Twee desktops op éém monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JuztinB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2021
Mijn vraag:

Ik wil graag mijn eigen desktop en mijn werk desktop tegelijk gebruiken op één monitor. Is dit al mogelijk zonder het gebruik van een KVM switch o.i.d.?

Door een aanschaf van een widescreen met meerdere aansluitingen of blijft het OF/OF?

Ik weet dat de mogelijkheid bestaat om twee systemen op een scherm aan te sluiten (indien geschikt), maar ik zou de schermen dus naast elkaar willen gebruiken op één monitor.

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
https://tweakers.net/moni...kvMUbKKVjI0NzG2UIqtra0FAA

Pbp, picture by picture, is wat je zoekt :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:29

Coldcat

HODL

Dat kan zeker met de Philips monitoren. Daar zit zo'n functie in.

Dit werkt enkel weer met USB-C en HDMI dacht ik, niet met USB-C en HDMI. Dit zou je even moeten uitzoeken.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik zou er niet zomaar zonder meer vanuit gaan dat dit precies bij elke monitor de gewenste functie oplevert.

Bij de typische picture by picture functie die ik voor me zie heb je twee inputs die in de originele verhouding en resolutie geschaald worden naar de helft van het scherm, waarbij je dus én niks meer kunt lezen op beide weergaven, én je boven en onder zwarte balken hebt.
Of de weergavefunctie perst de beelden horizontaal in elkaar en je krijgt eveneens onleesbare schermen in de verkeerde beeldverhouding.

Het lijkt erop dat in ieder geval zowel de monitor de PbP functie moet ondersteunen waarbij je de beelden in full-size weergeeft, en dat je daarnaast op je PC’s videokaarten de functie moet hebben om precies de helft van de horizontale resolutie uit te sturen in full size mode, dus afwijkend van de volledige beeldschermverhouding…

hier vond ik wat nuttige info, met wat voorbeelden van hoe het mis kan gaan.

https://dev.to/houstonhha...one-person-s-journey-4akp

als je het simpeler wilt houden, dan is het misschien ook een idee om gewoon het hele beeld van 1 PC weer te geven, en op de helft van die desktop een remote-desktop venster van de andere PC weer te geven….

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:26

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

PbP op een ultrawide (21:9) geeft twee goed leesbare weergaven van wee bronnen naast elkaar.

Ik heb een LG (de UltraWide 80C, 34" op 3440 * 1440) waarbij ik één bron via USB-C (/displayport) en één bron via HDMI kan aansluiten en tegelijk weergeven.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
Het makkelijkste lijkt mij door op 1 systeem een tool als Teamviewer te gebruiken als host en deze met de andere pc te bedienen.
Ik neem aan dat daar vast wel lan opties voor zijn zodat latency zo goed als nul is en je data binnen je netwerkt blijft.

Enige wat je dan hoeft te doen is je widow pinnen of simpelweg even aanklikken in de taakbalk of met iets als fancyzones vast zetten op een deel van je scherm.
Best case als je wat alt+tab of muis clicks niet erg vind heb je niet eens een nieuwe monitor nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door computerjunky op 19-11-2021 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hou je wel gedoe met muis en toetsenbord.
Ik zou zelf naar 1 van de twee machines connecten met RDP (windows)
Dan kun je ook knippen, plakken, en je muis en toetsenbord gebruiken om de 2e machine.
Je zou dan het terminal server window naar de 2e machine op de linker helft van je scherm zetten.
Op de rechter helft zet je dan dingen die lokaal draaien.
Je kunt door een venster tegen de zijkant te slepen deze op de helft van de breedte van je scherm laten passen.

Doorgaans niet geschikt voor video

[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 19-11-2021 00:53 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
@BrainCrash die functie werkt prima. Maar ja, als je dat bij 16:9 schermen doet krijg je niet heel handige formaten. Bij 21:9 is het prima en 32:9 al helemaal natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

monitor instellen op twee inputs en dan met wat software zorgen dat je muis en toetsenbord gedeeld worden
Pagina: 1