Form productprijs aanpassen in wordpress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdenhaagg
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
Goedemorgen,

Gisteren al een hele middag zitten googlen ( misschien zoek ik gewoon verkeerd) maar niks kunnen vinden voor dit probleem. De prijzen van mijn webshop haal ik op door middel van een php scriptje omdat de prijzen vaak kunnen wijzigen op een dag en het zo up to date blijft op de webshop. Dit scriptje heb ik al via een PHP snippet plugin kunnen omzetten in shortcodes. Alleen kan je in het veld product-price alleen maar getallen invoeren en geen shortcodes .

Is er een manier om dit wel te kunnen doen? Als dat niet kan, is het dan mogelijk om het invoerveld te veranderen in de wordpresscode zelf?

Ik zou hier erg mee geholpen zijn!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Er is vast een manier.
Maar zonder duidelijke info komen we er niet.
Ik ga er vanuit dat je scriptje niet netjes de prijzen in je database update.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdenhaagg
DJMaze schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:13:
Er is vast een manier.
Maar zonder duidelijke info komen we er niet.
Ik ga er vanuit dat je scriptje niet netjes de prijzen in je database update.
Het scriptje haalt de prijs uit een webpagina. Die echo-ed hij in het scriptje.
Dat scriptje is op de website overal op te roepen met de shortcode : [prijsphp] .
Maar [prijsphp] kan je natuurlijk niet invullen in het veld 'prijs' in wordpress. want daar
kan je alleen cijfers en komma's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
De eerste vraag die ik zou stellen is, wil je echt een prijs van een andere pagina schrapen, en zonder validatie in jouw webshop tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdenhaagg
Kontsnorretje schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:33:
De eerste vraag die ik zou stellen is, wil je echt een prijs van een andere pagina schrapen, en zonder validatie in jouw webshop tonen?
Yes. Ik zou erg geholpen zijn als iemand me kan vertellen hoe ik een shortcode in wordpress als prijs kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat heb je zelf al geprobeerd? Sowieso is het erg afhankelijk van welke plugin's en dergelijke je gebruikt, want zover ik weet heeft wordpress zelf helemaal niks met producten en dus prijzen te maken.

Maar het invoerformulier doet waarschijnlijk gewoon direct een update naar de database tabel, je kunt het script gewoon aanpassen dat hij de code uitvoert die nu achter je shortcode zit, en dus geen gebruik meer maakt van het input veld ( Of het input veld parsed, en conditioneel die code uitvoert ).

Maar wat is de reden dat je een shortcode wil gebruiken in dat invoerveld? Mijn gevoel zegt dat je iets wil bereiken, en dat op een vreemde manier wilt bewerkstelligen.

Is het niet gewoon dat je een automatische update van je prijzen wil doen? Dan kun je toch beter gewoon het script direct zelf naar de DB laten schrijven, in plaats van indirect via een shortcode?

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 23-11-2021 10:33 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
thomasdenhaagg schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:44:
Yes. Ik zou erg geholpen zijn als iemand me kan vertellen hoe ik een shortcode in wordpress als prijs kan opgeven.
Ik begrijp dat je het zo doet.
Alleen zou ik als ik jou was een goede programmeur inhuren om je webshop dit op een goede manier te laten verwerken (dus niet via een shortcode).

Want wat als je leverancier offline is en de prijs onbekend, welke prijs toon je dan?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 16:17
Dit is niet de manier hoe je dat zou kunnen bereiken en ik vraag mij ook af of je het daadwerkelijk zo wil bereiken. Je bent veel te afhankelijk van de werking van derden, waardoor je de mist in kan gaan als producten daarop stuk lopen. Mocht je het toch via imports willen draaien, zou ik kijken naar een plugin die XML imports rechtstreeks in je database kan opslaan met ondersteuning voor Woocommerce (want ik neem aan dat je dat gebruikt?). WP All Import kan dat volgens mij.

Anders zul je de PHP bestanden van je template na moeten lopen waar daadwerkelijk de prijs getoond wordt en de prijs daar variabel moeten maken op basis van je input, of als je vast wil houden aan shortcodes daar de prijs vervangen door een do_shortcode(). Maar dat betekent niet dat de prijs dan ook in het winkelwagentje zich aanpast, dus heb je er naar mijn idee bijzonder weinig aan

[ Voor 17% gewijzigd door Chorro op 24-11-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdenhaagg
DJMaze schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:04:
[...]

Ik begrijp dat je het zo doet.
Alleen zou ik als ik jou was een goede programmeur inhuren om je webshop dit op een goede manier te laten verwerken (dus niet via een shortcode).

Want wat als je leverancier offline is en de prijs onbekend, welke prijs toon je dan?
Dan wil ik gewoon iets tonen in de zin van: Bel voor de prijs. Oid. De derde partij ligt nagenoeg nooit plat dus ik wil me wel wagen aan dat risico. En anders bellen ze maar voor de prijs die korte tijd dat het misschien down is daar.

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je kan het desbetreffende template aanpassen naar iets van:

code:
1
2
3
4
5
if (is_numeric(PRIJS)) {
echo PRIJS;
} else {
echo do_shortcode(PRIJS); // of gewoon je hele HTML van bellen enzo.
}
Pagina: 1