USB printer aan LAN HUB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-04 15:11
Hoi,

Ik heb een printer met alleen USB aansluiting. Ik wil er een netwerkprinter van maken maar dan zonder gebruik van Wifi en ik wil geen PC/laptop 24/7 laten draaien om een paar printjes in de week af te drukken. Naast de printer staat een Netgear LAN Hubje zonder USB en ik heb het draaien met DHCP.
Kan ik zonder problemen een verloopje van RJ45 naar USB female gebruiken? Dat ding kost 3x niks maar toch zonde om een bestelbus voor niets te laten rijden.

Verder heb ik geen echte netwerk kennis.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Nee, USB naar ethernet gaat van een computer (USB host) naar netwerk, niet van een muis, toetsenbord of printer (USB client) naar netwerk.

Je kunt wel iets als https://www.aliexpress.com/item/32933067390.html gebruiken (USB print server).

Edit: Ik dacht eerst dat je zoiets bedoelde: Pricewatch: USB Netwerkadapters maar dat is naar USB male. Bedoel je zoiets: https://www.allekabels.nl...naar-usb-2.0-adapter.html ? Want dat doet helemaal niets met de signalen die over de kabel gaan, en USB en netwerk zijn hele andere signalen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Paul op 19-11-2021 11:20 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@Paul
Dat dingetje van 3,99 had ik idd eerst in gedachten, leek me sterk dat het zo simpel was.
Die van AlieX lijkt me een goede: USB in en RJ45 uit.

Top! Bedankt voor de tip, dit is goedkoper dan een nieuwe printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@Paul
Ik wil niet eigenwijs zijn maar die link van jou naar USB netwerkadapters op tweakers bracht mij op de site van TP Link:

https://www.tp-link.com/n...computer-accessory/ue330/

Het lijkt me niet een 'dom" verloopstekkertje

Edit 12:09
lijkt me ook niet goed, de USB zorgt voor de voeding en die heb ik daar niet 24/7.

[ Voor 16% gewijzigd door Hansier op 19-11-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Nee klopt, maar dat is een 4-poort USB3-hub waarbij ze in één van die 4 poorten een USB netwerkkaart hebben gestopt. Ook deze gaat alleen van je computer (host) naar netwerk, niet van netwerk naar een printer (client).

Je zoekt echt een print server, geen hub en/of ethernet adapter :)

Edit: "De USB" doet niet alleen de voeding, maar ook de logica. Dit ding heeft geen idee wat het met je printer aan moet, het stuurt de pakketjes van de printer gewoon door naar de computer.

Om bij TP-Link te blijven: https://www.tp-link.com/n...g/print-server/tl-ps310u/
Nog goedkoper dan mijn Ali-link ook: pricewatch: TP-Link TL-PS310U

[ Voor 42% gewijzigd door Paul op 19-11-2021 12:16 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
Precies, dacht ik al. Ik hou het op die echte adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
Hahaaa! Ik wilde al verder struinen op de TP-link site. De meningen zijn verdeeld, van perfect tot werkt niet, we zullen het leren.

Ook weer bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
@Paul mooie prijs, als je alleen doorklikt kom je op een usb muis uit ;)
De echte is 45 euro

Maar wat voor printer heb je nu?
USB print servers werken niet altijd vlekkeloos en als ik kijk naar je IT analyse (no offence) dan ben ik bang dat je dit ding nooit alleen aan de praat gaat krijgen.

Simpele printers kosten geen drol, dan zou ik eerder je printer vervangen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
laurens0619 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:29:
@Paul mooie prijs, als je alleen doorklikt kom je op een usb muis uit ;)
De echte is 45 euro
Het plaatje wel, de tekst en categorie niet, de ASIN dan weer wel (op Amazon.com en .co.uk).

Ik heb het ding besteld; ik zie wel wat er binnenkomt. Heb nog een Dymo die ik wel op het netwerk wil ipv USB. en als het toch een muis blijkt te zijn dan kan ik die altijd nog terugsturen en/of verzoeken of ze het juiste sturen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
Met amazon kom je daar vast mee weg :)
Ze verkopen hem wel namelijk:
https://www.amazon.nl/TP-...10U&qid=1637329970&sr=8-4

En anders kun je altijd nog een raspberry pi (zero w) oid pakken en dit in elkaar knutselen :)
ben je ook wel voor 2 tientjes klaar. Ben bang alleen net iets te complex voor de TS

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 19-11-2021 14:55 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Voila:

https://www.allekabels.nl...ls/verlenger-via-utp.html

Toevallig was ik hier zelf naar opzoek vandaag en vond dit. Geen idee of het werkt met een printer en iets duurder dan de 3.99 oplossing. Ga zelf kijken of dit werkt om mee te gamen. Zit buiten BT bereik van de PS4
Kan je laten weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Dat is een verlengsnoer, waardoor je USB over UTP (netwerkkabel) kunt sturen. Let wel, een netwerkkabel, dus niet over je netwerk.

De kans dat je iets sloopt als je het andere eind van de kabel in een PC, hub of switch stopt is niet zo heel groot, maar het doet niet wat OP vraagt (de USB-printer op het netwerk aansluiten).

Voor jouw use-case, een PS4-controller op een USB-poort van een PS4 aansluiten, is het wel geschikt :) En als OP maar één PC heeft (of iig maar vanaf één PC print) dan kan het apparaatje wel werken, maar dan niet door de printer op het netwerk aan te sluiten, maar door de USB-kabel te verlengen zodat de printer compleet ergens anders kan staan dan de PC :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@laurens0619
Ik heb een al wat oudere 3in1, de Brother MFC-J430W. Je analyse van mij is correct :-)
Als het me te duur/ingewikkeld wordt kijk ik naar een andere, mét netwerk én van Brother want die cartridges zijn het goedkoopst en het draait zonder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@Paul schreef
Ik heb het ding besteld; ik zie wel wat er binnenkomt. Heb nog een Dymo die ik wel op het netwerk wil ipv USB. en als het toch een muis blijkt te zijn dan kan ik die altijd nog terugsturen en/of verzoeken of ze het juiste sturen :P
Mooi, ik heb geen haast. Ik was deze week bezig met m'n nieuwe Fritzbox 7590, wat een ding!, en dan ga je ook eens een keer weer naar je netwerk kijken. Ik had m;n printer al eens via WiFi gekoppeld maar na een paar weken was de verbinding weer weg, weer hersteld en toen wéér weg. Vandaar nu met een elektrisch touwtje.

Laat me svp ff weten hoe het bevalt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook kijken naar router die je in AP modus zet die ook USB heeft bijvoorbeeld een Fritzbox 2e hands natuurlijk scheelt weer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@Frogmen de Fritzbox zit te ver van de printer vandaan. Fritz hangt in de keuken, lekker centraal en ik kan zelfs 5 Ghz in de schuur 10 meter verderop ontvangen. De printer staat boven en een lange USB is niks, samen met de UTP wordt het al een kabelboom langs de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Hansier Ik bedoel dan ook een tweede zeker in het gebruik werken ze goed samen, deze gebruik je dan niet in router modus. Het is maar een idee.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansier
@Frogmen , aha, ja dat kan ook. Ik zag zonet dat de nieuwe inkjetprinters alleen maar originele en daardoor dure cartridges hebben bij 123inkt, geen goedkope meer dus. Dan valt een nieuwe af want deze doet het nog perfect. Blijft een printerservertje of een mesh/tweede router over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:35
Fritz mesh is relatief simpel in gebruik, heb je ook meteen betere wifi boven ;)

Koop je een tweede Fritzbox of Fritz repeater en die stel je vervolgens in als AP, zie mijn review:
productreview: AVM Fritz!Mesh Set 7590+2400 (Duitse versie) review door nooberke

Setup is vergelijkbaar, 7590 beneden, kabel naar een switch boven, Fritz repeater aan de switch. ;)

Overigens had ik een jaartje of 10 geleden zo'n printserver, werkt voor geen meter, je moet een programma op de computer installeren waarmee je vervolgens één device kan verbinden tegelijkertijd. Dus device één moet disconnecten voordat device twee aan de slag kan. De website verraad ook enigszins de leeftijd van dat TP-link kastje...Ze zijn trots op de Windows 7 ondersteuning :9

[ Voor 28% gewijzigd door nooberke op 23-11-2021 16:34 ]

Pagina: 1