Printer/Scanner voor - kleur - 300 euro - toekomstbestendi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:00
Ik zoek een?
Ik wil graag een printer voor het gezin. Hierbij heb ik de volgende eisen:
- misschien gemiddeld iets van 10 printjes per week
- af en toe in kleur printen. Soms dus een paar weken niet
- moet via de wifi kunnen gaan, zodat we zowel met Chromebooks alsmede laptops kunnen printen
- dubbelzijdig printen
- een invoer la onderop, die gewoon ook drie weken niet gebruikt kan worden. Dus geen boven invoer waar de bladeren rechtop in staan
- A4 formaat
- scannen naar mail adres
-

Wat is je budget?
ik dacht zelf dat het wel onder de 300 euro mogelijk moet zijn

Ik kom dan met een zoekopdracht uit op 36 mogelijkheden: https://tweakers.net/prin...CE3mFqrnmy4lPKnx_96Qnya3g

Ik had verwacht dat ik toch niet heel bijzondere eisen had, maar blijkbaar wel. Maar nu mijn vroeg: waar kies ik vervolgens op? Ik kan een laptop prima vergelijken op merken en specificaties, maar bij een printer zie ik niet waar ik op moet letten? En hoe ik dan uit deze 36 een goede keuze maak?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:45
Met jouw gebruik lijkt me een inktjet prima, ik heb onlangs een 10 jaar oud HP printertje met wifi bij mijn vader ook zover gekregen dat deze van zijn telefoon kon printen, en hij kan daar kan ook mee scannen. Dat printertje is een voorloper van de HP 6020e.

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 19-11-2021 23:27 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50
Wellicht een variant of opvolger van pricewatch: Canon i-Sensys MF742Cdw? Heb ik in het verleden eens kunnen scoren voor afgerond 300.
President schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:27:
Ik zoek een?
Ik wil graag een printer voor het gezin. Hierbij heb ik de volgende eisen:
- misschien gemiddeld iets van 10 printjes per week
check
- af en toe in kleur printen. Soms dus een paar weken niet
check: laser
- moet via de wifi kunnen gaan, zodat we zowel met Chromebooks alsmede laptops kunnen printen
check, al heb ik de printer zelf wired aangesloten. Print vanaf IpadOS, Android*, Windows.

* mogelijk via Google Cloud Print wat inmiddels unsupported is
- dubbelzijdig printen
check
- een invoer la onderop, die gewoon ook drie weken niet gebruikt kan worden. Dus geen boven invoer waar de bladeren rechtop in staan
check
- A4 formaat
check
- scannen naar mail adres
ik scan altijd naar netwerk share, maar ik zie dat er emailadressen geconfigureerd kunnen worden. Niet getest echter. Waar je op moet letten bij het kiezen van een printer is dat deze direct kan emailen en niet via tussenkomst van gare software op een PC.
Ik had verwacht dat ik toch niet heel bijzondere eisen had, maar blijkbaar wel. Maar nu mijn vroeg: waar kies ik vervolgens op? Ik kan een laptop prima vergelijken op merken en specificaties, maar bij een printer zie ik niet waar ik op moet letten? En hoe ik dan uit deze 36 een goede keuze maak?
Voeg nog wat eisen toe, lees eventueel wat reviews en streep gewoon modellen weg. Sommige modellen zijn praktisch gelijk waardoor het nog sneller gaat.

M.i. kun je alle inktjet meuk wegfilteren ivm het lage printvolume wat veel meer geschikt is voor laser. Wel rekening mee houden dat je voor foto's dan beter even langs de Kruidvat, etc. kunt.

edit:
Als je bovenstaand doet dan houd je exact 1 Canon over.
Geen idee op welk vlak die afwijkt van bovengenoemde. Waarschijnlijk is het wel net zo'n Tweaker printer (zie mijn review) :+

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 20-11-2021 00:26 ]