Argon 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:50
Hallo,

Ik ben opzoek naar een Home cinema 5.1 set (ik heb nu een Samsung HW-K950 soundbar)

Ik zit nu dus te twijfelen over de Teufel ultima 40 en de De Argon ALTO-55 5.1. De Teufel is nu mooi in de aanbieding alleen ik vind de zuilen wel erg groot. Die van de Argon zijn 20 cm minder hoog en minder breed.

Er zijn op internet veel ervaringen te vinden over de Teufel maar over de Argon is er maar weinig te vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Argon (ik vermoed mijn vriendin ook i.v.m. de grootte :P)

Iemand ervaring met de Argon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik vind dat je luidsprekers moet je horen voordat je ze koopt.

Luidsprekers klinken het best, als je oren zich tussen de midden- en hogetonenluidsprekers bevinden, wat betreft hoogte. Lukt dat met de Argon?

[ Voor 35% gewijzigd door TBTL op 20-11-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
TBTL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:34:
Ik vind dat je luidsprekers moet je horen voordat je ze koopt.

Luidsprekers klinken het best, als je oren zich tussen de midden- en hogetonenluidsprekers bevinden, wat betreft hoogte. Lukt dat met de Argon?
Ja ik ben denk ik wel van plan om te gaan luisteren alleen ik heb wel zoiets van ik kom van een soundbar af. Alles wat niet een soundbar is klinkt al sowieso een stuk beter. Aangezien mijn budget voor speakers toch echt 1000 euro is heb ik denk ik ook niet heel veel keus.

Wat betreft de hoogte moet dat wel lukken denk ik de Argon is 87cm en de Teufel 106cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik kon de exacte set niet vinden maar je hebt ook nog een surround receiver nodig.

Je zou de set ook langzaam kunnen opbouwen met eerst een receiver en twee front luidsprekers, als je ook veel naar muziek luistert.

Je zou ook naar het merk Klipsch kunnen kijken al is deze als set over budget
https://doublepoint.nl/kl...-cinema-5-1-systeem-zwart

Argon is een huismerk van Hifi Klubben en staat zeker goed bekend, allicht een link naar de exacte sets.

[ Voor 39% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-11-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
Roderiktweaker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:14:
Ik kon de exacte set niet vinden maar je hebt ook nog een surround receiver nodig.

Je zou de set ook langzaam kunnen opbouwen met eerst een receiver en twee front luidsprekers, als je ook veel naar muziek luistert.

Je zou ook naar het merk Klipsch kunnen kijken al is deze als set over budget
https://doublepoint.nl/kl...-cinema-5-1-systeem-zwart

Argon is een huismerk van Hifi Klubben en staat zeker goed bekend, allicht een link naar de exacte sets.
Ja de receiver zou de Denon AVR-2700 worden. Budget voor de speakers is 1000 en receiver zou 700 zijn. meer kan ik er ook echt niet aan uitgeven. Eventueel zou ik later nog twee plafond speakers in mijn verlaagd plafond willen inbouwen voor Dolby atmos.

Hierbij de link https://www.hifiklubben.n...mk2--bass-10-mk2---5.1_1/