Vraag

• Luamare
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-05-2022
Vraagje,

Waarvoor kan ik beter gaan?

• Sony a6400 + Sony FE 90mm f/2.8 macro

Of

• Sony a6600 + Laowa FE 100mm f/2.8 2X ultra-macro

Het is voor beiden ongeveer hetzelfde bedrag!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En wat heb je zelf zoal gevonden en waar heb je gekeken, gevoelsmatig zeg ik dat het lood om oud ijzer is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 16:23

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Frogmen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:44:
En wat heb je zelf zoal gevonden en waar heb je gekeken, gevoelsmatig zeg ik dat het lood om oud ijzer is.
Qua resultaat misschien wel, qua gebruik niet. De Laowa heeft geen autofocus of beeldstabilisatie bijvoorbeeld. Werk je altijd vanaf statief dan kan dat een fantastische lens zijn maar het moet bij je werkwijze passen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Je zult als package (lens+body) aan de tweede opties een beter platform hebben. Ik denk dat dat met het oog op de toekomst iets verstandiger is.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Die Laowa lens is echt niet makkelijk in gebruik. Ik weet niet of je een beginner bent, maar lees je even goed in voordat je aan macro lenzen begint.

Eigenlijk is een flitser ook een must als je serieus macro wilt fotograferen. Die zou ik ook in je budget meenemen.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zzzzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:19:
Je zult als package (lens+body) aan de tweede opties een beter platform hebben. Ik denk dat dat met het oog op de toekomst iets verstandiger is.
Ik ben slecht bekend met het Sony-systeem maar hoe biedt de Laowa een beter platform icm een Sony-body dan de Sonylens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:02:
Ik ben slecht bekend met het Sony-systeem maar hoe biedt de Laowa een beter platform icm een Sony-body dan de Sonylens?
De A6600 heeft wel IBIS, terwijl de A6400 dat niet heeft. Als platform is de A6600 dus beter en toekomstvaster voor Luamare. Bij aanschaf van andere lenzen kan hij/zij dus kiezen voor lenzen zonder IS, en profiteren van de IBIS van de A6600.
Over de langere termijn zal dat leiden tot doorgaans goedkopere lenzen. Een manual focus Laowa lens doet op zich qua eindresultaat niet direct onder voor de Sony, bij correct gebruik en wanneer men wat handelings-aspecten niet meerekent in de kwaliteit van de lens.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

zzzzz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:07:
[...]

De A6600 heeft wel IBIS, terwijl de A6400 dat niet heeft. Als platform is de A6600 dus beter en toekomstvaster voor Luamare. Bij aanschaf van andere lenzen kan hij/zij dus kiezen voor lenzen zonder IS, en profiteren van de IBIS van de A6600.
Over de langere termijn zal dat leiden tot doorgaans goedkopere lenzen. Een manual focus Laowa lens doet op zich qua eindresultaat niet direct onder voor de Sony, bij correct gebruik en wanneer men wat handelings-aspecten niet meerekent in de kwaliteit van de lens.
Ah zo. Duidelijk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23
pricewatch: Sigma 105mm f / 2.8 DG DN Macro Art
Optisch de beste macro lens die je kunt krijgen, heeft autofocus maar geen stabilisatie of 2x vergroting.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1