Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 09:20
Heb een oude S2 die ook ooit nieuw heb gekocht. Wilde eens kijken of en hoe ik daar een een recentere Android op zou kunnen krijgen. Gewoon om eens te kijken hoe dat werkt. Al wat rondgekeken en het nodige geprobeerd maar het lukt nog steeds niet. Is er ergens een goede beschrijving te vinden misschien?
PS. Weet niet of dit officieel mag, maar het toestel is oud en van mij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Lukt niet. Ik had onlangs een oudere tablet in mijn handen in letterlijke nieuwstaat, te zonde om niet te gebruiken. Maar het ding wilde maximaal op Android 4.2 draaien op de officiele manier. Zelfs via een 'jailbreak' kon ik niet verder dan versie 7 komen, die op zichzelf ook al niet meer ondersteund word. Ik heb het dus opgegeven. Ik denk dat een nog ouder apparaat uberhaupt de processorkracht niet meer op kan brengen en dat de onboard hardware ook niet meer ondersteund word in nieuwere versies (maar dat is giswerk mijnerzijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 16:25
Het kan wel, je kan zelfs Android 11 draaien maar kost waarschijnlijk wel moeite om voor elkaar te krijgen en of het erg soepel werkt op hardware die zo oud is... Ik zou me er een verdiepen via XDA voor je er aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 17:31
De S2 is goed geschikt te maken voor custom roms, er was zelfs ooit een tool voor van CyanogenMod (wat nu LineageOs is)waarmee je het in één keer kon doen.

Dus als het niet lukt zou ik beginnen met tutorials om CyanogenMod op de S2 te krijgen.
Dan kun je naar Android 5, en daarop door naar recentere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 09:20
Dank voor de antwoorden. Heb opnieuw even gekeken maar nog steeds geen enkele site gevonden die netjes alle stappen duidelijk beschrijft (vaak wordt aangegeven: "je moet eerste zus en zo doen, waarna je wordt doorgelinkt) en waar alle downloads werken (net GApps geprobeerd, gokje ARM en niet ARM64 of x86, werkte niet. Ook geen idee of ik pico, nano size moest proberen. Alle downloads: "file not found"...).
Vaak ook problemen met memory card, maar hoe je die moet formatten (als je Galaxy zelf niet meer werkt in Android) vind ik ook nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 17:31
Je beste optie is om vanuit dit artikel te gaan werken:
https://www.xda-developer...ndroid-11-lineageos-18-1/
En dan met name deze link waarin de openingspost een uitleg geeft wat te doen vanaf een Stock rom (de officiele versie van Samsung)
https://forum.xda-develop...0-lineageos-18-1.4199759/
Onder dat topic kun je dan ook vragen stellen op XDA.
Pagina: 1