Toon posts:

Aannames in nieuwsbericht forza horizon 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Hayte In dit nieuwsbericht: nieuws: Forza Horizon 5 had met tien miljoen spelers beste 'eerste week' voor... wordt er door de auteur aangenomen dat de game 10 miljoen keer is verkocht. Echter gaat het om 10 miljoen spelers die de game een keer opgestart heeft. Met ongeveer 20 miljoen (schatting) gebruikers op gamepass is het niet ondenkbaar dat veel gebruikers de game een keer opstarten.

Microsoft gebruikt gewoon de interne player count, waarbij ze iedereen mee tellen die in iedergeval 1 keer in de game heeft gezeten en verbinding met het internet gemaakt heeft.

Forza Horizon 5 has surpassed a total of 8 million players, as per its in-game Hall of Fame Leaderboards, which catalog every player of the game that has connected to its servers at least once (screencap below). The game launched five days ago on November 9, while it had also been available to Premium Edition owners since November 5. 8 million players in a little over a week is quite the achievement, and it doesn’t look like the game is slowing down just yet.

Bron: https://gamingbolt.com/fo...rpasses-8-million-players

Echter staat er in het nieuwsbericht van Tweakers het volgende:
Forza Horizon 5 heeft nu ruim tien miljoen spelers verspreid over alle platforms. Daarmee is het de bestverkochte Xbox-game gekeken naar de eerste week na release. Het spel verscheen officieel op 9 november, al konden de eerste spelers al op 5 november beginnen.
Deze informatie klopt dus niet, ik verwacht zelf wel iets meer uitzoek werk en dat de informatie juist wordt overgenomen. Nu wordt er namelijk gesuggereerd dat dit de best verkopende xbox game ooit is. Maar dit is niet correct, er staat alleen maar dat 10 miljoen mensen de game hebben opgestart.

Byron010 in 'nieuws: Forza Horizon 5 had met tien miljoen spelers beste 'eers...

Je geeft daarnaast het volgende in het nieuwsbericht aan:
waarbij het niet duidelijk is wanneer het is gemeten
Echter had je dus wel onderzoek kunnen doen hoe het is gemeten. En er dan achter kunnen komen dat de berichtgeving volledig suggestief is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 11:12

Hayte

Nieuwsredacteur
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:15:
En er dan achter kunnen komen dat de berichtgeving volledig suggestief is.
Beetje overdreven vanwege één woord in de inleiding, niet? Ik heb die zin in ieder geval aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hayte schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:37:
[...]

Beetje overdreven vanwege één woord in de inleiding, niet? Ik heb die zin in ieder geval aangepast.
Hoezo is dit overdreven? De berichtgeving klopt gewoon niet. Ik verwacht van een website zoals tweakers wel juiste informatie. En ook iets meer onderzoek hoe deze 10 miljoen nu precies tot stand is gekomen.

Daarnaast heeft die zin die je quote betrekking op de berichtgeving van Microsoft en niet op het tweakers artikel. Ik geef daar aan dat de berichtgeving van Microsoft suggestief is. De biggest launch for xbox is een beetje overdreven als je er vanuit gaat dat ze iedereen mee tellen, ook de mensen die vanuit gamepass de game 1 keer opstarten en daarna nooit meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2021 11:47 ]