Ik krijg minder mbps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste
Ik heb sinds kort (2 weken ish) als ik met iemand bel via pc ofzo wanneer ik ga screen sharen ik als een robot begin te klinken en de andere persoon me amper kan verstaan, ik heb dan wat internet speedtesten gedaan en heb nog maar 6 tot 20 en héél af en toe voor 5 minuten 40 mbps downloadsnelheid. Dit was echter altijd meer dan 80 bij mij en het aparte is wanneer ik mijn ethernetkabel in de pc van mijn broer steek heeft hij wel 80 plus ... Ik heb al meerdere uren aan het zoeken waar dit aan kan liggen maar ik vind niets.

Alvast bedankt
Robby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RaTrZ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:22:
Beste
Ik heb sinds kort (2 weken ish) als ik met iemand bel via pc ofzo wanneer ik ga screen sharen ik als een robot begin te klinken en de andere persoon me amper kan verstaan, ik heb dan wat internet speedtesten gedaan en heb nog maar 6 tot 20 en héél af en toe voor 5 minuten 40 mbps downloadsnelheid. Dit was echter altijd meer dan 80 bij mij en het aparte is wanneer ik mijn ethernetkabel in de pc van mijn broer steek heeft hij wel 80 plus ... Ik heb al meerdere uren aan het zoeken waar dit aan kan liggen maar ik vind niets.

Alvast bedankt
Robby
Download FF een boot CD/USB en start daar van op. Als het dan wel goed gaat moet je het in de software van je PC zoeken. Zo niet, dan is het de hardware van je PC

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat heb je allemaal al gedaan en getest?

Pc opnieuw opgestart?
Driver geüpdate?
Direct op met kabel opmodem aangesloten zonder andere apparaten?
Modem/router gereset?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
@jack zomer
ik heb dit al een gehele tijd dus pc word regelmatig opnieuw opgestart, de router reset automatisch elke nacht denk ik maar ik heb al veel zitten zoeken en proberen en niets werkt maar aan de router of iets kan het niet liggen omdat als ik letterlijk mijn ethernetkabel die bij mij net 5mbps haalde in de pc van mijn broer steek heeft hij 80 ...
ik heb echt geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of is er een instelling in de router gemaakt waardoor jouw PC standaard minder bandbreedte toebedeeld krijgt? Misschien zit je broer je te pesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
RaTrZ schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:02:
@jack zomer
ik heb dit al een gehele tijd dus pc word regelmatig opnieuw opgestart, de router reset automatisch elke nacht denk ik maar ik heb al veel zitten zoeken en proberen en niets werkt maar aan de router of iets kan het niet liggen omdat als ik letterlijk mijn ethernetkabel die bij mij net 5mbps haalde in de pc van mijn broer steek heeft hij 80 ...
ik heb echt geen idee
Waarom reset de router automatisch elke nacht zet je hem uit ofzo?
Reset je hem echt of gaat die uit twee verschillende dingen :)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 29-11-2021 19:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RaTrZ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:22:
Beste

Alvast bedankt
Robby
Gebruik je VPN of heb je vage instelingen gewijzigd in je pc of browser ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Glas of xDSL?

M.a.w., synchroon of asynchrone up/down snelheid?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
@sypie dat denk ik niet omdat ik er echt al weken mee zit te kloten en zo is hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
@Hackus zover ik weet zou ik niet weten wat ik zou kunnen hebben aangepast dat mijn internet van 80 naar20 mbps gaat omdat het soms ook 5 is en anders eens 40 of 20 maar bij men broer wel direct 80 dus ik benj redelijk zeker dat echt idd aan men pc light maar ik blijf normaal van instellingen af ... ik gebruik echter wel mcafee virusprotector maar vpn functie niet

[ Voor 9% gewijzigd door RaTrZ op 29-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
@PD2JK hoe zou ik dit kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaTrZ
@HKLM_ gewoon een reboot maar men broer zit op dezelfde router en heeft geen last ook niet met de kabel waar ik maar 10 mbps mee trek en hij 80 dus het is sowieso men pc denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:03

Glewellyn

is er ook weer.

RaTrZ schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:59:
@HKLM_ gewoon een reboot maar men broer zit op dezelfde router en heeft geen last ook niet met de kabel waar ik maar 10 mbps mee trek en hij 80 dus het is sowieso men pc denk ik
Dit is inderdaad een goede zet geweest. Als je op de router ook hetzelfde poortje hebt gebruikt moet het inderdaad wel iets met je PC te maken hebben.

De volgende stap is dan zoals Brahiewahiewa al voorstelde een live image booten van USB en dan een snelheidstest doen.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaTrZ
@Brahiewahiewa @Glewellyn kan iemand misschien even uitleggen of verwijzen naar een betrouwbare bron die uitlegt hoe ik dit doe ik ken er niet zo veel van en wil hetr niet erger maken, heb al geprobeerd driver te updaten enz de driver van microsoft en van intel geprobeerd en ook dit maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pak je PC eens op; zet die in de kamer van je broer; prik zijn kabel in jouw PC; test de snelheid.

Nog steeds 10 of 20 Mbps? Dan moet je "iets" in jouw installatie veranderen. Ineens wel 80Mbps? Dan zit het of in de router of je kabel misschien "toevallig" kapot.

Loop naar beneden met je PC, trek de kabel van je broer uit de router. Prik een gloednieuwe kabel tussen router en jouw PC. Test het nogmaals. 20Mbps? Dus je software. 80Mbps? Je kabel naar je kamer.

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 29-11-2021 22:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15

M2M

medicijnman

En een linux stick maken is bijzonder eenvoudig, mits je de juiste tutorial volgt;

https://ubuntu.com/tutori...ick-on-windows#1-overview

Rufus downloaden, image downloaden, met RUFUS image op USB stick zetten en de PC herstarten vanaf de USB stick. Je krijgt de vraag linux te proberen. Kies daarvoor, waarna je in een linux omgeving beland, volledig buiten Windows om.

Open een webbrowser en start speedtest.

-_-

Pagina: 1