Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wearebob
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een Olympus OMD EM10 Mark 2 met een paar leuke lenzen, en aangezien de kwaliteit van mijn huidige webcam niet echt fantastisch is, vroeg ik me af of er zoiets bestaat als een plug and play usb MFT webcam body.

Ik heb al rondgegoogled, maar het enige wat ik kan vinden zijn onhandige setups waar altijd wel iets op aan te merken is op basis van een bestaande camerabody. Of je hebt een dummy battery nodig, of een HDMI converter, of je moet het beeld via OBS inladen of je hebt te maken met beta software die op de halve framerate van de camera draait.

Bestaat er niet een MFT body die je in kan pluggen en die zich simpelweg als een USB webcam gedraagt?

Ik wil hem gewoon gebruiken voor google meet / zoom enzo.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

JTfoto

Work hard

Ik heb zelf een panasonic G9 en die kan je inzetten als webcam door de camera met USB aan te sluiten op de PC. Ik gebruik het zelf nooit, maar als jij er baat bij hebt is het een optie. Zie ook:
https://www.panasonic.com...umix_webcam_software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wearebob
Dank je, maar dan zit je alsnog met een batterij toch? Ik weet dat er van die dummy batterijen bestaan, maar ik dacht dat een standalone webcam body misschien wat betere power management zou hebben (aan als er signaal gevraagd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

JTfoto

Work hard

Echter vraag ik mij dan wel af waarom je zo'n grote sensor nodig hebt voor een webcam die alleen maar in google meet/zoom gebruikt gaat worden. Een andere mogelijkheid waar je naar kan kijken is bijvoorbeeld een gopro gebruiken als webcam, kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wearebob
JTfoto schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:33:
Echter vraag ik mij dan wel af waarom je zo'n grote sensor nodig hebt voor een webcam die alleen maar in google meet/zoom gebruikt gaat worden. Een andere mogelijkheid waar je naar kan kijken is bijvoorbeeld een gopro gebruiken als webcam, kan ook prima.
Echt nodig heb ik het niet, maar ik zit in een ruimte met redelijk veel contrast, en het dynamisch bereik van een standaard webcam is vaak bedroevend. Ik videobel vrij regelmatig, en een beetje betere presentatie kan geen kwaad.

Het is meer voor de leuk, en een beetje omdat ik voor mijn werk af en toe screencasts opneem.

Ik vind het wel vrij bizar dat het niet lijkt te bestaan. Er moet met al die streamers toch een flinke markt voor zijn zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door wearebob op 19-11-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Een MFT sensor is redelijk overkill. Een standaard compactcamera sensor (1/2.3") is al pakken groter dan die van een ingebouwde webcam. Ik gebruik meestal mijn telefoon via de app droidcam (Android). Ik heb voor de grap ook weleens mijn Sony A7R III gebruikt (because I could) om te spelen met hele kleine scherptediepte, maar dat is gewoon een gimmick.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1