Vraag

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-11 17:02
Maakt een telefoon ook nog verbinding met Google als deze volledig uitgeschakeld is? Want ik heb mijn Android-telefoon al een paar dagen volledig uitgeschakeld staan, maar volgens Google Play heb ik hem gisteren nog gebruikt, wat dus niet zo is.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 20-11-2021 12:19 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01
Als de telefoon uit staat, staat die uit, alleen veel telefoons gaan niet echt helemaal uit. Er zijn allerlei achtergrond zaken die ingebouwd kunnen zijn, bijvoorbeeld tags lokaliseren met een iPhone of Samsung.

De enige manier om zeker te zijn dat een telefoon uit is, is de batterij er uit halen.

Alternatief als je uit wil zetten om niet te communiceren, leg in een metalen koektrommel om een kooi van Faraday te maken, dat geldt ook voor autosleutel afstandsbediening, e.a. apparatuur.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 10:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

swhnld schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:20:
Als de telefoon uit staat, staat die uit, alleen veel telefoons gaan niet echt helemaal uit. Er zijn allerlei achtergrond zaken die ingebouwd kunnen zijn, bijvoorbeeld tags lokaliseren met een iPhone of Samsung.

De enige manier om zeker te zijn dat een telefoon uit is, is de batterij er uit halen.

Alternatief als je uit wil zetten om niet te communiceren, leg in een metalen koektrommel om een kooi van Faraday te maken, dat geldt ook voor autosleutel afstandsbediening, e.a. apparatuur.
Ehm.. nee. Althans doen Android-toestellen dat niet. Uit is uit en dan doet je telefoon geen zaken meer op de achtergrond. De enige mogelijkheid die sommige toestellen hebben is het automatisch weer inschakelen op een bepaald tijdstip voor een alarm of geplande update.

Android developer & dürüm-liefhebber

• TheVivaldi
Mavamaarten schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ehm.. nee. Althans doen Android-toestellen dat niet. Uit is uit en dan doet je telefoon geen zaken meer op de achtergrond. De enige mogelijkheid die sommige toestellen hebben is het automatisch weer inschakelen op een bepaald tijdstip voor een alarm of geplande update.
Maar waarom rapporteert de Google Play Store-website dan dat ik het toestel gisteren nog gebruikt heb? Foutje aan Google's kant?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je hem "uit"-uit (longpress + klik uit), of sleep? Playstore niet ergens anders gebruikt?

• TheVivaldi
Umbrah schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:29:
Heb je hem "uit"-uit (longpress + klik uit), of sleep? Playstore niet ergens anders gebruikt?
Ja, lang-ingedrukt-houden-uit. Play Store wel op Android TV gebruikt, maar die staat apart genoemd op het lijstje, dus los van mijn telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVivaldi op 20-11-2021 14:30 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 10:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

TheVivaldi schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:26:
[...]

Maar waarom rapporteert de Google Play Store-website dan dat ik het toestel gisteren nog gebruikt heb? Foutje aan Google's kant?
Ik vermoed dat, een foutje aan Google's kant. Mogelijk heb je op een ander apparaat wel zaken gedaan terwijl je met diezelfde Google account bent ingelogd, en heeft Google dat onterecht als een actie van dat apparaat gerekend.

Moest je toestel in de achtergrond nog zaken doen die niet koosjer zijn zouden de kranten er al lang van vol staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 20-11-2021 14:31 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• TheVivaldi
Mavamaarten schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:31:
[...]

Ik vermoed dat, een foutje aan Google's kant. Mogelijk heb je op een ander apparaat wel zaken gedaan terwijl je met diezelfde Google account bent ingelogd?

Moest je toestel in de achtergrond nog zaken doen die niet koosjer zijn zouden de kranten er al lang van vol staan.
Ja, op Android TV, maar dat apparaat staat apart genoemd. Ik vind het dan wel raar dat Google zegt “Laatst gebruikt” bij een apparaat als ze het ándere apparaat bedoelen. Zal inderdaad wel een foutje zijn dan…

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01
Mavamaarten schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:25:
[...]

Als een toestel aan gaat op een tijdstip vanwege een alarm of update, heeft die nooit helemaal uit gestaan, er moet iets gebeuren van een proces in de achtergrond die weet hoe laat het is om in te schakelen.

Daarnaast, mijn S21 Ultra op Android 12 heeft een toggle in de instellingen om de telefoon als die uit staat toch te kunnen vinden, zet je die aan, gaat de telefoon niet helemaal uit.

Kortom, uit hoeft niet helemaal uit te zijn.

@TheVivaldi welk merk/model toestel heb je?
Pagina: 1