(geen POST) Bios updaten? x570 Aorus Elite & Ryzen 9 5900x

Pagina: 1
Acties:

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:54
Beste leden,

Ik heb weer een nieuwe PC gebouwd, maar loop tegen een probleem aan dat ik geen POST krijg.
De PC gaat wel aan, en alles lampjes branden en fans gaan draaien, maar krijg op geen mogelijkheid beeld te zien.

Ik heb van alles geprobeerd, zoals;
  • 2 andere videokaarten
  • Ander scherm geprobeerd
  • Andere Display poort kabel
  • Geswitched naar HDMI kabel
  • RAM stick verwijderd en maar 1 stick in verschillende poorten gebruikt.
Niks werkt, en krijg maar geen beeld. Nu vroeg ik me af, hoe groot is de kans dat het komt door een BIOS update (of eigenlijk het gebrek eraan)? Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt, maar zie wel dat er een update is geweest in 2020 voor ondersteuning van de Ryzen 5000 processors. Wellicht dat ik daardoor dus helemaal geen beeld krijg?

Of heeft iemand anders nog een idee waar ik naar kan kijken? Ik moet anders de CPU weer los gaan halen, nieuwe thermal paste halen en erop doen etc. Dus ik dacht ik vraag het eerst even, voordat ik dit traject in ga.

Ik heb dus een Gigabyte aorus elite moederboard
https://www.gigabyte.com/...570-AORUS-ELITE-rev-10#kf

Een Ryzen 9 5900x CPU
https://tweakers.net/proc...00x_p1191292/vergelijken/

En een MSI GTX1060 videokaart
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G

Gebeurt het vaak dat moederboards die in 2021 verkocht worden, niet een update bevatten van een jaar eerder? Of zijn er nog überhaupt andere dingen die ik kan proberen? Ik zit er niet echt op de wachten

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 21:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb recent ongeveer dezelfde combi gebouwd (5800x) en heb mijn bios moeten updaten, ik kreeg ook geen beeld. Dit kan ook gewoon met CPU en GPU geïnstalleerd. Dus juiste bios downloaden, op een USB stick zetten en hernoemen, stick in de witte USB poort en dan het flashknopje op je moederbord even ingedrukt houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTduTQ7yveSEeQTIg4b5WD9esGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N4vlPWSS9vEByUJAQjDFEG1C.png?f=user_large

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:54
KneoK schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
Ik heb recent ongeveer dezelfde combi gebouwd (5800x) en heb mijn bios moeten updaten. Dit kan ook gewoon met CPU en GPU geïnstalleerd. Dus juiste bios downloaden, op een USB stick zetten en hernoemen, stick in de witte USB poort en dan het flashknopje op je moederbord even ingedrukt houden.

[Afbeelding]
Dank je voor je snelle reactie, Ik heb het wel geprobeerd om te flashen met alles erin (welliswaar met RAM ook geïnstalleerd), maar het flash lampje ging niet branden o.i.d.

Kan het dan ook met de RAM stick erin dat jij weet?

Oh ik zie nu dat het een USB 2.0 stick moet zijn, en dat de 8 pins connector ook aangesloten moet zijn.
De PC ging namelijk wel aan nadat ik de flashback knop ingedrukt hield, maar er ging geen lampje branden.

Ik zal het dus denkelijk nogmaals moeten proberen met de 8pins connector en met een USB 2.0 (als ik die nog ergens heb liggen).

[ Voor 17% gewijzigd door Wachten... op 18-11-2021 22:25 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!