kerstverlichting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommaz85
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-02 16:35
Hallo,

ik heb een oude kerstverlichting snoer met 50 gekleurde lampjes erop. Het zijn van die kleine instekertjes. Ik zoek hiervoor reserve lampjes. Op het labeltje staat 50 x 4,4v en 50 x 0,7w.
De exacte zelfde lampjes vind ik niet. Welke mogen er wel in dan qua volt. Want je vind ze wel maar met meer of minder volt.

Alvast bedankt.

Groeten,

Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:23
een plaatje toevoegen van het label en de lampjes zelf is altijd een goed idee natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Is natuurlijk een wegwerpmaatschappij advies, maar waarom koop je niet voor een paar euro een nieuw snoer. 35watt is best onzuinig en ik ben bang duurder om nieuwe lampjes te kopen dat een energie zuinig led snoer.

Ik heb een snoer (22 meter) met 3000ledjes gekocht en die gebruikt net zoveel energie.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 20-11-2021 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07
Je moet zorgen dat de stroom door het snoer gelijk blijft.
Hiervoor de formule W = A x V toepassen. Een lamp van 4,4 V / 0,7 W is 0,16 A.
Een lamp van 1 W en 6 V is dus ook goed, maar gaat w.s. wel feller branden dan de rest.

edit:
berekening aangepast

[ Voor 53% gewijzigd door JukeboxBill op 20-11-2021 18:58 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommaz85
Ik weet dat er nieuwe led lichtjes zijn. Daar heb ik er ook van maar deze is een oude zoals die vroeger 35 jaar geleden ook thuis in de boom hing.
Ik was die eenkleurige saaie kerstbomen van tegenwoordig beu dus ben ik op zoek gegaan naar spullen van toen. Daar zat deze kerstverlichting bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4ITv7lXUn6im9dSdQobDVMyBp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKkmR6VmqWT4DRwyfZnS2eix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m35sgE1t3r_Lw3UmE6zUe_e9X7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fu4wD5T2ILspy5xkPcpvAQJv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

4.4v ga je bijna nergens vinden. 3 volt wel. Er zitten wat haken en ogen aan, maar ik zou dat gewoon proberen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik zie 50x4,4 volt = 220 volt.

Lichtnet levert 230 volt dus als je er een paar vervangt voor 5v dan zou dat geen probleem moeten zijn.

https://www.conrad.nl/o/r...ATT_POWER_NUM_any=0.7%20W

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommaz85
Wat is het effect als je er lampjes insteekt met meer of minder volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
https://www.allekabels.nl...erve/insteek-fitting.html
Een setje met verschillende kleuren op 7v. Zelf heb ik nog een blauwe van 7v liggen maar dan is dit makkelijker verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
tommaz85 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:26:
Wat is het effect als je er lampjes insteekt met meer of minder volt?
Minder volt gaat doorbranden, meer volt gaat op een gegeven moment minder fel schijnen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 00:53
Hallo! Ik heb twee jaar geleden rondom mijn huis kerstverlichting opgehangen. Dit waren vier snoeren van 24M nampook. Ik wilde ze dit jaar weer aan zetten, maar nu blijkt 1 van de snoeren enorm gedimd te zijn opeens. Ik weet niet hoe dit kan, heb ze niet aangeraakt het hele jaar. Ze hangen er dus wel het hele jaar maar de andere drie doen het nog wel. Het snoer blijft gedimd als ik hem in een van de andere adapters doe van de werkende snoeren. Iemand tips? Ik wil namelijk niet het hele snoer van de dakgoot halen.

Alvast bedankt
Pagina: 1