Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ok1e_monster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik wil graag de opslag van mijn HP VICTUS 16 e0395nd uitbreiden met een 2 TB m.2 NVMe SSD. Hier is een extra m.2 slot voor aanwezig, maar ik zie in deze video dat de max capaciteit 1TB is per ssd. Ik kan hier verder geen informatie over vinden op de HP website of in de gebruikshandleiding.
Heeft iemand hier dezelfde laptop, of weet iemand waarom de opslagcapaciteit niet groter dan 1TB zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Mailtje wagen naar de servicedesk van HP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0ok1e_monster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-01-2022
Dat heb ik inderdaad gedaan. De helpdesk beweerde eerst dat er geen ruimte was om de opslag te vergroten, kwam daar nadat ik een foto van de binnenkant van de laptop stuurde op terug en beweerde toen dat 1TB de maximale ondersteunde grootte is.

In de maintenance guide van HP worden ssd's tot 1TB genoemd als replacement parts. Ik geloof dat hieruit door de servicedesk de conclusie wordt getrokken dat dit tevens de maximale capaciteit is.

In de praktijk is dit niet zo. Ik heb er een 2TB 970 EVO Plus in gestopt en deze werkt gewoon naar behoren.

Voor een volgende HP Victus gebruiker die mogelijk zijn opslag wil uitbreiden met een 2TB m.2 ssd, dat kan dus gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk is die 1TB gebaseerd op wat HP zelf heeft getest en dat men dit garandeerd, iets anders ga je dan ook niet te horen krijgen van hun Servicedesk (trust me I know, inside info). Verder is dit zzover ik zie een vrij recente laptop er zijn dus geen limieten in controllers of iets van dien aard, het verbaasd mij dan ook niet dat jouw nieuwe SSD van 2TB gewoon functioneerd.

Trouwens mooi dat je de bevindingen nog even deelt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 23-11-2021 23:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/