Desktop werkt niet meer.. advies nodig :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
Beste tweakeraars,

Enkele weken terug heb ik mijn desktop enkele cm verschoven terwijl hij oplag en het beeld viel weg.
Ik heb de pc gereset en stelde toen vast dat de pocessor niet werkt,de fan van de grafische kaart draait niet,
en alle LEDs op het moederbord branden niet meer,alleen de fan op de chipset van heb MOBO draait wel nog.

Ik vermoed dat het het moederbord is die stukgegaan is maar ik had toch graag wat bevestiging gekregen voordat ik een nutteloze aankoop ga doen.

Ik heb bijna alle onderdelen nog geen jaar terug vernieuwd,dit zit erin: inventaris: desktop1

Alvast bedankt voor jullie advies!

Beste antwoord (via tw34kfr34k op 20-11-2021 21:08)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Op dit moment heb je wat mij betreft geen reserve onderdelen nodig. Voor hetzelfde geldt is er iets net een beetje losgeraakt door het verplaatsen. De eerste stap is dus wat mij betreft uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is nu je vraag? Want ik mis je kopje troubleshooting stappen die je zelf gedaan hebt.

Ik zou bij dit soort problemen alles loshalen en weer in elkaar zetten. Doet die het dan nog niet, alles weer los en buiten de kast zo kaal mogelijk nog een keer in elkaar zetten.

Verder schopje naar PMG want dit is geen aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
br00ky schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:04:
Wat is nu je vraag? Want ik mis je kopje troubleshooting stappen die je zelf gedaan hebt.

Ik zou bij dit soort problemen alles loshalen en weer in elkaar zetten. Doet die het dan nog niet, alles weer los en buiten de kast zo kaal mogelijk nog een keer in elkaar zetten.

Verder schopje naar PMG want dit is geen aankoopadvies.
Bedankt om mijn topic op de juiste plaats te zetten want ik wist niet zeker waarheen het moest.
Ik weet eerlijk gezegd niet waar te beginnen met troubleshooten aangezien ik geen reserveondelen liggen heb.

De vraag is vooral wat jullie ervan denken,in welke richting moet ik gaan zoeken?
Hoe of waar kan ik testen of het moederbord werkt? ik heb een multimeter maar ik ben er een totale leek mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Op dit moment heb je wat mij betreft geen reserve onderdelen nodig. Voor hetzelfde geldt is er iets net een beetje losgeraakt door het verplaatsen. De eerste stap is dus wat mij betreft uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
br00ky schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:27:
idd ik heb net geprobeerd zonder grafische kaart erin en het lijkt alsof alles werkt nu.
ik ga ze er nu terug instoppen en als het dan niet werkt zal het een nieuwe kaart worden.
bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of de kaart doet het prima maar je voeding heeft een tikje gehad waardoor het niet meer maximaal kan leveren wat er gevraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw34kfr34k
Terug ingestopt in alles is ok :)
Ik vind het wel bizar want ik had de grafische kaart al eens aangeduwd en alle kabels ook zonder resultaat toen.
Jeetje dat ik daarvoor 3 weken heb in de put gezeten hahaha.
Pagina: 1