problemen pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• retepdp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn vraag
..
ik heb een 2dehands medion pc gekocht met windows 10, met blijkbaar wat problemen, de pc blijft draaien als ik hem afsluit, het muisklikken hapert soms, ik moet een paar maal klikken vooraleer hij het commando uitvoert. Het uur heeft hij ook niet automatisch gewisseld naar wintertijd. Kan iemand mij helpen bij deze problemen?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Begin eens met een fresh install met een met de media creation tool gemaakte usb.
(misschien eerst even kijken of alle driver nog vindbaar zijn)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

Tens schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:45:
Begin eens met een fresh install met een met de media creation tool gemaakte usb.
(misschien eerst even kijken of alle driver nog vindbaar zijn)
Precies dit. Tweedehands PC is prima, maar een verse Windows installatie is wel aan te raden, dan zit je niet met andermans ellende.

*zucht*

• retepdp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb een fresh install gedaan en heb de media creation tool gebruikt maar toch blijven de problemen aanhouden

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
retepdp schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:56:
ik heb een fresh install gedaan en heb de media creation tool gebruikt maar toch blijven de problemen aanhouden
Da's vlot.
Alle drivers en updates gehad?

-hij blijft aan als je via start afsluit? met de knop sluit het wel af, en meteen of na 4 seconden?
dit misschien?
Uw pc uitschakelen of in de slaap- of sluimerstand plaatsen
-is de hdd erg druk?
-automatisch tijd wisselen maar even opzoeken:
Uw tijd en tijdzone instellen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:27
Kijk eens in je device manager of alle drivers wel geinstalleerd zijn. Kijk bij de site van medion of er nog geupdate drivers zijn.

Kijk in je taskmanager of daar processen zijn die veel CPU tijd vreten als je niets doet.

Welk type medion?

Zit er een sdd in, of hoor je veel geratel van de hdd als hij traag is?

Als je afsluit even wacht en daarna in de task manager kijkt, welke processen lopen er dan nog?

Windows up to date? Virusscan gedaan?

Draai memtest86+ om te kijken of je RAM wel ok is.
Pagina: 1