Beste Tweakers,
Vorig jaar heb ik met BF een Samsung GU55TU8079U gekocht. Deze bevalt erg goed.
In de woonkamer zijn wij nu ook op zoek naar een nieuwe (betaalbare) 55 inch TV.
Wensen:
Liefst een draaibare voet
Beetje redelijk geluid
Staat in een lichte ruimte dus moet veel licht kunnen geven.
Merk voorkeur: Samung, LG (helaas wat duurder)
Resolutie 4K
Netflix
Er wordt niet op gegamed.
Op dit moment is de Samsung 55Q80A leuk afgeprijsd. E750,- Mooie tv met aardig geluid en een draaibare voet. Maar deze tv heeft als groot nadeel het slechte contrast. Ik ben bang dat we daar spijt van gaan krijgen.
De Q85A is direct weer E 200,- duurder.
Het model van vorig jaar Q80T heeft nog wel een VA scherm en heeft een beter contrast. Deze kost E 800,-
De AU8000 serie is kwa prijs vrijwel net zo duur als de Q serie. Dat verschil is mij te klein.
De LG C1 ziet er ook heel interessant uit. Wel wat duurder, maar heeft een echt Oled scherm en daarmee erg mooi beeld. Geluid is wel wat minder goed.
Vorig jaar heb ik met BF een Samsung GU55TU8079U gekocht. Deze bevalt erg goed.
In de woonkamer zijn wij nu ook op zoek naar een nieuwe (betaalbare) 55 inch TV.
Wensen:
Liefst een draaibare voet
Beetje redelijk geluid
Staat in een lichte ruimte dus moet veel licht kunnen geven.
Merk voorkeur: Samung, LG (helaas wat duurder)
Resolutie 4K
Netflix
Er wordt niet op gegamed.
Op dit moment is de Samsung 55Q80A leuk afgeprijsd. E750,- Mooie tv met aardig geluid en een draaibare voet. Maar deze tv heeft als groot nadeel het slechte contrast. Ik ben bang dat we daar spijt van gaan krijgen.
De Q85A is direct weer E 200,- duurder.
Het model van vorig jaar Q80T heeft nog wel een VA scherm en heeft een beter contrast. Deze kost E 800,-
De AU8000 serie is kwa prijs vrijwel net zo duur als de Q serie. Dat verschil is mij te klein.
De LG C1 ziet er ook heel interessant uit. Wel wat duurder, maar heeft een echt Oled scherm en daarmee erg mooi beeld. Geluid is wel wat minder goed.
[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 20-11-2021 11:37 ]