Palomino

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:11
Ik heb een MSI K7T Pro 266 en die plank ondersteund de Palomino volgens MSI. Kan ik dan ook die nieuwe Duron met Morgan core er op prikken? Dat staat namelijk niet op die pagina!
Dat er een Palomino op kan staat op: http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=MS-6380

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:57
dnk t wel.
het is t zelfde als met de Tbird en de spitfire(duron).
die kan je ook allebij op 1 plank douwen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

jah, moet gewoon kunnen...

(zal helemaal idioot zijn als de palomino wel zou kunnen en de morgan niet... an zouden er aparte morgan mobo's komen :? dacht het niet ;))

Verwijderd

Nou hangt er vanaf of dat mobo 200Mhz ook ondersteund. Ik denk het van niet aangezien het een 266Mhz Mobo is. Want de morgan heeft alleen een nieuwe core maar draait op 200Mhz FSB(100 DDR Mhz), zie nieuws van vandaag op www.tweakers.net

• BrZ

BrZ

Op dinsdag 21 augustus 2001 14:53 schreef Tag-Team het volgende:
Nou hangt er vanaf of dat mobo 200Mhz ook ondersteund. Ik denk het van niet aangezien het een 266Mhz Mobo is. Want de morgan heeft alleen een nieuwe core maar draait op 200Mhz FSB(100 DDR Mhz), zie nieuws van vandaag op www.tweakers.net
Al die mobo's ondersteunen 200 en 266MHz FSB...

Verwijderd

Goed, ik weet de specs ook niet. Die DDR mammaplanken boeien me niet zoveel. DDR heeft zo weinig meerwaarde op een systeem, terwijl het wel een verhoging in prijs is. Als AMD bij 200Mhz FSB was gebleven was nog populairder geworden icm de lage geheugenprijzen. Bovendien konden ze zich beter concentreren op de volgende generatie om intel het hoofd te bieden. Ben namelijk bang dat intel aan een kleine comeback bezig is met de p4...
Amd heeft daar nog niet echt een antwoord op. Gelukkig hebben ze het voordeel dat er voor de p4 geen software is geschreven die de mogelijkheden optimaal benut. Dus zo had AMD de 200Mhz FSB Athlons beter omhoog blijven 'klokken' om zo relatief eenvoudig en goedkoop intel bij te houden. Overal zie je de p4's bij de OEM's gelijk, Ahtlon niet zo. Nou goed moest het ff kwijt. (8>

Verwijderd

AMD wint wel marktaandeel, maar vooral op de thuismakrt, de mensen die zelf bouwen, wat minder bij de grote OEM's. Intel is daar gewoon al zo lang de leveraar van CPU's dus ze switchen niet zo snel en Natuurlijk blijft een bedrijf als Intel niet fouten maken.

Wat je zegt over de 266MHz bus ben ik het niet mee eens, die heeft AMD zelfs nodig, het leifs nog een snellere bus, vergeet niet dat de P4 een snellere bus heeft dan de Athlon en ook nog eens hogere snelheden. Dat verkoopt goed.

Verwijderd

Dat AMD een snellere bus nodig heeft ben ik met je eens. Daar gaat het me niet om. Ik vind het 266Mhz verhaal niet de moeite waard JUIST omdat het niet zoveel oplevert. Dat geld dat je erin investeerd kan veel beter besteed worden. Ze hadden beter met een nieuwe FSB cq geheugen niveau moeten wachten tot d enieuwe Athlon of misschien nog zelfs veder. Maar goed, het rambus geheugen of whatever wat de p4 ook alweer had, heeft Intel toch ook wat gekost. Dat was toch het gezeik met die patenten ofzo van Rambus? Dat soort dingen kan veel schelen... En die OEM's, tja die denken het slecht te kunnen marketen bij de klant. Dat zijn van die inkoop managers van de afnemers zelf of zo'n bedrijf als Getronics die het doorlevert die nog vooroordelen hebben over AMD. IIG het wordt een spannende tijd; Itel is groot en kapitaalkrachtig, maar ook log en meer dan de reputaie hebben ze niet. AMD moet nu daarop in gaan spelen. Kijk maar naar IBM, eerst machtig en dominant. Maar een paar jaar later was het enige wat er over IBM te zeggen viel was dit."It would take at least six months to ship an empty box"
(8>

• BrZ

BrZ

Op dinsdag 21 augustus 2001 17:58 schreef -THaVinNY- het volgende:
Wat je zegt over de 266MHz bus ben ik het niet mee eens, die heeft AMD zelfs nodig, het leifs nog een snellere bus, vergeet niet dat de P4 een snellere bus heeft dan de Athlon en ook nog eens hogere snelheden. Dat verkoopt goed.
Vergeet niet dat een Quad-pumped 100MHz FSB niet altijd sneller is als een 133MHz DDR FSB!
Pagina: 1