Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratank
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-08 18:52
Mijn vraag

Sinds begin november ondervind ik mijn systeem screen flickering (bij het gebruiken van bv. verkenner, chrome , voornamelijk als ik het beeld maximaal zet). Maar ook tijdens het gamen ondervind ik dat mijn spel op eens uit het niks crasht, heb ook spellen waarbij het beeld blijft hangen (geluid blijft hangen).

Relevante software en hardware die ik gebruik

ASUS Z390 SLI moederbord
Intel 8700K
2 x 1070 TI in SLI
Nieuwste update van Nvidia
2 x 24 inch beeldschermen ( aangesloten via HDMI ) (beeldschermen werken perfect via laptop (Display port)

Geen overclocks

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Rollback van windows updates (behalve de Netframe updates krijg ik niet terug gedraaid)
- Rollback van de Nvidia updates
- Benchmarks (Furmark) gedaan op elke individuele kaart en alles lijkt te werken
- SLI modus uitzetten
- Kaarten omwisselen
- 1 kaart installeren

Bij sommige spellen kreeg ik de volgende melding "het GPU apparaatexemplaar is onderbroken"

=> Ik draai nu momenteel 1 kaart, screen flickering heb ik nog steeds, maar de spellen crashen gelukkig niet meer.

Ik heb persoonlijk geen idee meer of het nu software is of iets toch hardware ben ten einde raad.

Groeten Remco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:54
Wat voor voeding heb je? En al geprobeerd je videokaart drivers grondig te wissen met DDU en herinstalleren?
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratank
The Reeferman schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:26:
Wat voor voeding heb je? En al geprobeerd je videokaart drivers grondig te wissen met DDU en herinstalleren?
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
Ik heb nu met DDU de driver verwijderd en vervolgens de driver opnieuw geïnstalleerd. Ik zal alles testen.

De voeding die ik heb is een Corsair RM650x. van nu bijna 5 jaar oud.

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door cobratank op 21-11-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
cobratank schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:13:

=> Ik draai nu momenteel 1 kaart, screen flickering heb ik nog steeds, maar de spellen crashen gelukkig niet meer.
Dus, heb je dan ook los de andere kaart getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratank
HStyles schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
[...]

Dus, heb je dan ook los de andere kaart getest?
Heb ook de andere kaart getest en heb daar dezelfde symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik zou eens testen of de flickering er nog steeds is als je de IGPU van de CPU gebruikt als videokaart.En als je op je GTX 1070 TI draait en in veilige modus draait, heb je dan ook screen flickering? Als het probleem dan weg is dan is het waarschijnlijk een softwareprobleem.
Als dat allemaal niet werkt misschien een andere voeding proberen. Als dat niet helpt andere onderdelen zoals mobo, geheugen en CPU.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Pagina: 1