Game PC toekomst gericht. (2750 euro budget)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 09:26
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is voornamelijk om mee te gamen, maar ik zou soms ook wel eens wat willen streamen / opnemen voor het terug kijken van mijn gameplay.

Ik ben wel van plan om de nieuwere games te gaan spelen op dit systeem, en wil toch minimaal wel een framerate hebben waar ik geen kleine hiccups meer heb tenzij de game zelf gewoon slecht gecode is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2750 euro max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, muis, toetsenbord, het gaat me alleen om de kast met alles erin, de oude PC gaat naar mijn vriendin toe, dus ik neem ook de windows licentie niet mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan iets wat redelijk bleeding edge (de nieuwe intel 12th gen), een RTX3070 op dit moment is genoeg, daar ik de 3080/3090 versie's gewoon net even wat te duur vind (de 3070 ook maar je moet toch wat).
Ik ben niet plan om op 4k te gamen voorlopig, maar als het kan is dat mooi meegenomen voor naar de toekomst toe.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI PRO Z690-A DDR4€ 195,-€ 195,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8G (rev. 2.0, LHR)€ 1.029,-€ 1.029,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Wit€ 92,65€ 92,65
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Pro (EN)€ 141,62€ 141,62
1ProcessorkoelingNoctua NH-D9L€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internKingston Fury Renegade RGB KF436C16RB1AK2/32€ 155,90€ 155,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 850W€ 135,-€ 135,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 83,99€ 83,99
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 127,99€ 127,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.320,10

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen voorkeur voor merken. Prijs en kwaliteit is belangrijker dan een nametag.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt in de woonkamer te staan, dus het zou fijn zijn als dit niet klinkt als een opstijgende straaljager als ik een beetje normale game aan het spelen ben. Er hoeft van mij geen verlichting in te zitten

Ga je overklokken?
Overklokken heb ik vroeger wel gedaan, maar ik heb liever nu gewoon een PC die werkt en waar ik niet meer om naar hoef te kijken.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al echt een jaar of 10 geen PC meer samengesteld, en ik ben niet zo goed op de hoogte van welke ram het beste bij welke cpu/mobo past, of specifieke coolers echt trash zijn of dat mijn PSU goed/sterk genoeg is voor de setup die ik heb gebouwd, ik heb me enigszins ingelezen zodat het geen compleet waardeloze lijst is. Maar voor de sanity check zou ik graag willen horen of jullie dit een OK systeem vinden voor de komende laten we zeggen 4-5 jaar en of er nog verbetereningen mogelijk zijn (Mag ook goedkoper zolang de performance maar niet omlaag gaat)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:14
Windows kan wat goedkoper :)
ik zou lekker bij be quiet blijven: dark rock pro 4
Groene RGB op zwarte achtergrond met witte case?
De voeding kan iets kleiner
pricewatch: Samsung 980 1TB is erg goede prijs atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
99ruud99 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:22:
Windows kan wat goedkoper :)
ik zou lekker bij be quiet blijven: dark rock pro 4
Groene RGB op zwarte achtergrond met witte case?
De voeding kan iets kleiner
pricewatch: Samsung 980 1TB is erg goede prijs atm.
Klopt, maar ik ben gewoon van plan om hem in elkaar te laten sleutelen, en dan krijg je standaard zo een oem prijs erbij.

Waar haal je de groene RGB vandaan. De ram sticks zijn multicolor wat ik dacht, verder zag ik niks dat groen produceert, en ik kon geen wit moederbord vinden voor de de Z690.

Wat denk je dat de bodem is qua voeding, 650 of 750 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:14
https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat
pricewatch: ASRock Z690 Steel Legend voor witter bord (oke, zilver)
Ah excuses, op het plaatje van RAM zijn ze groen, maar vond dat juist minder...
750 w is ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Heb je per se Windows 10 Pro nodig? Home is een paar tientjes goedkoper en is voor vrijwel iedere thuisgebruiker prima.

Om te overwegen: Ben je van plan dit systeem te blijven gebruiken voor X jaar en dan in z'n geheel te vervangen, of voorzie je dat je in de loop van de tijd zaken gaat upgraden (CPU, RAM, enz...)? Want je hebt nu een DDR4 bord gekozen, terwijl je CPU ook al DDR5 ondersteunt. Op dit moment is DDR5 nog niet echt het geld waard, maar een DDR5-platform is wel toekomstbestendiger als je later componenten gaat vervangen. Ben je dat niet van plan, of enkel met componenten waarbij dit allemaal niet uitmaakt, dan is een DDR4 systeem prima (en waarschijnlijk de beste keuze).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
Rannasha schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:
Heb je per se Windows 10 Pro nodig? Home is een paar tientjes goedkoper en is voor vrijwel iedere thuisgebruiker prima.

Om te overwegen: Ben je van plan dit systeem te blijven gebruiken voor X jaar en dan in z'n geheel te vervangen, of voorzie je dat je in de loop van de tijd zaken gaat upgraden (CPU, RAM, enz...)? Want je hebt nu een DDR4 bord gekozen, terwijl je CPU ook al DDR5 ondersteunt. Op dit moment is DDR5 nog niet echt het geld waard, maar een DDR5-platform is wel toekomstbestendiger als je later componenten gaat vervangen. Ben je dat niet van plan, of enkel met componenten waarbij dit allemaal niet uitmaakt, dan is een DDR4 systeem prima (en waarschijnlijk de beste keuze).
Ik wil graag Hypervisor gebruiken en die word helaas niet ondersteund in de home versie.. :(

Wat ik meestal doe is elke 5 jaar koop ik een nieuw systeem zodat ik daar gewoon weer mee vooruit kan. En als er al iets geupdate moet worden verwacht ik dat het de videokaart uiteindelijk is, ik denk dat het geheugen voorlopig nog niet de bottleneck zal zijn, maar ik kan het ook mis hebben hoor.

Zocht het net even op dit is ongeveer het verschil in games :

GameDDR5DDR4% Diff
Forza Horizons 42352245,4%
Far Cry 61491369,6%
Assassin's Creed Valhalla1371342,2%
Battlefield 52262145,6%
Cyberpunk 207716615010,7%
Red Dead Redemption1601497,4%
Microsoft Flight Sim 202084805%

Is iets om over na te denken of het de extra kosten waard is, bord is wat duurder en de sticks zelf zijn bijna 2x duur wat ik even snel vond.
Pagina: 1