Boot Camp verwijderd, hoe volumes samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 21:22
Ik wil bootcamp verwijderen en er dan weer 1 grote harde schijf van maken, dit lukt echter niet.
Nu heb ik alles verwijderd uit bootcamp, ik blijf echter nog 2 containers houden.
Container disk 1 waar alles op staat en container disk 4 die helemaal leeg is .
Hoe kan ik container disk 4 verwijderen en die ruimte bij container disk 1 voegen?

Beste antwoord (via 19roland70 op 21-11-2021 14:14)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ervaring zat met Mac maar niet met Boot Camp (VM voldeed voor mij). Kun je niet in Schijfhulpprogramma de schijf aanklikken en dan op het tabblad "Partitioneren" kiezen om de partitie te verwijderen en samen te voegen met de hoofdpartitie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van macOS? Hoe probeer je de containers samen te voegen? Welke foutmelding(en) krijg je? Heb je een screenshot van de huidige situatie?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik heb bigsur 11.6.1
Ik heb dit geprobeerd met "terugzetten"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vj9tgbu0OlY_uTvIZGI0p5cCqKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FX8OHRi8syA6qoCWJA4o13NV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04
Op welke manier heb je alles verwijderd uit Bootcamp?
Als je gewoon de Bootcamp-app had opgestart dan had je de keuze gekregen om alles te verwijderen en de schijven weer samen te voegen, maar ik vermoed dat je dat niet hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Marco schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:02:
Op welke manier heb je alles verwijderd uit Bootcamp?
Als je gewoon de Bootcamp-app had opgestart dan had je de keuze gekregen om alles te verwijderen en de schijven weer samen te voegen, maar ik vermoed dat je dat niet hebt gedaan.
idd dat heb ik niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In dat geval heb je pech, maak dus eerst een backup van al je bestanden en daarna een schone installatie.

Zorg er dan voor dat je de gehele schijf wist en formatteert zodat het weer 1 geheel word.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voordat je alles gaat verwijderen en reinstallen, maak sowieso eerst een backup, en probeer het daarna eerst eens via de terminal

diskutil list

En post daar eens een screenshot van

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik heb ervaring zat met Mac maar niet met Boot Camp (VM voldeed voor mij). Kun je niet in Schijfhulpprogramma de schijf aanklikken en dan op het tabblad "Partitioneren" kiezen om de partitie te verwijderen en samen te voegen met de hoofdpartitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
sypie schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:50:
Dit heeft geholpen .
Ik heb de betreffende partitie aangeklikt en dan op het minnetje eronder.
De schijf werd bij de eerste bijgevoegd.
Dank allen voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mooi dat het geholpen heeft. Voor een volgende keer zou ik bij dergelijke acties éérst even YouTube of internet raadplegen voor dat je op de knop drukt. Kan soms best veel ellende en frustratie schelen.
Pagina: 1