Stalen deur + huisdieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 11:19
Voor mijn nieuwbouwhuis ben ik aan het kijken naar een stalen deur in de woonkamer. Een stalen deur die tot het plafon loopt en werkt met een 'veer'.

Bij deze deuren heb je geen kozijn meer nodig en deze vallen ook niet in een slot. Dus je kunt ze gewoon open duwen en daarna veren ze weer terug.

Nu hebben wij een hond die wel eens tegen de deur kan opspringen, of de deur met zijn snuit wil openduwen. Zo'n stalen deur veert gewoon terug. ik moet er niet aan denken dat onverwacht zijn snuit of lichaam tussen de deur en de muur vast komt te zitten, met alle gevolgen van dien.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://www.jmsteeldesign.nl/wp-content/uploads/2018/05/3vaks.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Honden leren snel, ik denk dat het wel meevalt.
Bovendien,heb je kinderen? daar zou ik banger voor zijn - over het algemeen als een kind hem open kan duwen dan klapt hij niet zo hard dicht dat hond pijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:09
Hoe sterk is die veer dan?
En is de veerkracht niet af te stellen? Zodanig dat de deur wel (langzaam) dicht valt, maar dat de kracht te gering is om echt pijn te doen als mens of dier er tussen komt te zitten. Als de veer met een kracht duwt die pijn of misschien zelfs letsel kan opleveren bij jonge kinderen of kleinere huisdieren lijkt mij dat e.e.a. niet goed afgesteld en/of afgestemd is.

Nu is mijn referentiekader van hond wel een flinke Golden Retriever, dus als het de hond pijn zou opleveren dan zou ik ook vrezen voor het geval ik zelf een keer met mijn arm tussen die deur zou komen. Onze hond heeft een veel hogere pijngrens dan ik zelf heb.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 09:27
Afhankelijk van de grootte van de hond zou ik eerder bang zijn voor het glas en snijwonden in het geval dat dit breekt. Ik zou er veiligheidsglas in stoppen of zo'n folie op plakken die eventuele scherven bij elkaar houdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
@leecher als hier geen veiligheidsglas in zit, mag die deur zo niet verkocht en geplaatst worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Wij hebben een soortgelijke aluminium deur, en bij ons zit er geen veer in. Hij zit dicht met een flinke magneet, en een kind van 3 krijgt hem met veel moeite net opengeduwd. Ik denk dat een hond hem bij ons niet open gaat krijgen.

Als je voor zo'n systeem gaat dan is denk ik meteen je hele probleem opgelost. :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 09:27
@Ivow85 wist ik niet, geldt dat niet alleen voor professionele toepassingen en niet per definitie voor particulieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Als particulier mag je in je huis in principe doen wat je zelf wilt.

Maar als verkoper van het product moet je simpelweg een bepaalde mate van veiligheid kunnen garanderen. Want die verkoper is weer de professional met verantwoordelijkheden die verder gaan dan de primaire functionaliteit van de producten die hij levert.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivow85 op 19-11-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:24
Wij hadden eerder ook zo'n (min of meer vergelijkbare) deur. Te zwaar voor de hond om open te duwen, dus ideaal als 'ie even niet in de keuken ofzo moest komen. Dat ging goed totdat er een tweede hond een tijdje op bezoek kwam. Samen kregen ze die deur perfect open.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Je hebt het over een staatsdeur. Die kan je van 2 kanten open/dicht duwen. Wij hebben sinds kort ook een stalen deur inclusief kozijn maar dan wel een scharnierdeur. Die vanaf de woonkamer naar de hal trek je hem open en vanuit de hal naar de woonkamer duw je hem open. Hij sluit met 2 zware magneten. Ik neem aan dat de hond 's nachts in de woonkamer is ,dan is deze deur een prima oplossing.

Kijken eens bij: https://www.aluxdoors.com/stalen-deuren/scharnierdeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 11:19
GoEV6 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:19:
Je hebt het over een staatsdeur. Die kan je van 2 kanten open/dicht duwen. Wij hebben sinds kort ook een stalen deur inclusief kozijn maar dan wel een scharnierdeur. Die vanaf de woonkamer naar de hal trek je hem open en vanuit de hal naar de woonkamer duw je hem open. Hij sluit met 2 zware magneten. Ik neem aan dat de hond 's nachts in de woonkamer is ,dan is deze deur een prima oplossing.

Kijken eens bij: https://www.aluxdoors.com/stalen-deuren/scharnierdeuren
Ja sorry, ik heb het over een taatsdeur.

Waarom heb jij voor een kozijn + scharnier gekozen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Wij hebben ook een taats deur van staal. Op maat laten maken met FritsJurgens scharnieren. Onze dochters van 5 en 3 moeten de deur zwiepen om hem open te krijgen, een hond gaat die niet open duwen. Sowieso kan je instellen hoe snel de deur dicht moet "vallen" dus daar gaat hij niet tussen komen.

De deur op de foto is een goedkope variant. Bekende van ons hebben er zo 1 en dat is echt wel een stuk mindere kwaliteit. Die valt ook veel harder dicht en is makkelijker te openen. Daar zou je hond wel tussen kunnen komen en die zou hij wel open kunnen duwen. Een beetje knappe deur kost gewoon geld helaas.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
Strider schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:01:
[...]

Ja sorry, ik heb het over een taatsdeur.

Waarom heb jij voor een kozijn + scharnier gekozen?
Omdat deze deur beter afsluit dus minder tocht en onze kat hem niet kan open duwen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:41
Een taatsdeur klapt ook niet dicht, maar draait gedempt dicht (traag).
Vaak is het door middel van een stelschroef in te stellen hoeveel gedempt wordt.

De hond zal de deur hooguit tegen zijn flank voelen, en dan snel doorlopen.
Je kan met je arm voelen hoeveel kracht erop staat, dat doet geen zeer.
Je moet de deur ook makkelijk open kunnen duwen namelijk.
Enkel aan scharnier zijde is het gevaarlijk omdat de hefboom daar veel kleiner is, en dan doet het dus wel zeer.

Een grotere hond zou nog wel eens door kunnen krijgen dat hij door de deur kan door hem open te duwen.
Onze labrador vroeger kon de deur met de klink uit het slot krijgen en hengelde dan met haar poot de deur een paar cm naar voren, en zwaaide hem vervolgens met haar snuit helemaal open.
En die deur had nog zo'n scharnierpen dranger ook.
Zij zou met een taatsdeur de hele dag heen en weer wandelen.

De gastouder van mijn jongste dochter heeft een aantal taatsdeuren in huis, een beagle en gemiddeld 4 oppas-kinderen onder de 4 jaar.
Ik heb de deuren nog nooit als onveilig ervaren.

[ Voor 27% gewijzigd door FRANQ op 20-11-2021 16:43 ]

Pagina: 1