• Tara2021
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 01:51
Hoi allemaal,

Ik zit momenteel in de ziektewet en mag mij omscholen tot ander werk (ik deed lichamelijk zwaar werk en wil nu een "kantoorbaan", Ik zou mij graag willen omscholen tot ict servicedeskmedewerker. Dus mensen in het bedrijf helpen met hardware en software problemen van hun computer. Nu heb ik een opleiding mbo facilitair medewerker niveau 2 gedaan. Ik vroeg mij af of een paar cursussen genoeg zijn of dat ik echt een opleiding MBO Expert IT systems and devices niveau 4 moet doen.

Ik lees dat er bepaalde internationale erkende certificaten zijn zoals: Ccna, CompTIA, ITIL, en Windows.

Ik krijg voor de opleiding/cursus maximaal 1 jaar.
Zou iemand mij kunnen/willen helpen?

Ik heb enige ervaring met computers zoals windows xp, 7, 8 en 10, photoshop, lightroom, outlook, word, powerpoint, excel, heb enige kennis van hardware als de grafische kaart, harde schijf, processors, maar dit is wel de basics.

Ik krijg ook een snuffelstage aangeboden.

Alvast Bedankt, Tara2021.

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Top! Gewoon aankloppen bij een MSP zoals hieronder en solliciteren, desnoods met een goeie aanbeveling van je vorige werkgever.

https://www.cloudtango.org/topMSPs/NL/

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:16

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Heel simpel gezegd loop gewoon een kantoor binnen bij een datacheerder in de ICT. Waarschijnlijk dat je zo een baan hebt in de ICT als werkplekbeerder of servicedeskmedewerker.

Usenet handleidingen

• crzyhiphopazn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-11 16:52

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Hoi Tara,

Ik zit al 15+ jaar in de IT wereld waarvan 10+ jaar in de detachering.
Tips mag je hier geven.
Ik help andere graag in hun IT carriere

[Voor 17% gewijzigd door Ardana op 19-11-2021 22:54]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• _Eend_
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 26-11 19:20

_Eend_

TWotW!

CompTIA A+ zou ik sowieso niet doen. Ik heb ook een A+ certificaat, als je al wat ervaring en kennis hebt dan fiets je daar zo doorheen. En er is geen hond die naar dat certificaat kijkt. Je kunt wel kijken of je ergens goedkoop een boek ervan kunt krijgen en die een goed doorlezen.

Cisco CCNA is wel vrij pittig en alleen maar op netwerken gericht, en dan ook nog alleen maar op Cisco apparatuur, bij grotere bedrijven heb je dat bijna niet nodig omdat ze een netwerkteam hebben die alles qua netwerk beheert. (Basis)kennis van netwerken heb je wel nodig uiteraard, maar op een servicedesk doe je bijna niks met je CCNA kennis. (Ik heb CCNA 1 & 2. zonde van de tijd, maar was een verplicht nummertje op school. Lang verhaal, zal ik je niet mee lastig vallen.)

Je gaat sowieso meer hebben aan ITIL en vooral Microsoft trainingen. Desktops, Azure, Servers.

En die snuffelstage zou ik met beide handen aanpakken :)

Maar zoals anderen al aangeven: ga naar een detacheerder of kijk rond op vacaturesites. Momenteel is er een schreeuwend gebrek aan personeel.. En staar je ook niet blind op detacheerders, je kunt echt gigantisch veel leren in een heel korte tijd bij een detacheerder omdat je om de zoveel maanden bij een andere klant zit, maar dat moet je wel kunnen. En m.i. kun je beter bij een kleiner detacheringsbureau starten dan bij een hele grote waar je gewoon een nummertje bent. (maar dat is mijn persoonlijke ervaring)

• Tara2021
Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Ik zal jullie advies opvolgen.

Groetjes,
Tara2021

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20:37
Hi Tara,

In welke provincie woon je?

Mijn advies is om te kijken naar certificaten zoals ITIL, MS900, AZ900 en SC900. Dit is wel ervanuitgaand dat je een redelijk idee hebt hoe bijvoorbeeld Windows 10 in elkaar zit en een beetje kunt troubleshooten. :)

[Voor 73% gewijzigd door Besottedorb op 19-11-2021 16:53]

• Tara2021
Ik woon vlakbij amsterdam, ik zal ff onderzoek doen naar de certificaten. bedankt.

• Tara2021
_Eend_ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:16:
CompTIA A+ zou ik sowieso niet doen. Ik heb ook een A+ certificaat, als je al wat ervaring en kennis hebt dan fiets je daar zo doorheen. En er is geen hond die naar dat certificaat kijkt. Je kunt wel kijken of je ergens goedkoop een boek ervan kunt krijgen en die een goed doorlezen.

Cisco CCNA is wel vrij pittig en alleen maar op netwerken gericht, en dan ook nog alleen maar op Cisco apparatuur, bij grotere bedrijven heb je dat bijna niet nodig omdat ze een netwerkteam hebben die alles qua netwerk beheert. (Basis)kennis van netwerken heb je wel nodig uiteraard, maar op een servicedesk doe je bijna niks met je CCNA kennis. (Ik heb CCNA 1 & 2. zonde van de tijd, maar was een verplicht nummertje op school. Lang verhaal, zal ik je niet mee lastig vallen.)

Je gaat sowieso meer hebben aan ITIL en vooral Microsoft trainingen. Desktops, Azure, Servers.

En die snuffelstage zou ik met beide handen aanpakken :)

Maar zoals anderen al aangeven: ga naar een detacheerder of kijk rond op vacaturesites. Momenteel is er een schreeuwend gebrek aan personeel.. En staar je ook niet blind op detacheerders, je kunt echt gigantisch veel leren in een heel korte tijd bij een detacheerder omdat je om de zoveel maanden bij een andere klant zit, maar dat moet je wel kunnen. En m.i. kun je beter bij een kleiner detacheringsbureau starten dan bij een hele grote waar je gewoon een nummertje bent. (maar dat is mijn persoonlijke ervaring)
Een kleinere detacheringsbedrijf heeft inderdaad wel mijn voorkeur, nog bedankt voor het advies.
Op zich is detachering prima want ik las dat je bij het detacheerbureau gewoon een contract hebt en iedere keer ergens anders werken maakt mij niet veel uit. Ik kan heel goed in een team werken, maar 40 uur in mijn uppie werken heb ik ook meerdere jaren gedaan. Bedankt voor je uitleg over de certificaten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee