Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben V
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 19:16
Mijn vraag
Bij verschillende films treed er "rare" belichting op tijdens donkere scenes rondom gezichten. Op dit moment krijg ik het niet beter verwoord dan dit, toegevoegd een foto van wat ik bedoel. Op deze foto is duidelijk te zien dat er een wittige lijn zit tussen de donkere achtergrond en het gezicht, bij het pauzeren is dit gelijk niet meer zichtbaar (Preset is Filmmaker). Deze films zijn ook op andere Oled's van LG afgespeeld waarop dit niet was. De conclusie is dus dat het bij de LG OLED CX optreed.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Plex-app, bluray HDR 4K UHD. Dit treed op bij alle preset beeld instellingen, behalve bij Vivid want dan is alles overbelicht en uit contrast.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het treed alleen op bij bewegende beelden, ook heeft de TruMotion geen invloed hierop, al testen mee gedaan. Pixel refresher meerdere keren aangezet, heeft het ook niet verholpen. Iemand die weet hoe dit heet zodat ik gerichter kan zoeken of iemand die dit al heeft opgelost. Alle kleine beetje info zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0zcKhfWs91CTyy8h-Qekoe72hQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bvDfJVMMherxP7dDPPW63KSe.jpg?f=user_large