USB naar usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Hallo,

Onze laptop is beschadigd aan de zijde waar de HDMI uitgang zit waardoor deze denk ik stoort.

Kan ik de USB connector aan de andere kant gebruiken om de laptop aan te sluiten op de tv?

Op internet zag ik wel een USB naar USB kabel. Geeft zo'n kabel al de data overdracht?

Ik zag ook dat ze dergelijke kabels niet overal verkopen.

Dankje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZxOx08HvktgbTkxkoeJXE4jTL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fP1NYhDbkv2gjUDzg60bZDtS.jpg?f=user_large

Alle reacties

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41
Met die kabel sluit je een USB host aan op een USB host (tenzij je een Chinees apparaat hebt dat USB A als ingang gebruikt; ik zie het regelmatig bij USB-switches). Die kabel kun je niet gebruiken om twee computers op elkaar aan te sluiten.

Waarom wil je de kabel op je TV aansluiten? Daar heb je een HDMI-kabel voor nodig, geen USB-kabel. Over USB gaat geen beeld, tenzij je een USB videokaart koopt, maar dan gaat het beeld alsnog via HDMI naar je TV. Dit doe je met (bijvoorbeeld) deze: pricewatch: Gembird A-USB3-HDMI-02 Zwart

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Jammer. Wij spelen films af op de laptop of kijken iets terug via het internet. Ik koppel de laptop via HDMI dan aan de tv.

Misschien een gekke vraag, maar kan ik een internet kabeltje van de laptop naar de tv brengen met dit doel? Ik denk het niet...

[ Voor 35% gewijzigd door paper towel op 19-11-2021 12:27 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke laptop hebben we het eigenlijk over, heb je misschien een foto van de beschadiging en een beschrijving van de storing want je lijkt gezien
waardoor deze denk ik stoort
nog niet zeker dat het überhaupt daardoor komt of dat hij stoort...

Overigens kan de oplossing van @Paul hierboven een prima oplossing zijn. Je zoekt toch iets waardoor je vanuit USB video kan uitsturen naar je tv?

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 19-11-2021 12:41 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

paper towel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:24:
Jammer. Wij spelen films af op de laptop of kijken iets terug via het internet. Ik koppel de laptop via HDMI dan aan de tv.

Misschien een gekke vraag, maar kan ik een internet kabeltje van de laptop naar de tv brengen met dit doel? Ik denk het niet...
teveel open vragen, je heb een laptop en een tv waar we niets van afweten geen idee wat jij wel of niet kan.

Iperf

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:18

skoozie

SCSI

Als je tevens je merk en type tv door geeft zijn daar misschien ook mogelijkheden. als hij bijvoorbeeld Android draait zou je eventueel kunnen casten of direct via een app een film/serie starten via een streaming dienst.
een andere optie zou zijn een chromecast/firestick/apple-tv afhankelijk van wat je thuis allemaal voor andere apparaten hebt

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19

Nibbz

Postmaster General

Een Xiaomi TV stick zou dat allemaal kunnen (films afspelen, dingen terugkijken). Daar kun je apps op installeren vanuit de playstore, of vanaf je laptop naar toe casten.

https://www.coolblue.nl/p...0/xiaomi-mi-tv-stick.html

13:37

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad. Plex oid en gaan met die banaan.
Pagina: 1