Externe 2.5 HDD voor backup, weinig betrouwbare modellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 11:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik zoek een?
Een externe HDD om een grote verzameling foto's en video's op te backuppen. Ze staan op mijn NAS, maar ik heb graag een extra kopie. Ik denk dat zo'n 2 TB genoeg zou kunnen zijn. Prijsverschil met een 4GB of 5GB is echter niet zo groot.

Wat is je budget?
Zo'n 50-80 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hij moet vooral betrouwbaar zijn. Ik lees dus overal reviews (Tweakers, Amazon etc) waarbij bij elk merk en elk model wel regelmatig allerlei uitvallers zijn en de betrouwbaarheid te wensen over laat.
De WD Elements lijn bijvoorbeeld lijkt een veel verkocht model te zijn. Veel goeie reviews, maar ook veel uitval lijkt het.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De schijf zal niet intensief gebruikt worden. Een paar keer per maand even weer de nieuwste mappen kopieren vanaf de NAS naar de schijf.

Beste antwoord (via hars73 op 19-11-2021 11:55)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Reviews en harde schijven zijn altijd een fijne combinatie.
Een harde schijf doet doorgaans wat het doen moet wat een review weinig interessant maakt. Wat je dus ziet is dat mensen vooral gemotiveerd zijn een review te schrijven bij uitval.

Statistisch gezien ga je meer uitval vinden bij modellen die veel meer verkocht zijn, maar ze blijken gewoon stabiel.

Aangezien je de harde schijf niet intensief gaat gebruiken en alleen als backup zit je ongeveer met alle harde schijven wel goed, want de backup hoeft alleen maar te werken als de NAS defect is.

Je WD elements gaat het gewoon prima doen.

Garanties heb je nooit, maar er weinig mis met de WDs (en ook niet met de meeste andere aanbieders.)

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt beter een 3,5" schijf nemen. Een 2,5" schijfje wordt vaak via USB van stroom voorzien. In sommige gevallen is deze stroomvoorziening te beperkt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Reviews en harde schijven zijn altijd een fijne combinatie.
Een harde schijf doet doorgaans wat het doen moet wat een review weinig interessant maakt. Wat je dus ziet is dat mensen vooral gemotiveerd zijn een review te schrijven bij uitval.

Statistisch gezien ga je meer uitval vinden bij modellen die veel meer verkocht zijn, maar ze blijken gewoon stabiel.

Aangezien je de harde schijf niet intensief gaat gebruiken en alleen als backup zit je ongeveer met alle harde schijven wel goed, want de backup hoeft alleen maar te werken als de NAS defect is.

Je WD elements gaat het gewoon prima doen.

Garanties heb je nooit, maar er weinig mis met de WDs (en ook niet met de meeste andere aanbieders.)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 11:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik had dezelfde gedachten.. Meer verkocht, betekent vanzelf meer mogelijk keren een issue. En die andere opmerking had ik nog niet aan gedacht. Het is helemaal niet interessant om een review van een schijf te schrijven, want zoveel kun je er niet over schrijven. Dus kom je voorraad de gevallen tegen waarin er iets mee aan de hand is.

Ik zal de prijzen de komende BF week maar eens in de gaten houden dan. Die WD Elements komt dan wel in aanmerking.