Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-02 13:59
Mijn vraag
Ik heb van de week een clean install van Windows 11 pro uitgevoerd, alles geformatteerd etc. Ook was er geen back-up, dus compleet schoon. Nu kijk ik vandaag bij systeem info en tot mijn verbazing staat daar installatiedatum 5-6-2021. zie thumb. Dit staat ook bij info in command. Ook bij systeemmappen zoals Windows staat aanmaakdatum 5-6-2021. Nu is het natuurlijk geen groot probleem, maar wel vreemd. Hebben meerdere dit, een andere installatie datum? Of is dit een bug wat nog opgelost moet worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 5600X
RTX3080

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets eigenlijk. Kan niets vinden dat andere hier ook last van hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfYY0EeZIbtHhhft880jiikyHxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVUZtncij7AJc0YUoFLHhaan.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTaBw-XrAOm23NaFtBo0-Lp1zs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKhAldTjb18UwdAdnj7Ywodh.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:15
Ik zie ook bij eigenschappen in mijn installatie 5-6-2021 staan. Dezelfde tijd ook.
Zal moment van Windows image zijn vermoed ik.

Installatie datum in system dan wel weer 16-10, ik heb geen clean install gedaan maar een update vanaf W10

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 15:45
Sinds Vista word Windows niet meer geïnstalleerd maar gedeployed vanuit een image. Jij hebt dus die folder niet aangemaakt, die was al aanwezig in de image die je gedeployed hebt. De datum die je ziet was toen de folder oorspronkelijk aangemaakt was voor de image gemaakt was. Als je de installatie ISO bekijkt ga je daar een boot.wim en een install.wim op terugvinden.

Je kan uiteraard ook je eigen images aanmaken, wel zo handig als je pakweg 100 computers moet installeren.

wim staat voor Windows Imaging format en is file based.