Ik heb een HP externe SAS tape drive hier liggen die niet wil opstarten. Hij gaat aan en de tape drive lijkt "logica" te hebben, hij start op en het READY lampje flikkert. Dat betekent dat hij iets aan het doen is maar nog niet klaar is. READY pinkt als zo'n drive data schrijft/leest, maar ik vermoed ook tijdens het booten. Vanaf hij klaar is, gaat het naar vol branden.
Nu merk ik dat de ventilator in de behuizing fluctueert in snelheid. Ik vermoed als de tape drive stroom vraagt. Op een gegeven moment zie je de tape drive terug van 0 opstarten, op dat moment gaat de fan ook echt heel merkbaar lager in toeren.
Mijn vermoeden is dat de power supply defect is en niet genoeg stroom meer kan leveren. De tape drive geraakt dus nooit helemaal opgestart en zit in een "boot loop".
Ik heb het bordje van de power supply eruit gehaald en mijn eerste gedacht is de bruine verkleuring onder de koperen spoel L101 . Weet iemand wat voor een component die spoel is? En is dat inderdaad een component die een verdachte kan zijn van dit probleem?
Als dat het niet is zou ik de capacitors af gaan en zien of die nog werken.
:strip_exif()/f/image/wtQw2Zp1iPS8tFJ5qpkb41aK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imw99nY28JkukXi2BYVlLfyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hC7lAMhuQ12BSs14dWm0hA7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu merk ik dat de ventilator in de behuizing fluctueert in snelheid. Ik vermoed als de tape drive stroom vraagt. Op een gegeven moment zie je de tape drive terug van 0 opstarten, op dat moment gaat de fan ook echt heel merkbaar lager in toeren.
Mijn vermoeden is dat de power supply defect is en niet genoeg stroom meer kan leveren. De tape drive geraakt dus nooit helemaal opgestart en zit in een "boot loop".
Ik heb het bordje van de power supply eruit gehaald en mijn eerste gedacht is de bruine verkleuring onder de koperen spoel L101 . Weet iemand wat voor een component die spoel is? En is dat inderdaad een component die een verdachte kan zijn van dit probleem?
Als dat het niet is zou ik de capacitors af gaan en zien of die nog werken.
:strip_exif()/f/image/wtQw2Zp1iPS8tFJ5qpkb41aK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/imw99nY28JkukXi2BYVlLfyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hC7lAMhuQ12BSs14dWm0hA7F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kp5Bo7NR1gEyg5B7xGhbrGJm.jpg?f=fotoalbum_large)