Wijziging User Review - Vliegenier04 sijberman

Pagina: 1
Acties:
  • 1.712 views

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Mede-auteur:
  • sijberman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:11

sijberman

Tweaker sijberman heeft een Mac van mij gekocht en is niet tevreden over het toetsenbord. Ik heb ter goede trouw gehandeld en m.i. netjes gecommuniceerd en mee proberen te denken over een oplossing. Echter, deze gebruiker is niet beleefd in zijn communicatie en beschuldigd mij van oplichting. Daarnaast dreigt hij aangifte te doen, zelfs na het aanbieden van een compensatie.

Nu heeft deze Tweaker een zeer negatieve beoordeling gegeven. Ik zie graag een beoordeling die op feiten berust en de huidige weg. De Tweaker houdt vast aan zijn mening en het lukt niet om nader tot elkaar te komen. Graag een uitspraak van de admins.

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 15:02
Ik vind de review wel feitelijk eigenlijk. Tenzij je géén remap AZERTY hebt gestuurd natuurlijk. Als je handel drijft is het wel fijn voor anderen om te weten dat je dat soort oplossingen onvermeld laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
mobby1971 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:53:
Ik vind de review wel feitelijk eigenlijk. Tenzij je géén remap AZERTY hebt gestuurd natuurlijk. Als je handel drijft is het wel fijn voor anderen om te weten dat je dat soort oplossingen onvermeld laat.
Mee eens, mits ik het wist dat het een remap was. Dat wist ik niet, en heb mijn excuses aangeboden.
Ik heb een oplossing aangeboden; daar stond sijberman niet voor open. Ik heb netjes aangegeven dat ik niet de financiële middelen heb om het bedrag terug te storten, maar wel voor een tegemoetkoming/compensatie. Het gedrag van deze gebruiker was zeer aanvallend en dat is ook de reden dat ik dit verzoek heb ingediend. De review mag dan wel accuraat zijn met betrekking tot het toetsenbord, de bedreiging over aangifte doen van oplichting niet, aangezien ik mee heb proberen te denken en zelfs een oplossing heb aangeboden.

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:00
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:09:
[...]

Mee eens, mits ik het wist dat het een remap was. Dat wist ik niet, en heb mijn excuses aangeboden.
Ik heb een oplossing aangeboden; daar stond sijberman niet voor open. Ik heb netjes aangegeven dat ik niet de financiële middelen heb om het bedrag terug te storten, maar wel voor een tegemoetkoming/compensatie. Het gedrag van deze gebruiker was zeer aanvallend en dat is ook de reden dat ik dit verzoek heb ingediend. De review mag dan wel accuraat zijn met betrekking tot het toetsenbord, de bedreiging over aangifte doen van oplichting niet, aangezien ik mee heb proberen te denken en zelfs een oplossing heb aangeboden.
Dat wist ik niet is geen of hoogstens een wel heel slap excuus.

Daarnaast, als dit niet duidelijk was in de advertentie had ik ook aangifte gedaan. Tenzij anders vermeld mag koper er vanuit gaan dat het om een qwerty model gaat.

En hoezo “ik heb de financiële middelen niet”? Je heb toch net geld ontvangen van de koper? En anders verkoop je je iPad Pro M1 maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:06
Tja, volgens mij heb je hem iets anders opgestuurd dan beloofd (of dat hij redelijkerwijs kon verwachten - i.e. niet aan meldplicht voldaan). Is het dan niet logisch dat voor hem de enige oplossing is om zijn geld terug te krijgen? Je zegt “ik heb hem een oplossing geboden”, maar dat lijkt me dus niet. Enige oplossing is geld terug, en die oplossing bied je niet (argument dat je geen geld hebt is natuurlijk niet zijn probleem). Aangifte vind ik wat hard, maar wat kan hij anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
renegrunn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:25:
[...]

Dat wist ik niet is geen of hoogstens een wel heel slap excuus.

Daarnaast, als dit niet duidelijk was in de advertentie had ik ook aangifte gedaan. Tenzij anders vermeld mag koper er vanuit gaan dat het om een qwerty model gaat.

En hoezo “ik heb de financiële middelen niet”? Je heb toch net geld ontvangen van de koper? Dan verkoop je je iPad Pro M1 maar…
1) Of het wel of niet een slap excuus is laat ik in het midden; het is een feit dat ik mij niet op de hoogte had gesteld van het toetsenbord of er redelijkerwijs vanuit ging dat dit toetsenbord ‘goed’ is. Daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden. Daar gaat het mij, nogmaals, niet om. Ik neem verantwoordelijkheid voor het toetsenbord. Daarnaast heb ik (voor de zoveelste keer) een oplossing aangeboden (twee zelfs) die het probleem doet verhelpen.

2) Aangifte kan enkel als er duidelijk opzet in het spel is; dus als ik bewust de koper probeer een ‘slecht toetsenbord’ aan te smeren.

3) Ik heb de Mac verkocht vanwege een onverwachte rekening, tsja. Met 18 euro op mijn rekening over kom ik niet ver he?
De iPad is kapot en levert hooguit 200 euro op.
JDillinger schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:26:
Tja, volgens mij heb je hem iets anders opgestuurd dan beloofd (of dat hij redelijkerwijs kon verwachten - i.e. niet aan meldplicht voldaan). Is het dan niet logisch dat voor hem de enige oplossing is om zijn geld terug te krijgen? Je zegt “ik heb hem een oplossing geboden”, maar dat lijkt me dus niet. Enige oplossing is geld terug, en die oplossing bied je niet (argument dat je geen geld hebt is natuurlijk niet zijn probleem). Aangifte vind ik wat hard, maar wat kan hij anders doen?
Redelijkerwijs kon hij een Mac verwachten, welke voor 95% accuraat is naar de advertentie. Wat in de advertentie staat is waar en ben ik van op de hoogte. Ik heb daarnaast -als we toch op details gaan zitten- niks beloofd over een origineel qwerty toetsenbord. Dus ik heb geleverd wat ik in de advertentie heb staan.

Zoals ik hierboven ook al schreef, is het voor mij niet de inhoud van de feitelijke review maar alle fuzz daaromheen. Zoals de onjuiste bejegening ondanks dat ik telkens netjes ben gebleven, de bedreiging van aangifte terwijl ik mij heb laten informeren dat dit niet kan en het soms grove taalgebruik in de dm’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:46:
[...]

1) Of het wel of niet een slap excuus is laat ik in het midden; het is een feit dat ik mij niet op de hoogte had gesteld van het toetsenbord of er redelijkerwijs vanuit ging dat dit toetsenbord ‘goed’ is. Daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden. Daar gaat het mij, nogmaals, niet om. Ik neem verantwoordelijkheid voor het toetsenbord. Daarnaast heb ik (voor de zoveelste keer) een oplossing aangeboden (twee zelfs) die het probleem doet verhelpen.

2) Aangifte kan enkel als er duidelijk opzet in het spel is; dus als ik bewust de koper probeer een ‘slecht toetsenbord’ aan te smeren.

3) Ik heb de Mac verkocht vanwege een onverwachte rekening, tsja. Met 18 euro op mijn rekening over kom ik niet ver he?
De iPad is kapot en levert hooguit 200 euro op.

[...]

Redelijkerwijs kon hij een Mac verwachten, welke voor 95% accuraat is naar de advertentie. Wat in de advertentie staat is waar en ben ik van op de hoogte. Ik heb daarnaast -als we toch op details gaan zitten- niks beloofd over een origineel qwerty toetsenbord. Dus ik heb geleverd wat ik in de advertentie heb staan.

Zoals ik hierboven ook al schreef, is het voor mij niet de inhoud van de feitelijke review maar alle fuzz daaromheen. Zoals de onjuiste bejegening ondanks dat ik telkens netjes ben gebleven, de bedreiging van aangifte terwijl ik mij heb laten informeren dat dit niet kan en het soms grove taalgebruik in de dm’s.
1) Veel tekst - geen enkel relevant punt. En excuses koopt de koper niks voor. De enige oplossing is geld terug.
2) Onzin.
3) Dit gaat een dure les voor je worden dan.

Maar even he: jij verkoopt dus een MacBook met een afwijkend toetsenbord. En gaat hier vervolgens klagen dat je de koper niet beleefd vindt en vraagt of de mods er zich mee kunnen bemoeien? Je moet er maar op komen...
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:46:
Redelijkerwijs kon hij een Mac verwachten, welke voor 95% accuraat is naar de advertentie.
Waar haal je deze onzin vandaan? Je verzint je eigen regels hier joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:18

SilencerNL

No remorse

Ik snap Tweaker @sijberman wel. Ik zou ook geen AZERTY keyboard willen! Aangezien je, volgens eigen zeggen, van alle markten thuis bent m.b.t. Apple, had je dit kunnen weten.

Geen geld op de rekening is geen reden. Dan leen je maar wat van je ouders of bank. Gewoon terugbetalen en de laptop opnieuw verkopen als AZERTY versie.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
renegrunn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:20:
[...]

1) Veel tekst - geen enkel relevant punt. En excuses koopt de koper niks voor. De enige oplossing is geld terug.
2) Onzin.

Maar even he: jij verkoopt dus een MacBook met een afwijkend toetsenbord. En gaat hier vervolgens klagen dat je de koper niet beleefd vindt en vraagt of de mods er zich mee kunnen bemoeien? Je moet er maar op komen...

[...]

Maar, de verkoper is er, kennelijk, ook niet van op de hoogte. Ik denk dat ik de laptop ook zou terugnemen als ik m verkocht, en ik begrijp de koper ook wel... maargoed.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
renegrunn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:20:
[...]

2) Onzin.

[...]

Weetje, prima. Het gaat er niet om of jij het er mee eens bent maar wat de admins er van vinden.

Toch ga in inhoudelijk op jouw aanvallende toon in… (heb ik jou iets misdaan om deze toon te mogen ontvangen?)

- Lees aub wat ik schrijf. Ik heb de koper een oplossing aangeboden. Het toestel is voor de rest prima, althans, er mankeert niks extra’s.
- Ik ‘verzin geen eigen regels’, ik zet gewoon een bepaald percentage, dat is natte vinger werk.
- Les? Onzin!? Deze attitude staat mij niet aan. Ik heb nogmaals met de politie en het juridisch loket gebeld en deze bevestigen wat ik heb gezegd: ik heb niet met opzet deze gebruiker proberen “op te lichten” en er kan alleen aangifte worden gedaan mits dit wel zo is.
SilencerNL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:27:
Ik snap Tweaker @sijberman wel. Ik zou ook geen AZERTY keyboard willen! Aangezien je, volgens eigen zeggen, van alle markten thuis bent m.b.t. Apple, had je dit kunnen weten.

Geen geld op de rekening is geen reden. Dan leen je maar wat van je ouders of bank. Gewoon terugbetalen en de laptop opnieuw verkopen als AZERTY versie.
Zeg, ik ben ook maar een mens. En mensen maken fouten. Ik kan niet zomaar geld lenen, was het maar zo’n feest dan had ik in eerste instantie die Mac niet hoeven te verkopen. Ik heb ook geen problemen met de Mac terugnemen mits ik het geld had. Maar nu is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:37:
[...]

Weetje, prima. Het gaat er niet om of jij het er mee eens bent maar wat de admins er van vinden.

Toch ga in inhoudelijk op jouw aanvallende toon in… (heb ik jou iets misdaan om deze toon te mogen ontvangen?)

- Lees aub wat ik schrijf. Ik heb de koper een oplossing aangeboden. Het toestel is voor de rest prima, althans, er mankeert niks extra’s.
- Ik ‘verzin geen eigen regels’, ik zet gewoon een bepaald percentage, dat is natte vinger werk.
- Les? Onzin!? Deze attitude staat mij niet aan. Ik heb nogmaals met de politie en het juridisch loket gebeld en deze bevestigen wat ik heb gezegd: ik heb niet met opzet deze gebruiker proberen “op te lichten” en er kan alleen aangifte worden gedaan mits dit wel zo is.

[...]

Zeg, ik ben ook maar een mens. En mensen maken fouten. Ik kan niet zomaar geld lenen, was het maar zo’n feest dan had ik in eerste instantie die Mac niet hoeven te verkopen. Ik heb ook geen problemen met de Mac terugnemen mits ik het geld had. Maar nu is het een ander verhaal.
Nee je hebt mij inderdaad niets misdaan, maar ik merk dat ik er zelf verdorie ook pissig van word wat je hier schrijft.

1) Je kunt pas van een oplossing spreken als beide partijen akkoord zijn. Zijn jullie dat?
2) Natte vingerwerk... sorry, maar zo stel je ook je advertenties op?
3) Als winkel X mij per ongeluk het verkeerde product levert, maar het product niet wil terugnemen, kan ik dit prima voor de rechter brengen. Ik zeg nergens dat je iemand oplicht, dat geloof ik ook niet, maar wel wel dat je het fatsoen moet hebben om het product terug te nemen. Ik weet het je bent geen winkel. Enkel als voorbeeld.

Even voor de goede orde, oplichting en aangifte doen is niet hetzelfde he?

Tuurlijk, iedereen maakt fouten, daar leer je van. Hoop jij ook.
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:37:
Ik heb ook geen problemen met de Mac terugnemen mits ik het geld had. Maar nu is het een ander verhaal.
Je zegt het dus zelf al...

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 19-11-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik zit je advertentie te bekijken en daar staat inderdaad een foto op van de macbook waarbij de toetsen op qwerty staan. Dus gaat men er van uit dat het om een qwerty gaat. Jij hebt niet geleverd wat verwacht werd en daarvoor kan men retour sturen dat is de oplossing voor de koper en die hij mag vragen. Jij voldoet daar niet aan en krijgt dus een terechte negatieve review.

Had je het toetsenbord niet op de foto gezet en niets over qwerty of azerty gehad, was je waarschijnlijk ook niet in je gelijk geweest gezien 2de hands producten ook een herroepingsrecht hebben van 14 dagen.

Daarnaast hoor je het gewoon te vermelden gezien het een afwijking is van de norm. Dat je het vergeten o.i.d. moet zeker niet het probleem van de koper zijn. Sorry zeggen bied niet altijd de oplossing.

Zie het als een wijze les voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:48

InFamous

excommunicado

Het gaat er niet om of er sprake is van oplichting, maar er is wel degelijk een non-conformiteit wat jij moet gaan oplossen, wat in dit geval gewoon inhoud dat de koop ontbonden word en jij het geld moet terugstorten.

En bij een non-conformiteit kan je je niet verschuilen achter “ik wist het niet” en IMHO is dat ook een slap excuus aangezien een Qwerty layout volledig anders is dan een Azerty layout.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezemannetje
  • Laatst online: 28-03-2023
Wie zou er geen negatieve review geven? Je verkoopt een PS5 maar ik krijg een PS4. Ik heb geen zin in 'oplossingen' want ik wil gewoon een PS5 en wil mn geld terug. Die krijg ik niet. Ben ik dan opgelicht of zou je dit anders verwoorden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijberman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:11
Ik ben op geen enkele manier aanvallend geweest. Wat mij betreft post je het hele gesprek hier, zolang er geen adressen enz in staan. Ik heb een siliconenhoes besteld ik hoop dat dat een beetje past, en ik zal 4 knoppen herstellen die door gepruts zijn vernield. Kan best dat hij dit ook zo aangeboden heeft gekregen, maar dat hij dit niet wist gaat er bij mij niet in. Review pas ik zeker niet aan. Het gekke is dat hij dit zelf heel normaal vind om dit zo door te schuiven. Verder ga ik hier niet meer op in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:02
Geen idee of er iets gewijzigd is in de advertentie (laatste wijzigingsdatum staat op gisterenavond) maar het linken naar een Qwerty model is niet handig.

Mochten de foto's er al zo op staan dan had de koper ook aan de numerieke rij kunnen zien dat het geen qwerty was toch? Bijvoorbeeld aan de "ç"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
Ik heb het volgende geschreven naar sijberman;

—-
geen integrale communicatie aub

[ Voor 84% gewijzigd door Microkid op 19-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54
Vliegenier04 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:45:
Ik heb het volgende geschreven naar sijberman;

**

—-
Ik vind dit een passende oplossing, en het toch netjes afgerond.
Ik denk dat je dit met de koper moet bespreken of dit een passende oplossing is, ik zou niet alle communicatie hier gaan posten; dan gaat iedereen zich ermee bemoeien.
Doe dat dan zelf ook niet

[ Voor 65% gewijzigd door Microkid op 19-11-2021 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 13:42
knip

[ Voor 101% gewijzigd door Microkid op 19-11-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Topicstarter
Is inmiddels afgesproken dat bovenstaand voorstel wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Willen alle "experts" zich aub afzijdig houden? Dank u.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals ik het zie zijn er door beide kampen fouten gemaakt.
@Vliegenier04 wist niet dat het om een remap toetsenbord ging. Blijkbaar heeft hij daar bij de aanschaf zelf ook niet op gelet. Echter geeft de keyboard layout al een heel duidelijk signaal dat er iets afwijkends is aan het toetsenbord.
@sijberman heeft niet goed naar de foto's gekeken, want toen ik de foto's zag viel mij meteen de afwijkende toetsenbord layout op. Hier hadden dus alle alarmbellen moeten afgaan, zeker als de koper blijkbaar bekend is met het remap gebeuren.

Mijn voorstel zou zijn om de Macbook tegen verkoopprijs terug te nemen. Dan is er verder niemand gedupeerd en kan @Vliegenier04 hem opnieuw aanbieden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.