VPN in huis

Pagina: 1
Acties:
  • 990 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruijternator
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
Mijn vraag
Hoe kan ik een VPN activeren voor al mijn apparatuur binnen mijn woning?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Standaard Ziggo Router
- Deco M9 plus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beide huidige hardware ondersteunen niet het instellen van een VPN.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:54
Wil je zo’n wannabe VPN als NorthVPN of PIA welke zogenaamd veiliger is voor het internet 8)7 en dat dus niet is maar vooral reclame of wil je een VPN waarmee je vanuit buiten dingen in je netwerk kan benaderen zoals je NAS bijvoorbeeld?

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 19-11-2021 10:23 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je VPN?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat bovenstaanden vragen inderdaad. Wat is je doel?

Daarnaast: Als je het voor je hele netwerk in 1 keer geregeld wilt hebben zul je het in de router op moeten lossen. Dan zul je waarschijnlijk het Ziggo modem in bridge mode moeten laten zetten en er zelf een router achter plaatsen met VPN functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruijternator
Waarom is een combinatie van redenen, maar soms kan het praktisch zijn om ergens anders op de wereld te staan voor Netflix of dergelijke.

Dan is het Ziggo Modem - Router - Deco (ivm met Mesh functionaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ruijternator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:34:
Waarom is een combinatie van redenen, maar soms kan het praktisch zijn om ergens anders op de wereld te staan voor Netflix of dergelijke.

Oké welke VPN dienst heb je momenteel?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ruijternator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:34:
Helder, maar dan is je vraag niet juist. Je wil de mogelijkheid hebben om via je huis aansluiting Internet op te gaan. Welke andere redenen heb je?
Klopt, waarbij het het mooiste is om je Ziggo modem in bridge te zetten.
HKLM_ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:37:
Zoals ik het lees heeft de TS helemaal geen VPN dienst nodig, alleen een device in zijn netwerk (zoals een extra router) die als VPN server kan fungeren.

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 19-11-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruijternator
HKLM_ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:37:
[...]

Op dit moment nog geen eentje aangeschaft, maar eerst gekeken ondersteund mijn apparatuur het zelf, daar kwam ik al snel uit op nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
lier schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]

Helder, maar dan is je vraag niet juist. Je wil de mogelijkheid hebben om via je huis aansluiting Internet op te gaan. Welke andere redenen heb je?

[...]

Klopt, waarbij het het mooiste is om je Ziggo modem in bridge te zetten.

[...]

Zoals ik het lees heeft de TS helemaal geen VPN dienst nodig, alleen een device in zijn netwerk (zoals een extra router) die als VPN server kan fungeren.
Ow zo lees ik ik hem niet haha :P hij wil een VPN om ergens op de wereld naar te kunnen connecten om Netflix van daar te bekijken maar @Ruijternator kan je dat nog even toelichten wat je nu exact bedoelt?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruijternator
lier schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]

[...]
Ik heb niet de wens om van buitenaf mijn woning te benaderen. Het zal met name vanaf in het huis gericht te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruijternator op 19-11-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Je zou hier kunnen kijken https://www.flashrouters.com/vpn-types/nordvpn#a_aid=123456 deze komen vanaf de NorthVPN website af.

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 19-11-2021 10:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:54
Je zoekt een router die vpn client mode biedt (oftewel outbound vpn connectie). Van wat ik zo snel kan vinden bieden o.a. ubiquiti en asus routers deze optie (verder niet echt gezocht). Controleer wel of de router die je uit kiest overweg kan met het VPN protocol/type dat je vpn provider biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je AL je internetverkeer van het hele huis via zo'n commeriele VPN laat lopen, zul je flink wat snelheid gaan verliezen.

Eigenlijk zou je specifiek voor een aantal domeinen het verkeer richting de VPN moeten duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:54
mocht je het willen doen om geoblocking van commerciële diensten te omzeilen (zoals netflix), houdt er dan rekening mee dat deze diensten hier van ook op hoogte zijn en actief de adressen van de vpn dienstverleners blokkeren. ze willen namelijk niet dat je hun geoblocking omzeilt, want die hebben ze voor een reden juist erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy3000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:59
ik heb ook dezelfde wens VPN in heel huis via de router

wat heb ik gedaan

ik heb mijn ziggo router in bridge modus gezet

Asus tuf gaming ax5400 router aangesloten via de wanpoort vanaf poort 1 ziggo router

Asus router ingesteld voor verkeer intern netwerk

NORDVPN account aangemaakt en in Asus router OPENVPN de accountgegevend ingevuld

nu heb ik in huis alle apparatuur via VPN verbinding naar buiten

Op NordVPN is er genoeg info en hoe je de router instelt, meeste Asus routers hebben gewoon Vpn mogelijkheid. Reden voor tuf gaming Ax5400 is simpel heeft vpn aan boord is een nieuw model met WIFI 6

Hoop dat je deze info je op weg helpt
veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wees je er wel bewust van dat als je de VPN voor iedereen gebruikt, dat zodra je kiest voor een VPN in het buitenland, dat al het verkeer via het buitenland loopt.

Maar let vooral ook op de opmerking van @Aragnut .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galaxy3000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:59
dat weet ik ook, je kan in de router maar 1 config file uploaden. dus je kan niet continu switchen of kiezen tussen landen/servers.

ik heb gewoon de snelste server voor in Nederland gekozen. Vpn is meer voor mij onbekend internetten enz. en niet voor Netflix of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De TS kan volgens mij verder en hier is het niet de bedoeling dat we geoblocking gaan opheffen omdat dat tegen de regels is.

Lees je in weke routers worden ondersteund door welke VPN providers en je kunt verder.

Of het handig is, is de grote vraag.

Stel jezelf ook de vraag of je niet gewoon VPN per device wilt kunnen instellen en dan heb je geen andere hardware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is omzeilen van geoblocking en dat mag niet besproken worden op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.