Vervangend moederbord voor HP Envy x360 laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninedko
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-08-2023
Goedendag,

Mijn laptop is een keer lelijk gevallen, in eerste instantie werkt alles, maar wanneer de computer warm wordt, valt het scherm uit en gaat weer aan enzovoort.

Ik ben met de laptop naar een winkel in de buurt geweest na een controle daar gaf de eigenaar van de winkel aan dat wanneer het moederboard een tijdje draait en iets warmer wordt, er kortsluiting ontstaat en daardoor het scherm uitvalt.

Het gaat om een HP Envy x360 convertible. Het moederboard wat er nu inzit is een 15-bq0xx.

Ik hoop dus voor een redelijke prijs een nieuw/2e hands moederbord te kunnen vinden. (max 200 a 250 euro?)

Het moederbord heeft nu een AMD A12 processor met Radeon R7 grafische kaart.

Ik weet even niet hoe ik kan zoeken naar geschikte moederboards voor deze laptop, want een moederboard van intell met een goede grafische kaart ben ik ook enorm mee geholpen.

Ik wil de laptop voor werk gebruiken en ook wat video bewerking van beelden die ik met me drone maak.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen, sowieso alvast bedankt voor alle input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hoort in de V&A thuis, niet op het forum.

TS is op zoek naar een vervangend (alternatief) moederbord. Topic is weer open.

[ Voor 34% gewijzigd door br00ky op 20-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik vrees dat je dat bij HP zelf moet zoeken, of eventueel op ebay. Moederborden voor laptops zijn specifiek - jou zou wel weg kunnen komen met een moederbord met betere of zwakkere proc/ram (en SSD als die gesoldeerd zou zijn), maar het moet wel voor exact hetzelfde bouwjaar envy zijn.

In de praktijk ga je waarschijnlijk deze niet vinden voor een economisch verantwoorde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:01
Ninedko schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:07:
Mijn laptop is een keer lelijk gevallen, in eerste instantie werkt alles, maar wanneer de computer warm wordt, valt het scherm uit en gaat weer aan enzovoort.
In de eerste instantie denk je dan dat er door de val er een probleem met de koeling is ontstaan?
Is dat ook nagekeken (heatsink en fan) ?
Temperatuur controleren van CPU/GPU waarbij de laptop uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-07 13:54
https://nl.aliexpress.com/item/4000922273901.html

Wel zelf even goed controleren of dat hem ook echt is.