Welke Roborock robotstofzuiger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Na lang twijfelen hebben we besloten deze Black Friday een robotstofzuiger aan te schaffen.

Googelen heeft opgeleverd dat de Roborock de juiste keuze zal zijn.
Nu twijfelen we tussen de s6 Max en de S7 (op die moment is de S7 €50 duurder).

Ik kan helaas geen officiële website vinden waar de specs zijn vergeleken, of andere goede vergelijkingen.

Weet iemand uit ervaring welke de juiste keuze zal zijn? Of heeft iemand als tip een goede vergelijking?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicmike
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 09:59
De S7 is compatible met het auto-empty station. De S6 niet.
S7 heeft sonic mopping - Het doekje vibreert en sleept er niet los achteraan.
Verder kun je eens op reddit kijken en vacuumwars op youtube heeft veel goede filmpjes.

Mag ik vragen wat jou ervan heeft overtuigd dat het Roborock moet worden en niet één van de 100 anderen?
Ik zit zelf ook te overwegen de S7 (met of zonder auto-empty Station) te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 21:06
Hey dat is toevallig. Ook wij hebben besloten deze blackfriday te kijken voor een roborock. Mijn oog viel op de S4 Max, maar die is alleen te verkrijgen via amazon.

Via Google kwam ik de volgende site tegen. Ik hoop dat dit mag. Ik zocht op release data omdat de nummer aanduiding niet alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:39
@JimmyJoness Kijk even op deze vergelijkingspagina van Vacuum Wars, ik heb alvast de S6 MaxV en de S7 voor je in de vergelijking gezet. Ik raad vooral ook het Youtube kanaal van deze persoon aan, hier wordt duidelijk uiteen gezet wat de voor en nadelen van elk model zijn.
Om het héél kort te houden:
  • De S6 heeft betere camera's om botsingen te voorkomen en heeft meer zuigkracht (met meer lawaai tot gevolg)
  • De S7 heeft een verbeterde borstel maar heeft wel minder zuigkracht, ook heeft de S7 een verbeterd dweilsysteem en kan deze gekoppeld worden aan een dockingsstation (moet je wel extra aanschaffen)
Mocht je er 1 gekocht hebben hoor ik dit graag, ben momenteel ook op zoek naar een Roborock voor een leuke prijs en neig ook richting de S7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@Rembock de S6 heeft niet zozeer een "betere camera", maar überhaupt eentje :P

Ik heb een S6 en hij voorkomt helaas niet alle botsingen met z'n camera. Hij heeft zeker dingen ontweken waar een andere robot tegenaan zou zijn gereden, maar rijdt ook nog wel tegen dingen aan die ie had kunnen zien (en ook al tijden op dezelfde plek staan, dus het 'AI'-aspect is helaas ook beperkt).

Dus het is een nuttige feature, maar niet perfect.

Als je dweilfunctionaliteit actief wilt gebruiken zou ik verwachten dat de S7 de betere keus is. Alle andere Roborocks (en de meeste concurrenten) doen weinig meer dan met een natte doek rondrijden. Waarbij de S6 dan overigens wel steeds wat water toevoegt, zodat de doek daadwerkelijk vochtig blijft. Maar hoewel ook dat best nuttig kan zijn is het wel wat ambitieus om dat 'dweilen' te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
ACM schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:26:
@Rembock de S6 heeft niet zozeer een "betere camera", maar überhaupt eentje :P

Ik heb een S6 en hij voorkomt helaas niet alle botsingen met z'n camera. Hij heeft zeker dingen ontweken waar een andere robot tegenaan zou zijn gereden, maar rijdt ook nog wel tegen dingen aan die ie had kunnen zien (en ook al tijden op dezelfde plek staan, dus het 'AI'-aspect is helaas ook beperkt).

Dus het is een nuttige feature, maar niet perfect.
Altijd gedacht dat de S7 infrarood camera/sensor aan de voorkant had, of mag je dat geen camera noemen? :P
Als je dweilfunctionaliteit actief wilt gebruiken zou ik verwachten dat de S7 de betere keus is. Alle andere Roborocks (en de meeste concurrenten) doen weinig meer dan met een natte doek rondrijden. Waarbij de S6 dan overigens wel steeds wat water toevoegt, zodat de doek daadwerkelijk vochtig blijft. Maar hoewel ook dat best nuttig kan zijn is het wel wat ambitieus om dat 'dweilen' te noemen :)
Klopt inderdaad, toevallig net onderstaande video bekeken waar de S7 op het moment van schrijven als winnaar uit de bus komt. De vloeren in onderstaande tests komen, mu.v. tapijt, overeen met mijn thuissituatie. Mijn keus ligt al vast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rembock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:53:
Altijd gedacht dat de S7 infrarood camera/sensor aan de voorkant had, of mag je dat geen camera noemen? :P
Die sensor is inderdaad wat anders dan een camera, maar heeft uiteraard wel een soortgelijke functie. De vraag zal inderdaad zijn of die camera echt zoveel betere resultaten geeft dan de sensor. Dat zal waarschijnlijk ook een beetje afhangen van hoe hoog het obstakel is (en je hebt uiteraard de klassieker met dierenuitwerpselen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02
Nu nog een interessante aanbieding voor de S7 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb de S7 net een paar weekjes en ben er heel tevreden over, hij is stil, zuigt goed en navigeert ook goed. De app kan nog wat beter maar ziet er al heel mooi uit.

Enige minpunt is als ik hem laat dweilen dan lijkt het alsof hij niet genoeg water gebruikt oid, je zit een klein nat spoor achter hem van slechts 5 cm breed, dat hoort toch niet?

In het begin als ik de dweil handmatig nat hebt gemaakt zie je wel de volledige breedte nat spoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXkSqZ-iQRl1S0fEfh4koWeb3kM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0cu3U6wJkNjnd4pv8KRWZOO.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dus 3 x heen en weer rijden.

[ Voor 32% gewijzigd door Navi op 27-11-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Navi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:34:
Ik heb de S7 net een paar weekjes en ben er heel tevreden over, hij is stil, zuigt goed en navigeert ook goed. De app kan nog wat beter maar ziet er al heel mooi uit.

Enige minpunt is als ik hem laat dweilen dan lijkt het alsof hij niet genoeg water gebruikt oid, je zit een klein nat spoor achter hem van slechts 5 cm breed, dat hoort toch niet?

In het begin als ik de dweil handmatig nat hebt gemaakt zie je wel de volledige breedte nat spoor.

[Afbeelding]

Dit is dus 3 x heen en weer rijden.
Ik begreep dat je de stand kan aanpassen naar intensief waardoor hij een ander patroon maakt en dus ook haaks op die strepen dweilt. Heb je dat ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Je kunt het bij de S6 ook instellen op het reservoir, als ik me niet vergis. Zit volgens mij een schuifje op waarmee je hem zuinig of minder zuinig kunt laten dweilen. Dat zal de S7 vast ook wel hebben.

Wij zijn overigens heel blij met de S6. De S7 was nog niet beschikbaar toe we er 1 nodig hadden. Maar wij gebruiken hem maar zelden voor dweilen, dus wilden we niet wachten op de S7 en daar dan de introductieprijs voor betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 27-11-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
Inmiddels hebben we de S7 voor het eerst gebruikt.
Nadat we handmatig hebben gestofzuigd en erna de S7 hebben laten zuigen zat het stofbakje alsnog goed vol 😀.

Navigatie is top, drempeltje naar de keuken (2cm) wordt makkelijk overbrugd en ook het dweilen ziet er goed uit!

Het enige wat ik me afvraag is effectief het dweilen is aangezien er geen reinigingsmiddel aan het water mag worden toegevoegd.

Al met al tevreden!😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
Zo verslavend om op Youtube fimlpjes te kijken van de S7 die het huis zuigt en dweilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:43:
Je kunt het bij de S6 ook instellen op het reservoir, als ik me niet vergis. Zit volgens mij een schuifje op waarmee je hem zuinig of minder zuinig kunt laten dweilen. Dat zal de S7 vast ook wel hebben.
Kan nergens een schuifje vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wellicht is de vloer heel droog? Waardoor het water sneller uit het doekje verdwijnt dan dat er bij wordt gedruppeld.
Navi schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:35:
Kan nergens een schuifje vinden!
Het is bij mij in de app (wellicht ivm tablet-weergave) niet een 'schuifje', maar een serie knoppen met waterintensiteit. Het zit onder de kaartinstellingen.

En dat zelf zit weer ietwat verstopt; maar rechtsonder in de kaartweergave heb je twee vage knopjes. Eentje lijkt wat op het oneindig-symbool ∞. Daar kan je het waterniveau en zuigintensiteit instellen en/of per ruimte dat apart instellen. (die andere is om een andere kaart te kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28

Dit is ook de beste tip, de microvezel verspreid niet makkelijk water. Door deze licht te bevochtigen, gaat de flow prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ja, maar om nou elke 10 minuten de doek opnieuw te bevochtigen gaat wat ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 14:28
Navi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:25:
Ja, maar om nou elke 10 minuten de doek opnieuw te bevochtigen gaat wat ver!
Oh zo bedoelde ik het niet, als ik het vochtig start, blijft de waterflow de hele beurt prima op orde.
Maar heb slechts een week ervaring, dus geen kenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Hier ook de ervaring dat de dweil natmaken voor gebruik het beste resultaat oplevert.
Door de robot gewoon te starten trekt de dweil 2 strepen (wellicht wordt het water daar aangevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Hoi!
Wij willen een robotstofzuiger en nu twijfel ik tussen de q7 en s7. Roomba heb ik ook naar gekeken maar veel mensen zijn nog positiever over roborock.

Wat zijn jullie ervaringen met de q7 en s7? En is een autoemptydock echt nodig? Kan je het bakje gewoon wekelijks legen of moet dat vaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
AlexanderCP schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:48:
Hoi!
Wij willen een robotstofzuiger en nu twijfel ik tussen de q7 en s7. Roomba heb ik ook naar gekeken maar veel mensen zijn nog positiever over roborock.

Wat zijn jullie ervaringen met de q7 en s7? En is een autoemptydock echt nodig? Kan je het bakje gewoon wekelijks legen of moet dat vaker?
Wat ik gauw even op de site zie, is dat ze wel beiden kunnen dweilen, heeft de S7 een dweil die opgetild kan worden, als deze over tapijt gaat, en dat de dweil met hoge snelheid heen en weer vibreert.

Ik heb zelf nu net een aantal dagen de S7 in huis, en zeker het dweil gedeelte ben ik zeer tevreden over,
het is minder goed dan handmatig dweilen, maar als je net als ik laminaat hebt waar je geen plas water op kan gooien, is dit perfect.

Ik heb geen auto-empty dock erbij gehaald, ik leeg deze sowieso om de 2 a 3 schoonmaak beurten, met mijn ervaring van een ouder Roomba, is het gewoon beter alvorens er rotzooi op plekken komt war je na een week het niet meer goed schoon krijgt, en in ons geval katten haren die rond de veeg rollers kunnen gaan zitten, waarvan ik zie dat het veel minder is bij de s7,dan mijn oude Roomba :)

Ook de speciale zakken e.d. die je daar voor nodig hebt, zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:41
AlexanderCP schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:48:
Hoi!

Q7 max is de opvolger van de S5 max en is nieuwer dan de S7. Op zuigkracht en schoonheid scoort de Q7 net iets beter, al is het denk ik nauwelijks merkbaar als je niet een vergelijk hebt.

De S7 haal je als je een opgetilde en vibrerende dweil wilt. Als dweilen je niet uitmaakt, is de Q7 ook goed.

Ik gebruik twee S5 max en en vind auto empty dock niet nodig in mijn gebruik (is er ook niet voor S5) , bakje legen hoef ik niet te vaak en scheelt een lelijke unit in huis, nu past ie onder bank. Kunt ook later bijkopen als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Dat ik daar niet eerder aan dacht, goeie tip! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Dankjewel. We hebben een houten vloer die met een speciale zeep moet worden gedweild. Maar dat doen we niet heel vaak. Denk dat het daarom niet nodig is om de stofzuiger ook te laten dweieln

Ik ga nog eens even goed kijken naar de q7 vergeleken met de s7.
Pagina: 1