• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
Wij laten in onze woning vloerverwarming leggen en zijn geadviseerd te gaan voor de Remeha Avanta Ace ketel. De huidige (huur)ketel is al 20 jaar oud en locatie gaat ook veranderen dus dit lijkt me gewoon een goed moment.

Nu zie ik dat daar als optie een thermostaat bij geleverd wordt (de eTwist). Buiten de looks is deze is volgens diverse bronnen niet erg goed, we willen dus voor een ander systeem gaan.

Nu was ik aan het kijken naar de Google Nest. Als ik het goed begrijp werken beiden via OpenTherm, klopt dat? En moet ik deze dan met de bestaande kabel uit de muur verbinden?

Ik zie dat er vorig jaar een andere versie van de Thermostat is uitgebracht. Maar deze zie ik in Nederland zo snel nergens te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCCE3kbU0Tl8g6NfeAr9uW_SBcc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/48sCbAyDvinlZvFvPqQFGkP7.png?f=fotoalbum_tile

Heeft iemand ervaring met deze uitvoering, of een idee waar deze verkrijgbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:37
De Nest werkt inderdaad met OpenTherm, ook aan/uit. De bestaande bekabeling zal gebruikt worden voor de stroomtoevoer naar de nest, het aansturen van de ketel zal naar de heat link is draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
twieren schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:47:
De Nest werkt inderdaad met OpenTherm, ook aan/uit. De bestaande bekabeling zal gebruikt worden voor de stroomtoevoer naar de nest, het aansturen van de ketel zal naar de heat link is draadloos.
Thanks!
Als ik de huidige bekabeling wil vervangen hoef ik dus in feite alleen een power kabeltje aan te leggen?
De kabel is namelijk redelijk verouderd en meermaals verlengd met kroonsteentjes :P
Ook zit de nieuwe meterkast direct in de muur hierachter.

[ Voor 6% gewijzigd door Daikirai op 22-11-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Als ik kijk bij reviews van de Nest 3e gen zie ik dat deze niet lijkt te moduleren?
Lijkt me nogal een vereiste voor vloerverwarming..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:58
3rd gen moduleert wel, maar dit is bij vloerverwarming zeker geen vereiste.
Meestal stuurt je verdeler je ketel aan en je thermostaat je verdeler.
Mijn verdeler moduleert niet, maar dat is bij LTV ook niet nodig .

Ik heb de nieuwste nest (2020,), hier 4 stuks van in huis. Die zijn voor de Amerikaanse markt en werken op 24 VAC. Gelukkig werkt mijn verdeler ook op 24vac dus dat werkt als een zonnetje.
Maar die 2020 modellen werken niet met simpel Europees aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Mitch schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:12:
3rd gen moduleert wel, maar dit is bij vloerverwarming zeker geen vereiste.
Meestal stuurt je verdeler je ketel aan en je thermostaat je verdeler.
Mijn verdeler moduleert niet, maar dat is bij LTV ook niet nodig .

Ik heb de nieuwste nest (2020,), hier 4 stuks van in huis. Die zijn voor de Amerikaanse markt en werken op 24 VAC. Gelukkig werkt mijn verdeler ook op 24vac dus dat werkt als een zonnetje.
Maar die 2020 modellen werken niet met simpel Europees aan/uit
Weer wat geleerd!
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe ketel kwam ik meermaals tegen 'voor vloerverwarming heb je modulerend nodig'.
Ik zal een navragen welke verdeler we gaan krijgen, daar heb ik dus wellicht meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Bericht van installateur:
Verdeler is merk Albrand met AA klasse pomp
Zou de Nest (gen 3) dan een goede keuze zijn? Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Even buiten het bestaande kabels voor stroomtoevoer verhaal om; Je kan de nest ook voeden via USB. Hier thuis is daarvoor gekozen omdat de vorige thermostaat op een ontzettend ongelukkige plek hing. (vol in de zon)

Nou kan de Nest daarvoor compenseren, maar de voorkant (v3) is van spiegelend glas - dus dan zou daar een gigantische reflectie van zijn geweest op de muur. :P

Heb 'em op dit moment gewoon ergens liggen, maar haal binnenkort een simpel houdertje om op het bijzettafeltje te zetten: Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/xkq4M84MyYJ3/1200x1127.jpg

Heb hier zelf de Tzerra Ace in gebruik, de installateur was totaal onbekend met de Nest en snapte ook niet helemaal hoe deze gekoppeld moest worden, heb de man moeten uitleggen dat de heatlink (op het zolder) aangesloten word alsof het de thermostaat is, en de Nest daar vervolgens draadloos mee praat.

Eigenlijk het enige wat ik, als Tweaker, vervelend vind is dat je afhankelijk bent van Google's API waar je (eenmalig) voor moet betalen (normaal gebruik is gratis, maar als je hem buiten de Nest app om wil aansturen via een computer kost dit je een paar euro), het liefst beheer ik de boel intern - maar goed je kan niet alles hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2021 18:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1