Problemen na Windows 11 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Mijn vraag:
Sinds mijn windows 11 update heb ik een vervelend probleem, af en toe (laten we zeggen gemiddeld 1x per 3 uur op random momenten) doet mijn pc het volgende:

-Internetconnectie verdwijnt
- 2 seconden later doen muis en toetsenbord het niet meer
- 2 seconden later gaat mijn scherm op zwart en zie ik de fan van mijn 3080ti FE opspinnen
- weer paar seconden later komt mijn beeld terug, maar knippert. Een seconde wel beeld dan weer seconde geen beeld
- Vervolgens komt het beeld terug
- Dan krijg ik rechtsonder notificaties:
- "M.2 500GB (C:) Select what happens with removable drives", verdwijnt na 2 seconden
- "SSD 500GB (D:) Select what happens with removable drives" verdwijnt na 2 seconden
- "M.2 1TB (E:) Select what happens with removable drives" verdwijnt na 2 seconden
- Vervolgens komt mijn toetsenbord en muis weer terug en is er niets meer aan de hand.

Opzich kan ik hier tijdens mijn werk wel mee leven, maar tijdens een Iracing official met een VR headset op is het echt geen pretje...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
B550 MSI Tomahawk (Bios heb ik geupdate voor Windows 11 installatie naar 7C91vA84(Beta version))
5600x
3080TI FE
2x G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
be quiet! Straight Power 11 650W
Kingston A2000 500GB
Kingston A2000 1TB
Kingston A400 2,5" 480GB

- Windows 11 en al mijn drivers zijn up to date.
- "Advanced system repair pro" gedraaid en alle issues gefixt.
- Cristaldiskinfo geen bijzonderheden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het probleem dat ik ervaar kom ik nergens tegen...

Ik hoop dat iemand een idee heeft van de oorzaak en hoe ik het op kan lossen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

W11 vers/nieuw installeren ipv updaten.
Kijken voor nieuwe chipset drivers(dat wordt nogal eens vergeten)3.10.08.506 van 21 okt
Heb je al de 'laatste' firmware van SSD (april dit jaar)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Hackus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:36:
W11 vers/nieuw installeren ipv updaten.
Kijken voor nieuwe chipset drivers(dat wordt nogal eens vergeten)3.10.08.506 van 21 okt
Heb je al de 'laatste' firmware van SSD (april dit jaar)
Thanks, voor nu heb ik de nieuwe chipset drivers geinstalleerd, die was ik inderdaad vergeten. Daarnaast ook de firmware van de 3 SSD's geupdate. Als het probleem zich nog een keer voor doet doe ik een schone windowsinstallatie.