Apple Music battery drain

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen met het uitproberen van Apple Music in plaats van Spotify. De app bevalt me prima. Ook omdat hij beter samenwerkt met het infotainment systeem in mijn auto (pre Apple CarPlay).

Nu heb ik alleen een vervelend probleem wanneer ik op de iMac (late 2017) of ps5 Apple Music luister. Op dat moment begint de batterij van mijn iPhone 13 pro flink leeg te lopen door achtergrondactiviteit. De app staat op dat moment niet aan op de telefoon en aanzetten om daarna geforceerd af te sluiten lost het probleem ook niet op.

Ik heb ook bij instellingen > algemeen > ververs op achtergrond Apple Music uit gezet. Verder heb ik nog niet echt een oplossing kunnen vinden om de battery drain tegen te gaan.

In het screenshot hieronder is te zien dat rond half 9 mijn batterij leeg begon te lopen. Dat was het moment dat ik Apple Music op de iMac startte.
Nu vraag ik me natuurlijk af of dit op te lossen is door een simpele instelling ofzo of dat dit een bekend probleem is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4aY6z-b_CZTM80CJ1x5gzTUGM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QT1GQO1H6tI9r1F4F2KvkzLi.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Welke versies iOs en MacOs draai je?

Hier wel bericht uit ‘20 over dit probleem. Maar was met oa iOs 13 - https://www.imore.com/app...e-battery-youre-not-alone

Best veel hits op Google met Engelse zoekterm. Zelf al wat geprobeerd van de tips?

https://www.viwizard.com/...-music-battery-drain.html

[ Voor 30% gewijzigd door kaassouffle op 18-11-2021 19:01 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nlmarvin Heb je het probleem ook als je "Synchroniseer Bibliotheek" uit zet op je iPhone?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
@kaassouffle ik draai op zowel iPhone als iMac de laatste versies. Vanmiddag 15.1.1 van iOS binnen gehaald, morgen eens zien of het dan beter is tijdens het werken maar ik heb er een hard hoofd in.

Ik heb inderdaad al zitten Googlen, maar zie door de bomen het bos niet. De meeste artikelen zijn meldingen ipv oplossingen of het zijn oplossingen bij inderdaad een oud OS.

@Greatsword dat zou ik morgen even kunnen proberen. Ik heb alleen een paar flinke afspeellijsten over gezet van m’n spotify account. Het zou dan ook een no go zijn als ik die niet gesynchroniseerd kan houden in AM.

Bedankt voor de reactie in ieder geval 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02
Voordat je overstapt zou ik ook over de nadelen van Apple Music nadenken. Zelf ben ik er wel klaar mee dat ze het vertikken om Apple music op Sonos en Google Nest beschikbaar te maken, althans, in het grootste deel van de wereld. Omdat in de VS dit wel kan, komt het niet in veel reviews terug.