik ben net begonnen met de Sony a7S te filmen met AF objectieven en ik moet zeggen dat de AF performantie wel heel erg heel erg heel erg traag is. Ik heb vandaag mijn zoontje gefilmd terwijl hij boven de salontalfel een puzzel maakt. Zijn hoofd gaat wat vooruit en achteruit en zo maar geen gekke bewegingen. Toch duurt het 10 à 15 seconden eer de camera terug focus heeft. Ik heb de zone op large flexible gezet. Is er nog iets wat ik kan doen om het toch wat sneller te laten gaan?

Als lens heb ik een Samyang 35mm f/2.8. Een goedkope lens, maar ik denk dat deze beter kan dan wat ik nu gezien heb. Ook van de camera weet ik dat die enkel contrast-detect-AF en geen phase detect heeft en dat dat niet het snelste systeem is. Dus mijn verwchtingen liggen volgens mij niet erg hoog (denk ik).

Ik zag online al ergens een optie AF motor speed. Maar die functie vind ik nergens op de a7S Mark 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat gebeurt er precies? Wacht hij gewoon even en zoekt hij dan weer langzaam focus, of duurt het verkrijgen van de focus zelf gewoon zo lang?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bucovaina89
Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:41:
Wat gebeurt er precies? Wacht hij gewoon even en zoekt hij dan weer langzaam focus, of duurt het verkrijgen van de focus zelf gewoon zo lang?
Ik ben in contact met Samyang. Blijkbaar zijn ze bekend met het probleem. De a7SII zou het ook hebben. Neen, als je van scherpgesteld begint met opnemen verliest hij vrijwel onmiddellijk focus. Dan begint het focus zoeken. Heel soms zit hij er weer op maar meteen is het weer onscherp.

Dat dus met een stilstaand onderwerp op een statief met in het midden van het frame een zwart-wit onderwerp met veel contrast en veel omgevingslicht. Dus ideale omstandigheden voor AF.

Haal ik de lens eraf en zet ik er een andere op, heb ik dat probleem niet. Ze gaan me van zodra ze een nieuwe beta firmware hebben naar me doorsturen, die ga ik dan eens proberen.

Los daarvan werkt de lens goed hoor. Met MF is er perfect te filmen en AF werkt meer dan behoorlijk als je foto's neemt.

edit:
tekst vet gezet ter verduidelijking van de post hieronder

[ Voor 3% gewijzigd door bucovaina89 op 28-11-2021 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Heb je weleens een andere lens geprobeerd? De A7S is eigenlijk ook baggertraag met continu autofocus, omdat er de veel tragere contrast detectie autofocus in zit. Waarom heb je gekozen voor de A7S? Want qua low-light zijn zo'n beetje alle fullframe camera's die na de A7S zijn gekomen net zo goed met low light.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
@Universal Creations : lees mijn post net boven de jouwe nog eens door.