Hulp bij aanschaf 55 inch tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste Tweakers,

Vorig jaar heb ik met BF een Samsung GU55TU8079U gekocht. Deze bevalt erg goed.
In de woonkamer zijn wij nu ook op zoek naar een nieuwe (betaalbare) 55 inch TV.

Wensen:
Liefst een draaibare voet
Beetje redelijk geluid
Staat in een lichte ruimte dus moet veel licht kunnen geven.
Merk voorkeur: Samung, LG (helaas wat duurder)
Resolutie 4K
Netflix
Er wordt niet op gegamed.

Op dit moment is de Samsung 55Q80A leuk afgeprijsd. E750,- Mooie tv met aardig geluid en een draaibare voet. Maar deze tv heeft als groot nadeel het slechte contrast. Ik ben bang dat we daar spijt van gaan krijgen.

De Q85A is direct weer E 200,- duurder.
Het model van vorig jaar Q80T heeft nog wel een VA scherm en heeft een beter contrast. Deze kost E 800,-
De AU8000 serie is kwa prijs vrijwel net zo duur als de Q serie. Dat verschil is mij te klein.

De LG C1 ziet er ook heel interessant uit. Wel wat duurder, maar heeft een echt Oled scherm en daarmee erg mooi beeld. Geluid is wel wat minder goed.

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 20-11-2021 11:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:29
De Europese 55Q80A maakt gebruik van een VA paneel. Wanneer je de voet van de C1gebruikt is deze, qua geluidskwaliteit, gelijkwaardig aan de Q80A.

Je zou eventueel ook naar de Sony A80J kunnen kijken, op detail niveau scoort deze wat beter dan de LG C1 maar biedt verreweg de beste geluidskwaliteit tussen alle genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:57:
De Europese 55Q80A maakt gebruik van een VA paneel. Wanneer je de voet van de C1gebruikt is deze, qua geluidskwaliteit, gelijkwaardig aan de Q80A.

Je zou eventueel ook naar de Sony A80J kunnen kijken, op detail niveau scoort deze wat beter dan de LG C1 maar biedt verreweg de beste geluidskwaliteit tussen alle genoemde modellen.
Ik lees dat de 50" en 85"modellen een VA paneel hebben. Verder is er een hoop onduidelijk. Sommige mensen geven aan dat de EU modellen inderdaad een VA paneel hebben, maar veel mensen geven ook weer aan dat deze een ADS paneel hebben. Ik heb nog geen hard bewijs gevonden.

De Sony A80J is inderdaad ook mooi, maar met 1200 euro wel echt boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Pas op met Samsung (of specifieke formaten) en reviews op Rtings. De Europese Q80A is nog steeds VA. Vorig jaar had de US Q80T ultra-viewing angle en de EU-variant niet, maar die had weer een iets hoger helderheid. Dit jaar missen ze beide het reflectie/kijkhoek-filter en zijn de specs verder gelijkgetrokken. Enkel heeft US overwegend ADS panelen gekregen. De QN85A kan je in de woonkamer juist spijt van krijgen. Dat model heeft als basis een ADS/IPS paneel.

Ik zou kijken naar de Hisense U8QF. Versus de Q80A: 132 zones vs 48 zones, ~1500 nits vs ~850 nits, anti-glare vs niet. Verder is er een 'soundbar', Dolby Vision (Netflix) en na registratie 5 jaar fabrieksgarantie. De Samsung heeft 4K120 voor gaming en een iets groter app-aanbod, maar is zelfs duurder. De XH95 en Q9xT zijn alternatieven maar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
jhead22 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:11:
[...]

Ik lees dat de 50" en 85"modellen een VA paneel hebben. Verder is er een hoop onduidelijk. Sommige mensen geven aan dat de EU modellen inderdaad een VA paneel hebben, maar veel mensen geven ook weer aan dat deze een ADS paneel hebben. Ik heb nog geen hard bewijs gevonden.

De Sony A80J is inderdaad ook mooi, maar met 1200 euro wel echt boven het budget.
Volgens de lijst met vervaningsonderdelen zijn er alleen VA panelen beschikbaar voor de 55" qe55q80aatxxn (itt de 55QN85A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
benbaba schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:24:
Pas op met Samsung (of specifieke formaten) en reviews op Rtings. De Europese Q80A is nog steeds VA. Vorig jaar had de US Q80T ultra-viewing angle en de EU-variant niet, maar die had weer een iets hoger helderheid. Dit jaar missen ze beide het reflectie/kijkhoek-filter en zijn de specs verder gelijkgetrokken. Enkel heeft US overwegend ADS panelen gekregen. De QN85A kan je in de woonkamer juist spijt van krijgen. Dat model heeft als basis een ADS/IPS paneel.

Ik zou kijken naar de Hisense U8QF. Versus de Q80A: 132 zones vs 48 zones, ~1500 nits vs ~850 nits, anti-glare vs niet. Verder is er een 'soundbar', Dolby Vision (Netflix) en na registratie 5 jaar fabrieksgarantie. De Samsung heeft 4K120 voor gaming en een iets groter app-aanbod, maar is zelfs duurder. De XH95 en Q9xT zijn alternatieven maar duurder.
Bedankt voor je tips! De Hisense 55u8qf is inderdaad ook een erg interessant model! Ik ga de prijzen de komende week even in de gaten houden en maak dan de keuzen tussen de Q80a met VA paneel of de hisense.
Pagina: 1