Router/accespoint om thuisnetwerk uit te breiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bruv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een accespoint of router om te gebruiken in combinatie met het standaardrouter van T-Mobile om mijn werkkamer te voorzien van vlotte WiFi + een aantal ethernetpoorten. Bovendien ben ik geïnteresseerd in een AP/Router met mogelijkheden om bufferbloat te verminderen, iets als SQM o.i.d., zodat ik kan downloaden en videobellen/gamen etc. tegelijk.

Wat is je budget?
Naar schatting zou ik er ongeveer 100 euro aan uit willen geven, maar dit is geen harde limiet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt mij niet zoveel uit welk merk of type het is, zolang het maar goed presteert en een scherpe prijs/kwaliteitsverhouding heeft!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik woon in een appartement, het is een vrij lange woning. In de woonkamer komt het internetsignaal binnen. Het standaardmodem voorziet de woonkamer van WiFi. Vanaf het modem ligt een ethernetkabel van +-20 meter die naar de achterste kamer van het appartement loopt, alwaar mijn werkkamer zich bevindt. Momenteel loopt de ethernetkabel naar een TP-Link archer C20. In verband met een overstap naar T-Mobile wil ik deze vervangen door een exemplaar met Gigabit ethernetpoorten, een technologie als SQM minimaal 1 gbit WiFi.

PS: heeft het zin om een apparaat met SQM op het standaardmodem van T-Mobile aan te sluiten als het standaardmodem niet over zulke technologie beschikt? Of zal ik ook het standaardmodem moeten vervangen?