Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development in de prive uren. Java, docker, Node.js e.d. Daarnaast heel licht wat gamen F1 2021 GTA V (1080p momenteel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hele harde prijs maar zo rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
XFX AMD Radeon RX 470 4GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet redelijk stil zijn. Verder wil ik graag USB type C en A op het front panel hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies
. Gezien de benchmark resultaten ben ik wel enthousiast over de Alder lake CPU.
Met mijn huidige pc heb ik alweer 11 jaar gedaan en is een i7 2600K met 8GB memory dus het zal al snel een hele upgrade zijn, aan de andere kant wil ik er wel weer vrij lang mee doen.
Ook wil ik Windows 11 draaien en dat kan m'n huidige systeem niet.
Ik begrijp dat DDR5 niet echt nodig is voor mijn doel en het nodeloos duurder zou maken, klopt dat?
De meeste componenten heb ik de meest populaire uit de pricewatch gekozen of die redelijk geprijsd zijn, maar eventuele alternatieven zijn welkom.
Heeft het nog nut om op Black friday te wachten of is er ook een kans dat veel dingen dan uitverkocht zijn?
Development in de prive uren. Java, docker, Node.js e.d. Daarnaast heel licht wat gamen F1 2021 GTA V (1080p momenteel).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen hele harde prijs maar zo rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
XFX AMD Radeon RX 470 4GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 70,62 | € 70,62 |
| 1 | Processorkoeling | Thermaltake Toughair 310 | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 97,99 | € 97,99 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 127,99 | € 127,99 |
| Totaal | € 914,49 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet redelijk stil zijn. Verder wil ik graag USB type C en A op het front panel hebben.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies
Met mijn huidige pc heb ik alweer 11 jaar gedaan en is een i7 2600K met 8GB memory dus het zal al snel een hele upgrade zijn, aan de andere kant wil ik er wel weer vrij lang mee doen.
Ook wil ik Windows 11 draaien en dat kan m'n huidige systeem niet.
Ik begrijp dat DDR5 niet echt nodig is voor mijn doel en het nodeloos duurder zou maken, klopt dat?
De meeste componenten heb ik de meest populaire uit de pricewatch gekozen of die redelijk geprijsd zijn, maar eventuele alternatieven zijn welkom.
Heeft het nog nut om op Black friday te wachten of is er ook een kans dat veel dingen dan uitverkocht zijn?