• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 21:20
Ik ben nu raadslid en heb besloten dat het na 12 jaar genoeg is geweest. Dat betekent dat ik na maart een legere agenda ga krijgen. Maar op dit moment vallen er veel vragen binnen of ik na aftreden geen zin heb in een andere bestuurlijke functie. Zelf had ik in gedachten een poosje in de luwte te blijven en niet meteen een nieuwe taak op me te nemen. Maar goed, een aantal mensen hebben me gepolst of ik zitting wil nemen van een Raad van Toezicht. Ik heb de boot voorlopig afgehouden (laat het eerst maar maart worden). Ik heb wel een beetje beeld van een RvT, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er iemand ervaring heeft en of het bevalt/leuk is/veel tijd vraagt/etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:18

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als ik vacatures lees voor leden van een Raad van Toezicht, staat daar zonder uitzondering in dat ze graag mensen met een groot relevant netwerk hebben. Dat zou jij na 12 jaar in de raad ook wel moeten hebben - en weten hoe je dat moet gebruiken, lijkt me.

Verder kan je zelf ook bedenken dat je vraag volledig afhangt van of het de raad van toezicht van de lokale ijsverenigings-BV, of dat het de RvT is van een groot beursgenoteerd bedrijf met een paar schandalen in een snel veranderende markt.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 21:20
thunder7 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:45:
Als ik vacatures lees voor leden van een Raad van Toezicht, staat daar zonder uitzondering in dat ze graag mensen met een groot relevant netwerk hebben. Dat zou jij na 12 jaar in de raad ook wel moeten hebben - en weten hoe je dat moet gebruiken, lijkt me.
Daar zit ook niet echt het probleem, netwerk genoeg en de gevraagde competenties (zonder aanmatigend te zijn) passen ook.
Verder kan je zelf ook bedenken dat je vraag volledig afhangt van of het de raad van toezicht van de lokale ijsverenigings-BV, of dat het de RvT is van een groot beursgenoteerd bedrijf met een paar schandalen in een snel veranderende markt.
Schandalen zijn niet alleen voorbehouden aan beursgenoteerde bedrijven ;). In dit geval zijn het eigenlijk allemaal maatschappelijke organisaties die via subsidiestromen gefinancierd worden met ongeveer 100 werknemers. Ik heb er zelf wel een beetje beeld bij idd, maar vroeg me af er tweakers zijn met ervaring en vooral wat het bij benadering aan tijdsbesteding kost (ms. htca ziet het niet zo zitten als ik na maart weer 4 avonden in de week wegga en ik persoonlijk ook niet ;)).