3 jaar geleden heb ik zelf een systeem gebouwd voor foto en video bewerking met een AMD Ryzen R7 2700x op een Asus Crosshair VII Hero moederbord. Voor opslag heb ik toen voor 3 SATA SSD's gekozen (allemaal Crucial MX500), een 250GB voor het OS en programma's, een 250GB voor cache en scratch en een 1TB voor data opslag. Die laatste zit elke keer te snel vol, dus daar wil ik iets met wat meer ruimte voor terug. Aangezien ik al 3 SATA SSD's geïnstalleerd heb, is het fysiek gezien niet heel eenvoudig om er een 4de SATA SSD bij te plaatsen in de Corsair Obsidian 500d RGB kast. Nu kan ik de 1TB drive vervangen voor een 4TB variant, of ik plaats een 2TB NVME drive in één van de M.2 sloten en laat de 1TB SATA zitten waar die zit. Ik heb geen zin om het OS over te zetten naar de NVME. Het systeem draait al 3 jaar als een trein en de prestatie winst weegt niet op tegen alle moeite van het opnieuw installeren van Windows en alle software opnieuw te configureren. Het is dus puur voor extra opslag. Wat raden jullie aan? Alvast bedankt voor elke suggestie.
Some infinities are bigger than others.