Apple CarPlay geeft onderstaande melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano1994
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hallo iedereen!

Ik ben in het bezit van een Kia Sportage 2.7 uit 2007 en heb een Pioneer scherm geïnstalleerd met Apple CarPlay. Het heeft het goed gedaan tot op een dag ik de volgende melding kreeg (zie foto). Ik heb de radio al gereset en de accu losgekoppeld maar helaas geen resultaat.. iemand die de gouden tip heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btHtp0FKl_rDS3Pf_hD4IZMLtc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwCaOrkAA1vn8GDBnZVOWsT1.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je dat wel gedaan maar heb je direct na het aansluiten van je telefoon een melding gekregen van of je CarPlay wil activeren?

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano1994
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als het goed is krijg je een melding op je iPhone of je CarPlay wil activeren.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano1994
Nee krijg ik niet en heb ik voorheen ook nooit gehad toen Apple CarPlay het wel deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Geen idee hoe Apple werkt maar de verbinding (Bluetooth) in de telefoon verwijderen en opnieuw aanmelden of hoe dat dan ook bij een iPhone gaat.
Eventueel, verwijderen - telefoon opnieuw opstarten - opnieuw dezelfde procedure die je de eerste keer gedaan hebt nadat je de radio net nieuw geïnstalleerd had.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefano1994
Verbinding gaat via een usb kabel. Zou het aan een update kunnen liggen vanuit de radio of iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik zou Pioneer eens benaderen hier mee. Immers zij hebben het apparaat geleverd. Misschien een firmware update nodig ivm iOS 14/15 updates van het toestel?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jess Wilson
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-02-2024
*snip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 08-04-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De melding geeft zo te zien aan dat er een app wordt gestart. Ik heb eenzelfde issue een tijdje gehad bij de carplay in mijn SEAT, waarbij specifiek de TomTom app soms niet goed wilde opstarten. Niet die specifieke melding, maar wel dat ie bleef hangen op het opstarten van een app (waar jouw melding ook op lijkt te duiden).

Probeer even uit te vinden welke app hij probeert te starten die blijft hangen. Die app eens afsluiten op je telefoon en daarna weer openen verhielp voor mij soms het probleem. Inmiddels (een aantal iOS en app updates verder) is het probleem hier verdwenen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

@Jess Wilson
Dat is geen oplossing maar een workaround. En waarschijnlijk heeft TS dan hetzelfde probleem.

Sluit het probleem eerst uit met een andere iPhone met hetzelfde patchlevel. Dan weet je of het je iPhone of de auto is.

Doe verder wat @Orion84 zegt.. Je kunt bepaalde apps ook "uitsluiten" van Carplay... Is alleen handig als het om een app gaat die je natuurlijk sowieso bij carplay niet gebruikt.

/edit:
Het lijkt erop dat er een app loopt te bokken, je moet uitzoeken welke.

Je kunt op deze manier apps toegang tot carplay ontzeggen:
https://www.imore.com/how-rearrange-and-delete-apps-carplay
of
https://www.pcmag.com/how...arplay-hidden-tips-tricks (punt 7)

Zet ze allemaal uit en probeer het nog eens.
En dan 1 voor 1 aanzetten en dan kom je er vanzelf achter welke app het probleem is.

[ Voor 76% gewijzigd door FreakNL op 08-04-2022 12:58 ]

Pagina: 1